Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen


Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren genoeg? Deze merken bewijzen dat een stapje extra zetten de moeite waard is op Snap.

Tele2’s Valentijnsdag

Niet iedereen houdt van Valentijnsdag, maar zelfs de haters hebben de Tele2-Love Grills-AR-lens waarschijnlijk wel gebruikt. Hiermee kon je gezichtstattoos bij jezelf aanbrengen en een grill in je mond laten zetten. Heel stoer, maar allemaal om de boodshcap van liefde te verspreiden: ‘Let’s Love Louder’. Het is op zich niet heel bijzonder, een lens, maar toch wisten 1,1 miljoen mensen de lens te vinden, mede omdat hij ook veelvuldig werd gedeeld.

tele2
tele2

Basic-Fit wil dat je fit je basis wordt

Sportschoolketen Basic-Fit, bekend van zijn oranje kleuren, heeft dit jaar duidelijk als missie gesteld om niet alleen de gymrats aan te spreken, maar juist de mensen die zich daar wat minder mee identificeren. Het heeft de eerste augmented reality-sportschool gebouwd waarin je een week lang augmented reality-takeovers kon gebruiken om fit je basis te maken. Denk aan jumping jacks op maandag, squats op dinsdag, maar bijvoorbeeld ook ademhalingsoefeningen en yoga. Er uiteindelijk door alle deelnemende Snapchatters 2,5 jaar bij elkaar getraind.

basicfit
basicfit

Bol’s kerst

Bedrijven hangen graag campagnes op aan feestdagen en zo ook Bol, dat op een heel toffe wijze de typische dingen die we doen met Kerstmis op de hak nam. Bol heeft een Snapchat Lens gemaakt waarin je allemaal onmogelijke kerstsituaties tegenkomt, zoals slechte moppen van je neef en die luidruchtige tante die veel te hard in je oor schreeuwt. De campagne werd groots aangepakt: inclusief Boomerang-kaarten met de Snap-codes erop. Heel tof bedacht en zeer enthousiast gebruikt.

bol
bol

Heinekens 150ste verjaardag

Het Nederlandse biermerk Heineken is natuurlijk internationaal bekend, maar het komt uit ons land en dat deed het eer aan op Snapchat. Het kwam met een lens waarin je je hoofd naar links of rechts kunt kantelen en dan verschillende bijnamen kon kiezen voor hoe wij een Heineken (of eerlijker: een biertje) noemen. Een goudgele rakker, een kouwe kletser of gewoon een biertje. Elke keer vult het glas zich wat meer en uiteindelijk kwam er een grappige AI-glimlach op je gezicht. Heel feestelijk. Het deed het vooral heel erg goed onder 35+’ers, want ja, ook die zijn op Snap te vinden.

bier
bier

Naar het stemlokaal

Snapchat heeft met de Nederlandse overheid samengewerkt om te zorgen dat meer jonge mensen op 22 november richting de stembus gingen. Stickers, filters en zelfs een AR-lens werden ingezet om dit voor elkaar te krijgen. Je ziet hierbij een stemhokje in je kamer en krijgt allemaal stellingen te zien, waarbij je meer leert over de verkiezingen. Heel tof, en een keer niet zo sturend. Verfrissend en innovatief, al kan hiervan natuurlijk niet direct worden gemeten hoeveel succes het uiteindelijk had in de verkiezingen.

verkiezingen
verkiezingen
Laura Jenny
Laura Jenny

Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.

Verder lezen over Online Marketing

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen

TikTok krijgt meer bekende gezichten. Maar misschien niet hoe je denkt: het introduceert nu AI-avatars van creators die reclame maken.

Social Media18.06.2024

Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen

IKEA rekruteert Roblox-spelers als virtuele medewerkers

Ikea heeft grootse plannen voor Roblox. Het wil zelfs 10 mensen aannemen om in zijn winkel te werken.

Marketing10.06.2024

IKEA rekruteert Roblox-spelers als virtuele medewerkers

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Insta360 maakt prima camera's, maar het heeft ook heel veel partnerschappen met influencers. En daar is het niet zo transparant over.

Marketing30.04.2024

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Verder lezen over Snapchat

Snapchat introduceert nano-Snaps voor wie het kort wil houden

Snapchat is het social medium dat er verantwoordelijk voor is dat we elkaar foto’s sturen die na één keer kijken verdwijnen. Een geweldig concept dat inmiddels al door veel social media is gestolen. Nu komt het met iets nieuws: nano-Snaps. Net als de iPod Nano van vroeger zijn die lekker klein.

Social Media03.07.2024

Snapchat introduceert nano-Snaps voor wie het kort wil houden

Deze nieuwe Snapchat-functie willen we in alle socials

Snapchat blokkeert vanaf nu automatisch vriendenverzoeken blokkeren als ze van kwaadwillenden afkomstig lijken te zijn. Dat is niet zomaar.

Social Media26.06.2024

Deze nieuwe Snapchat-functie willen we in alle socials

Een nieuwe wereld opent zich in Snapchat: AI-gegenereerde lenzen

Snap gaat een stapje verder, want het laat je straks zelf lenzen maken op Snapchat, op basis van een AI-prompt.

Social Media20.06.2024

Een nieuwe wereld opent zich in Snapchat: AI-gegenereerde lenzen

TikTok komt met nieuwe app Whee: alleen voor je belangrijkste vrienden

TikTok introduceert Whee. Maar het is geen mogelijkheid via TikTok: het is een heel nieuwe app. Origineel is het alleen niet.

Social Media19.06.2024

TikTok komt met nieuwe app Whee: alleen voor je belangrijkste vrienden

TikTok aapt Snapchat na en test Streaks-mogelijkheid

TikTok wil ook graag dat mensen de app vaker openen en er langer blijven hangen, dus daarom komt het met zijn eigen Streaks.

Social Media10.06.2024

TikTok aapt Snapchat na en test Streaks-mogelijkheid

Je kunt straks Snapchat-lenzen gebruiken in Google Chrome

Voor mensen die de optie misten om Snapchat-lenzen te gebruiken is er goed nieuws van Snap, want dat kan nu gewoon op de PC.

Social Media24.05.2024

Je kunt straks Snapchat-lenzen gebruiken in Google Chrome

Instagram krijgt Peek, een Snapchat-BeReal-hybride

Meta heeft natuurlijk op WhatsApp al toegevoegd dat een foto maar een keer te zien is, maar nu komt het met Peek, waarop de foto ook geen filter mag hebben.

Social Media20.05.2024

Instagram krijgt Peek, een Snapchat-BeReal-hybride

Je kunt straks berichten bewerken op Snapchat

Snapchat is wat laat, maar het gaat gebeuren: je kunt berichten bewerken op het social medium. Er schuilt wel een addertje onder het gras.

Social Media02.05.2024

Je kunt straks berichten bewerken op Snapchat

Verder lezen over Social Network

X verandert de waterpistool-emoji in een echte gun

X heeft zonder iets te zeggen de waterpistool-emoji weggedaan en in plaats daarvan de gun weer teruggebracht.

Social Media24.07.2024

X verandert de waterpistool-emoji in een echte gun

Deze Week Viral: rockversies van popnummers, Vierdaagse malaise en meer

De Nijmeegse Vierdaagse zorgde voor grote feesten en grote tranen en dan was er nog iets anders nats. Welkom in de Deze Week Viral!

Social Media21.07.2024

Deze Week Viral: rockversies van popnummers, Vierdaagse malaise en meer

5 dingen die leuk zijn aan Threads

Wat zorgt er toch voor dat Threads zo’n succesverhaal is geworden? Waarschijnlijk ligt dat aan deze vijf dingen.

Social Media05.07.2024

5 dingen die leuk zijn aan Threads

Snapchat introduceert nano-Snaps voor wie het kort wil houden

Snapchat is het social medium dat er verantwoordelijk voor is dat we elkaar foto’s sturen die na één keer kijken verdwijnen. Een geweldig concept dat inmiddels al door veel social media is gestolen. Nu komt het met iets nieuws: nano-Snaps. Net als de iPod Nano van vroeger zijn die lekker klein.

Social Media03.07.2024

Snapchat introduceert nano-Snaps voor wie het kort wil houden

Deze nieuwe Snapchat-functie willen we in alle socials

Snapchat blokkeert vanaf nu automatisch vriendenverzoeken blokkeren als ze van kwaadwillenden afkomstig lijken te zijn. Dat is niet zomaar.

Social Media26.06.2024

Deze nieuwe Snapchat-functie willen we in alle socials

10 grappige gadgets voor mensen die van het internet houden

We hebben 10 grappige gadgets voor je verzameld om helemaal te bewijzen dat jij het internet hebt begrepen.

Gadgets21.06.2024

10 grappige gadgets voor mensen die van het internet houden

Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen

TikTok krijgt meer bekende gezichten. Maar misschien niet hoe je denkt: het introduceert nu AI-avatars van creators die reclame maken.

Social Media18.06.2024

Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen

Habbo Hotel keert terug: is het voor kinderen of voor volwassenen?

Habbo Hotel, weet je het nog? Het was een virtuele gemeenschap waar jongeren een soort wereld bouwden. De wereld vol ‘hotels’ komt terug.

Social Media17.06.2024

Habbo Hotel keert terug: is het voor kinderen of voor volwassenen?