
Advertising
De voordelen en nadelen van adblockers
YouTube heeft het het afgelopen weekend nog wat duidelijker gemaakt: adblockers worden niet geaccepteerd. Je krijgt straks geen video’s meer te zien als je gebruikmaakt van advertentieblokkerende software. Maar die sof...

Moederdag is niet voor iedereen een feestdag: ziet ook Google
Wie op een klantenservice van een bedrijf dat moederdagaanbiedingen heeft werkt, die kent het waarschijnlijk wel: Moederdag is een feestdag die voor sommige groepen gevoelig ligt. Denk aan mensen die dolgraag hun moeder...

Google: blij met resultaten adverteren zonder thirdparty cookies
Google Chrome wil af van de thirdparty cookies en is daarom flink aan het experimenteren. In 2020 heeft Google aangekondigd dat het dit type cookies wil elimineren en hierop is het gaan kijken hoe het advertenties aanbie...

Staatsloterij verslaat 'Maaskade' container en feestende kat
Reclame maken voor gewilde producten, zoals de hoofdprijs in de staatsloterij, is een stuk leuker dan, bijvoorbeeld, voor wasmiddelen. Iemand proberen lekker te maken voor een kans op het winnen van een loterij is nu een...

YouTube neemt afscheid van overlay advertenties
YouTube stopt op 6 april met het tonen van zogenoemde overlay advertenties in video’s. Die advertenties werden al alleen getoond wanneer je video’s bekeek op een desktop device en verschenen dan als een banner onder...

Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem
Vodafone, Telefonica, Orange en Deutsche Telekom (T-Mobile) zijn van mening dat consumenten mobiel nog niet genoeg bestookt worden met advertenties. Daarom gaan de vier telecomproviders samen een nieuw advertentiesysteem...

Twitter hard op weg naar een advertentievrije tijdlijn
Enkele dagen geleden maakte Elon Musk zich nogal druk over het feit dat de tijdlijn van Twitter voor veel gebruikers te veel ‘vervuild’ wordt door advertenties. Dat was voor hem meteen de aanleiding om zijn volgende...

LEGO zet volgende stap in campagne Get ready for Girls
Uit een recent representatief onderzoek van de LEGO Groep blijkt dat drie op de vijf Nederlanders anno 2022 nog steeds vindt dat er beroepen zijn waarvoor mannen beter geschikt zijn dan vrouwen, en omgekeerd. Genderste...

Rechtbank NL: Google niet verantwoordelijk voor nepadvertenties
Het is sinds jaar en dag al de discussie tussen overheden, burgers en techbedrijven: wie is er nou verantwoordelijk? De EU wil graag meer verantwoordelijkheid leggen bij social media via de Digital Services Act, maar die...

Kies welke advertenties je niet wil zien op Google
Stel je voor dat je net een gokverslaving hebt overwonnen: dan zit je er niet echt op te wachten dat je allerlei advertenties te zien krijgt over online casino’s. Je kunt er helaas niet helemaal onderuit (immers stikt...

Sea Shepherd toont 'Catch Of The Day 2050'
Als overbevissing aanhoudt, zal er in 2050 meer zeeafval, zoals visnetten en ander visgerei, dan daadwerkelijke vis rondzwemmen in onze oceanen. Om dit bewustzijn te vergroten, en actie om de oceaan te redden te promote...

AP: stop met online volgen bezoekers voor advertenties
Je kent het wel, je bezoekt een website met informatie over kattenvoer, zonnebrillen of een nieuwe auto en vervolgens word je online dagenlang ‘gestalkt’ met advertenties van Purina, Kittekat, Ray-Ban, Silhouette, Vo...

De luidheidsnorm: Online reclames moeten een max volume krijgen
Je kent dat vast wel, dan zit je televisie te kijken, en dan komt het reclameblok (dat tegenwoordig gemiddeld 8 minuten duurt) erin en dan moet je ineens graaien naar de afstandsbediening omdat het volume ineens omhoog s...

De nieuwe manier van online B2B leadgeneratie
Herken je dat? Die noodzaak om leads te genereren, het vervolgens uitbesteden en een overload aan verkeerd gekwalificeerde leads binnenkrijgen? Erg herkenbaar, en dat is nou juist de problematiek van de huidige B2B le...

Vijf ergernissen bij het afmelden voor een nieuwsbrief
Elke dag om 15:00 uur kun je er vergif op innemen: een e-mail in je inbox. Het is een van de favoriete momenten van marketingafdelingen om nieuwsbrieven te sturen. Sommige nieuwsbrieven voegen echt iets toe aan je leven,...

Dit maakt het privacybeleid van Apple schadelijk voor anderen
Data verzamelen op een iPhone is niet meer hetzelfde sinds iOS 14.5. In april dit jaar verscheen die update en die is erop geënt om de privacy van mensen te beschermen. Iets waar diverse bedrijven helemaal niet op zitte...

Ziggo tot en met 2025 op de shirts van Ajax
Ziggo zal tot minimaal eind 2025 als hoofdsponsor verbonden blijven aan Ajax. Dat heeft de provider vandaag bekend gemaakt. De Amsterdamse club hoeft zich dus ook de komende drie jaar nog niet druk te maken over welk bed...

Hoe de mysterieuze webwinkel Shein zo'n succes werd
Als je dacht dat H&M en Primark van de ‘fast fashion’ waren, dan ken je Shein nog niet. Hoewel, de kans dat je Shein niet kent is erg klein. Het modemerk investeert namelijk zoveel in zijn aanwezigheid op social medi...

De Olympische Spelen starten vandaag: dit zijn de beste commercials
Voor sportliefhebbers is het een mooie zomer dit jaar. Na het EK voetbal kunnen we vanaf vandaag namelijk ook genieten van de Olympische Spelen. Nederland heeft volop medaillekansen en er wordt zelfs al gehoopt op een to...

Ben & Jerry's boycot: wat is er aan de hand?
Grote merken die een politiek statement innemen: het lijkt steeds vaker voor te komen. Zo veranderden diverse merken tijdens het EK voetbal hun logo in regenboogkleuren om te laten weten dat ze het niet eens waren met ee...

Heineken's pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek
Heb je de nieuwste reclame van Heineken al gezien? De internationale campagne draait helemaal om het leven na corona. Hoewel dat iets te voorbarig was, neemt het bedrijf wel een duidelijk standpunt in. 'The night is youn...

Jumbo besteedt het meest aan reclame rondom EK: €19,5 miljoen
Jumbo heeft het meest uitgegeven aan (offline) reclame rondom het EK en de sportzomer. De supermarktketen heeft rondom het Europees kampioenschap voetbal ruim 19,51 miljoen euro uitgegeven aan reclame op radio, televisie...
