Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Marketeers zijn al in Carmel aan het duiken, de nieuwe virtual reality browser die Facebook op haar Oculus Connect conferentie aankondigde. De browser was redelijk ondergeschikt aan de grote aankondigingen van het evenement, maar is wel een belangrijke ontwikkeling voor merken. Ford heeft bijvoorbeeld al een 360-graden video verhaal klaar dat kijkers meeneemt naar een wereldberoemde race om zo binding te creëren met haar klanten, een goed voorbeeld van hoe een merk een verhaal kan vertellen in VR.
Prioriteit
“Merken zijn zeker bezig met virtual en augmented reality”, zo zegt Noah Mallin, hoofd social bij MEC in de VS. “Mark Zuckerberg heeft heel duidelijk gemaakt dat het een prioriteit is voor Facebook, dus moeten wij het ook heel serieus nemen.” Facebook’s overname van Oculus is slechts het begin van de grote rol die Zuckerberg aan VR heeft toegedicht, dus wie er nu bij is hoeft straks niet nog met achterstand te beginnen.
Geen apps
Het grote voordeel van een gestandaardiseerde browser is dat je niet voor elke ervaring een aparte app nodig hebt en daarmee zou het veel makkelijker worden om een VR-site te maken en hoeft er dus niks gedownload te worden. Het zal de technologie veel bereikbaarder maken en met de legio VR-hardware waaruit consumenten kunnen kiezen (onder andere Google’s Daydream, de goedkope Gear VR en alle concurrentie daarvan) is de doelgroep ook steeds groeiende.
Leiders gevraagd
“Het is nu wachten totdat een grote retailer zijn e-commerce in VR gaat doen, voor de ‘echte’ shopping-ervaring” aldus Mallin. Natuurlijk is het wel nog even afwachten totdat Carmel echte vormen gaat aannemen, maar de mogelijkheid om zonder download van een aparte app consumenten te kunnen bereiken, met een merk als Facebook dat het aanduwt is te mooi om er nu niet al over na te denken.
Nieuwe soorten advertenties
Ook wist Mallin te vertellen dat er al ontwikkelingen gaande zijn om het type advertenties in dit soort omgevingen te standaardiseren, inclusief games in VR. Dat gaat dan niet alleen maar om echte advertenties die je ziet, maar ook zaken als product placement zouden geautomatiseerd kunnen worden zodat games in VR net zoals ze nu roulerende advertenties hebben ook bepaalde producten in hun games kunnen hebben, afhankelijk van wie de rekening betaalt.
Het is nog kort dag, maar er is met de ontwikkelingen van de 3D-omgevingen waar consumenten zich binnen bewegen weer werk aan de winkel voor marketeers en merken die zich willen profileren. Het schept in elk geval weer kansen om mensen te bereiken die niet vies zijn van technologie en dus doorgaans invloed hebben op wat diegenen om hun heen doen. En als je de influencers hebt…
Verder lezen over Browser
Online15.12.2023
Browser krijgt een paniekknop: heel handig voor stiekemerds
Online18.10.2023
Chrome verbetert je tikfouten nu alvast in de URL
Online19.05.2023
10 tips en tricks voor Chrome
Cybercrime19.12.2022
Webbrowsers: permanent kwetsbaar voor malafide betaalverzoeken
Gebruik browsers alleen voor browsing... nooit om mee te betalen!Online22.11.2022
Radiostations kun je ook prima online in de browser luisteren
Online30.09.2022
8 handige extensies voor de Chrome-browser
Social Media18.07.2022
Webversie van Snap: eindelijk een web Snapchat
Online14.06.2022
Microsoft stopt Internet Explorer support
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjesVerder lezen over Virtual Reality
Metaverse27.04.2024
Meta verliest elke maand weer miljarden euro’s door virtual reality
Gadgets23.04.2024
Meta wil de wereld van VR-brillen overnemen: leent OS uit
Gadgets19.04.2024
5 redenen om nu nog voor een Meta Quest 2 te kiezen
Technology03.04.2024
De eerste voetbalwedstrijd die je in VR kunt kijken: PSV – AZ
Gadgets16.02.2024
Apple Vision Pro: dit is de meest gehoorde kritiek
Technology08.02.2024
Immersive Tech: De toekomst van marketing is dichterbij dan je denkt
Entertainment01.01.2024
In januari opent de vernieuwde VR Stripclub Escape Room: The Hangover
Gadgets26.12.2023