De Tweede Kelder​, een journalistiek experiment, staat in Europese schijnwerpers

De Tweede Kelder​, een journalistiek experiment, staat in Europese schijnwerpers

Vorig artikel Volgend artikel

Het VodafoneZiggo-project De Tweede Kelder is genomineerd voor een Digital Communication Award. Uit meer dan 750 inzendingen vanuit heel Europa zijn de beste campagnes en projecten geselecteerd op het gebied van digitale communicatie.

Met De Tweede Kelder hebben studenten en net afgestudeerden de mogelijkheid gekregen om een dagelijks televisieprogramma te maken, gericht op de landelijke verkiezingen.

Jongeren

De Tweede Kelder werd volledig gemaakt door en voor jongeren en de studio was letterlijk gevestigd in de kelders van het Binnenhof. In twee maanden tijd leerden studenten en net afgestudeerden van A tot Z wat erbij komt kijken om een journalistiek programma te maken.

De Tweede Kelder werd geïnitieerd en begeleid door Gradus Vos en Tamara Evers van VodafoneZiggo, in samenwerking met Omroep West, Nieuwspoort en de Dutch Filmers Academy.

Van 1 februari tot en met 16 maart zijn 34 afleveringen uitgezonden op Ziggo kanaal 13 met in totaal 192 verschillende items. Gemiddeld bereikte elke uitzending 100.000 kijkers (inclusief herhalingen). Alle afleveringen van De Tweede Kelder zijn ook via YouTube terug te kijken.

Groepsfoto Tweede Kelder
Tweede Kelder (7)
Roemer

Overige Nederlandse genomineerden

Onder de genomineerden zijn veel Nederlandse projecten te vinden. Naast het Vodafone-project ‘Reduce CO2 with ICT’ zijn onder andere ABN AMRO (Through the eyes of the ball kids), Interpolis (Everyone in the Netherlands in #AutoModus) en NS Dutch National Railways (#nsfavourites) zijn genomineerd. De uitreiking vindt plaats op 29 september 2017 in Berlijn.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies