Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingcampagne. SLAYMA is een samentrekking van ‘to slay’ (iets excellent aanpakken) en HEMA. Het komt uit de TikTok-community en HEMA heeft het zich eigen gemaakt.
Slayma
HEMA werkt voor de campagne samen met het bedrijf Gospooky, een digitale agency die heeft geholpen met het maken van de summer school-collectie binnen Roblox. Er zitten allemaal HEMA-iconen in de collectie en je kunt ze tot en met 27 augustus in de game vinden. SLAYMA loopt dan ook op zijn einde, nadat het juni startte met onder andere TikTok-video’s en meer.
De Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam wil Gen-Z aanspreken met zijn campagne en dat doet het ook. Het wist creators Thomas Panterpoes en Lotte bereid te vinden om de collectie op Roblox te lanceren tijdens een bonte avond van Lotte. Heel Nederland kan de collectie bewonderen: zo is er vanalles over te zien op TikTok, YouTube en de social kanalen van HEMA. De beste manier is natuurlijk om het in Roblox te bekijken.
GoSpooky
GoSpooky heeft HEMA geen windeieren gelegd: het startte in 2016 met samenwerken en samen hebben ze al 48 miljoen views bereikt, 3 miljoen engagements en ook nog eens 130 duizend volgers (90 duizend nieuwe volgers in slechts een jaar tijd). Best tof voor een merk dat al sinds 1926 bestaat. Gospooky Founder Tim van der Wiel: “Samenwerken met een iconisch Nederlands merk als HEMA is geweldig. Het is onze missie om klanten in de voorhoede van social te houden. Live gaan op Roblox met de iconische HEMA-producten is daar het levende bewijs van. Hier komen technologie en creativiteit samen.”
Het gaat hierbij vooral om het zorgen dat HEMA een onderwerp van gesprek wordt op TikTok. Hoewel een keer viral gaan op TikTok niet heel moeilijk is: dat kan immers zomaar gebeuren met de meest gekke video’s, is het het de twee bedrijven wel heel goed gelukt om het TikTok-publiek aan te spreken met hun campagne. Als er één doelgroep moeilijk is, dan is het wel de tienergroep, zeker als je als bedrijf iets gedaan wil krijgen. Het is HEMA goed gelukt tot nu toe en het hoopt op een laatste knaller in zijn SLAYMA-campagne door nu ook in de wereld van Roblox te stappen.
Roblox en andere merken
Meerdere bedrijven doen dingen binnen Roblox: het wordt toch gezien als een van de metaverses en verschillende modemerken timmeren hard aan de weg om ook in die virtuele werelden naam te maken. Roblox is sowieso een groot succes: het heeft meer spelers dan Minecraft en het brengt zo’n 1 miljard euro per jaar in het laatje.
Met de SLAYMA-video’s op TikTok weet HEMA allerlei herkenbare momenten van scholieren en jongeren weer te geven en dat spreekt die doelgroep enorm aan. Van grappige sketches tot een stappenplan over hoe je je het beste kunt voorbereiden op je schooldag: het wordt overduidelijk gewaardeerd in de TikTok-community. Zeker als creators als Lotte en meneer Panterpoes het voortouw nemen. Al denken wij dat de creatieve inslag van de HEMA-producten binnen Roblox eigenlijk zichzelf al verkopen, net als vroeger de Takkie Fanclub-shirts op Lowlands, de rookworstvibrator van EasyToys en meer rookworst- en tompoucegerelateerde items, die onlosmakelijk zijn verbonden met HEMA.
Verder lezen over Game
Gaming24.04.2024
Steam geeft je geen geld terug als je te lang early access speelt
Entertainment18.04.2024
The Witcher op Netflix stopt ermee na seizoen 5
Toss a coin to... straks niemand meerSocial Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Entertainment17.04.2024
Wordt Fallout net zo’n succes als The Last of Us?
Entertainment16.04.2024
Wat hoor je als je het telefoonnummer uit de Fallout-serie belt?
Gaming16.04.2024
Het nieuwe gamingmeubel van IKEA klap je gewoon weg
Gaming14.04.2024
Grappig: AI toont hoe gamepersonages eruitzien als ze bejaard zijn
Entertainment12.04.2024
4 redenen om Fallout te kijken op Prime Video
Verder lezen over Nederland
Entertainment09.04.2024
Alles wat je moet weten over het casino zonder Cruks
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Nieuws26.03.2024
Witte Donderdag, Pasen, Pinksteren: zo zit het met de feestdagen
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Nieuws07.03.2024
Drones & AI helpen boeren bij het voldoen aan Europese milieuregels
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
Nieuws04.03.2024
Het einde van een tijdperk: het luchtalarm verdwijnt
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Online17.08.2023
4 handige tips voor het opzetten van een webshop
Verder lezen over Viral
Social Media24.04.2024
Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media13.04.2024
Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media10.03.2024
Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi
Verder lezen over Viral Marketing
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
DC Business30.11.2021
Een iconische Black Friday
DC Business13.09.2021
Goossens aan het werk om marketing te verbeteren
Marketing13.04.2019