Marketing
Het gaat niet goed met het vertrouwen van Nederlanders in duurzaamheid
Volgens de nieuwste gegevens van de Sustainable Brand Index heeft het vertrouwen van Nederlanders in de duurzaamheid van bedrijven inmiddels een dieptepunt bereikt. In het onderzoek scoort Tony Chocolonely wederom als de...
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
House of Treats is het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool en biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Het bureau is in 2018 opgeri...
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...
Zeeman opent eigen virtuele winkel in Roblox tijdens Fashion Week
Zeeman is niet vies van een marketingstunt en opent een eigen virtuele winkel in Roblox tijdens de Fashion Week om het probleem van jongeren die veel geld uitgeven aan luxe merken in online videogames aan de kaak te stel...
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Onder de noemer ‘Niet cacaoboeren, maar advocaten winnen', is Tony’s Chocolonely gedwongen om hun ‘Fair Alternative’ campagne in Duitsland aan te passen. Een relletje met een ludieke insteek die niet wordt gewaar...
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...
Real Madrid en HP kondigen nieuwe samenwerking aan
Real Madrid Club de Fútbol, ook bekend als de Koninklijke of Los Blancos, heeft vandaag tijdens een gezamenlijke ondertekeningsceremonie in Ciudad Real Madrid, het trainingscomplex van de Madrilenen, een wereldwijde tec...
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...
Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel
In Diergaarde Blijdorp sta je oog in oog met veel van het moois dat de wereldwijde natuur te bieden heeft. Maar Blijdorp is zoveel meer dan alleen een dierentuin. Het heeft ook een sterke focus op soortbehoud en natuurhe...
De AI Checkout van AdUp maakt online afrekenen sneller en makkelijker
Geen eindeloze invulformulieren of betaalstappen, maar je online bestelling gewoon in één klik afrekenen: dankzij de services van de Nederlandse scale-up AdUp verloopt het betaalproces voor klanten sneller, soepeler, p...
5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn
Je ziet het wel eens op het NOS Journaal: heel willekeurige beelden van mensen die op straat lopen, of handen die tikken op een toetsenbord. Het zijn stockbeelden: beelden die vaker worden gebruikt en wat algemener zijn....
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...
Supermarktketen Jumbo gaat sportsponsoring afbouwen
Na tien jaar komt begin 2024 een einde het sponsorcontract tussen Max Verstappen en supermarktketen Jumbo. Het is de volgende stap van de supermarkt in een traject waarbij afscheid genomen wordt van sportsponsoring. Gee...
Waarom diversiteit op de werkvloer belangrijk is voor groei en innovatie
Diversiteit op de werkvloer is cruciaal voor de groei en innovatie van bedrijven. Wil je weten hoe je bedrijf kan groeien en innoveren? Het antwoord is eenvoudig: diversiteit op de werkvloer. In dit artikel bespreek ik...
10 Webshop en e-commerce trends voor 2023 en 2024
De wereld van e-commerce kent geen grenzen meer. Het aantal webshops stijgt in een razend tempo en elke dag worden er nieuwe technologieën en innovaties geïntroduceerd. Een goede e-commerce strategie is dus essentieel...
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Al sinds 2015 is Bol punt com het strekste retailmerk van Nederland. Dat is althans volgens de 40 factoren waarop in totaal 100 retailmerken door 15.000 respondenten beoordeeld worden. Die 40 factoren bestaan uit merkkra...