De KLM Schiphol Airport Map: nieuwe dienst voor passagiers

De KLM Schiphol Airport Map: nieuwe dienst voor passagiers

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag introduceert KLM een nieuwe dienst voor passagiers op Schiphol. De Schiphol Airport Map gaat passagiers helpen hun weg te vinden op de luchthaven. De dienst komt beschikbaar via de KLM app (nu alleen nog voor iOS) en via KLM op Messenger, Twitter en WeChat.

Plattegrond

De Schiphol Airport Map bestaat uit een plattegrond met daarop de verschillende gates. Op de map zijn ook de verschillende KLM faciliteiten te zien zoals incheckbalies, lounges, kiosken en transferbalies. Ook de algemene Schiphol faciliteiten zoals toiletten, winkels, werkplekken en stilteruimtes zijn zo nog gemakkelijker te vinden.

Hoe het werkt

Als passagier zie je jezelf als een stip op de plattegrond, zo heb je snel overzicht hoe ver het bijvoorbeeld nog naar de gate is. Deze functie komt overigens wel alleen beschikbaar voor de app-gebruiker en wordt niet getoond via social media.

De dienst zal vanaf vandaag uitgerold worden. In de komende weken zal deze steeds breder beschikbaar zijn op de verschillende platformen.

Met de Schiphol Airport Map biedt KLM de passagier een helpende hand tijdens het reizen. Deze service in de KLM app en via social media is een perfecte uitbreiding van onze digitale strategie. KLM wil zijn waar haar klanten zijn. De service is nu alleen gericht op passagiers die via luchthaven Schiphol reizen, maar andere luchthavens zullen snel worden toegevoegd.
- Pieter Groeneveld, Senior VP Digital Air France - KLM.
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies