
Google wil niet dat je e-mail zomaar doorstuurt
Gmail krijgt een nieuwe functie, namelijk een verificatie voor wanneer je e-mail wil doorsturen. Voor de duidelijkheid: het gaat hier om email uit een bepaalde inbox automatisch laten doorsturen naar een andere box. Dus...

Spotler Group neemt ook Shopping Minds over
De Spotler Group blijft investeren in gepersonaliseerde e-commerce en kondigt de overname aan van Shopping Minds B.V., een cloud customer data platform dat is gebouwd om marketeers beter inzicht en gerichte omnichannel w...

5 nieuwe KPI's voor jouw e-mail marketing strategie
We zaten er al een tijdje op te wachten maar de eerste resultaten zijn binnen. De nieuwe privacy feature MPP van Apple heeft heel wat teweeg gebracht in de e-mail marketing wereld. Sinds de lancering van de privacy featu...

Gaan Facebook en Instagram tijdelijk offline deze zomer?
Het kan voorkomen dat je nog deze zomer een tijdje niet op Facebook en Instagram kunt komen. Een Ierse privacywaakhond waarschuwt ervoor dat het de dataoverdracht van Europa naar de Verenigde Staten wil blokkeren. De red...

Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland
De Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022 is samengesteld uit de data van de Spotler en Tripolis. Zij brengen de volgende bekende e‑mail marketingsoftware op de markt: Spotler, Measuremail, Spike, Tripolis Dialo...

50 jaar e-mail: van ecard naar webshopbevestiging
Vroeger stuurde je elkaar weleens een ecard: dat was dan heel speciaal. Tegenwoordig tag je elkaar in een meme op Facebook. E-mail is al 50 jaar onder ons en ondanks social media is dit stokoude online kanaal nog lang ni...

Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2021
Met trots presenteert Spotler alweer de achtste editie van het Nationaal Email Onderzoek! Het onderzoek laat een compleet beeld zien van het Nederlandse e-mail gebruik en omgang met social media. Daarnaast laat Spotler...

Wat moet je doen met een e-mail die niet voor jou bestemd is?
Als er iets op de mat valt dat niet voor jou bestemd is, dan kijk je meestal wat het adres of de naam is en zorg je dat het alsnog bij de juiste ontvanger arriveert. Toch? Dat is bij e-mail een stuk minder makkelijk. Wat...

Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Je snapt de definitie van e‑mail marketing automation en je wilt er ook liever vandaag dan morgen mee aan de slag. Maar waar moet je beginnen? Door termen als triggers, leadscoring, campagnes met verschillende mailings...

Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
Hoe realiseer je je e-mail marketingdoelstellingen? In dit document legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) hoe je bepaalt met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) hoe...

Spotler Connect: Hét online event over de waarde van data in e-mail marketing
Welke stappen kun je zetten om je e‑mail marketingresultaten te verbeteren? Daar vertelt Spotler en partners alles over tijdens het tweedaagse online event Spotler Connect op 17 en 18 maart! 9 inspirerende sprekers le...

White paper: Verbeter je e-mail marketing met A/B-testen
Is jouw ambitie voor 2021 om je e-mail marketing te optimaliseren? En wil je weten wat wel en niet scoort bij jouw doelgroep? Neem je statistieken dan eens uitvoerig onder de loep en start met het A/B-testen van je conte...

Marketing Inhaak Kalender 2021 + handige tips
Heb jij als doel dit jaar meer marketingcampagnes te voeren? Met de overzichtelijke kalender van Spotler heb je in één oogopslag alle 'inhakers' voor jouw (e‑mail) marketingcampagnes van 2021 in beeld. Handig voor ev...

White paper: Design in e-mail marketing
E‑mail en vormgeving horen bij elkaar. Alle mailings die je verstuurt, verdienen een professionele uitstraling. Hoe doe je dat? En hoe zorg je dat je mailings ook converteren? Spotler heeft de belangrijkste best pract...

White paper: Hoe val je op met je decembermailing?
December, voor velen de gezelligste maand van het jaar. Maar december is ook een drukke maand, vooral dit jaar waar de focus nog meer op online ligt dan normaal. Dus je wilt wel iets extra’s doen met je mailings, maar...

Webinar: tips & tricks voor een succesvolle feestdagenmailing
2020 is voor veel mensen een pittige tijd geweest. Wil jij dit jaar mooi en positief afsluiten, voor je ontvangers maar ook voor jezelf? Breng een glimlach op het gezicht van je doelgroep met een gave feestdagenmailing,...

Onderzoek: vertrouwen en verbondenheid belangrijk voor customer journey in 2020
Op 1 september presenteerden Spotler en Beeckestijn Business School het B2B Marketing Trendrapport 2020. Alle trends, learnings en best practises in de B2B-marketing vind je terug in dit jaarlijkse onderzoek. En omdat he...

B2B Marketing Trendrapport 2020: Verbinding zoeken met online klant
Hoe behalen B2B-marketeers in Nederland hun doelen? Voor welke uitdagingen staan ze? Het B2B Marketing Trendrapport 2020 geeft inzicht in de uitdagingen, speerpunten en belangrijkste activiteiten van B2B-marketeers in Ne...

6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing
Je genereert leads met waardevolle content. Maar je leads zijn nog niet ‘hot’. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalifi...

eBook: Verbeter in 10 stappen je e-mail marketing
Ben je op zoek naar gerichte tips om je e-mail marketing naar een hoger niveau te tillen? In het ebook 'Verbeter in 10 stappen je e‑mail marketing‑mail marketing' ontdek je snel of je op de goede weg bent en waar je...

White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Welke stappen kun je zetten om je e-mail marketingresultaten te verbeteren? Het antwoord op deze vraag is niet heel ingewikkeld: doe meer met segmentatie en profielverrijking. Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mai...

White paper: 24 tips om e-mailadressen te verzamelen
Wat kun je doen om in deze lastige tijd je e-mail database te vergroten en online met je doelgroep te communiceren? Events vallen natuurlijk af, maar er zijn nog genoeg andere mogelijkheden om e-mailadressen te verzamele...
