De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het bekende lingeriemerk Hunkemöller heeft meer dan 900 winkels in 22 landen. Om klanten meer persoonlijke ervaringen te bieden tijdens het online shoppen is Hunkemöller een samenwerking aangegaan met het bedrijf Insider. Hunkemöller maakt hierdoor gebruik van de nieuwste AI en multichannel personalisatietechnologieën. Dankzij deze samenwerking heeft Hunkemöller hun ROI (Return On Investment) al 13x terugverdiend en hebben zij besloten deze AI-toepassingen verder uit te breiden naar 10 andere landen.
Verbeteren van de customer journey
Dankzij Insider hebben de marketingteams van Hunkemöller veel meer mogelijkheden gekregen voor het personaliseren van de customer journey. Dat is goed voor de digitale groei en merkloyaliteit. Insider’s veelzijdige Growth Management Platform (GMP) wordt reeds ingezet door meer dan 600 wereldwijde merken, waaronder UNIQLO, Philips, Decathlon, Samsung, Toyota, Carrefour, MediaMarkt, Est é e Lauder, Adidas, Levi’s , Puma, GAP, Virgin, AVIS, Marks & Spencer, Avon, Nissan, BBVA, IKEA en CNN.
Toegenomen omzet
Tijdens de eerste maanden van de samenwerking heeft Hunkemöller meer dan 20 scenario’s voor personalisatie bedacht en verspreid onder hun klanten via verschillende kanalen. Dat bleek enorm effectief. Het bedrijf gebruikte bijvoorbeeld Insider’s ‘social proof’ technologie, waarmee ze onder klanten een gevoel van urgentie konden creëren. Door inzicht te geven in de populariteit van ieder product, werd er extra vertrouwen gegenereerd onder online shoppers. Hunkemöller laat daarnaast bij die producten de klantbeoordelingen zien, hoeveel exemplaren ervan nog op voorraad zijn en hoeveel andere mensen het artikel op datzelfde moment bekijken. Niet alleen zag Hunkemöller hierdoor de omzet aanzienlijk toenemen, de ROI werd zelfs 13x terugverdiend.
Optimaliseren marketingbudget
Het Growth Management Platform van Insider voegt klantgegevens uit verschillende kanalen samen om gebruikers te segmenteren en te activeren via AI en machine-learning technologieën. Hiermee is het voor merken mogelijk om gebruikers in realtime te bereiken op basis van historische, actuele en voorspellende gegevens (zoals waarschijnlijkheid tot aankoop, gevoeligheid voor kortingen, etc.). Met deze uitkomsten maakt Insider vervolgens gepersonaliseerde toepassingen via internet, app, e-mail, messaging apps en meer. Dit voorkomt verspilling van het marketingbudget en verlaagt de kosten die worden uitgegeven aan bijvoorbeeld het werven van nieuwe klanten, advertentiekosten, conversatieratio’s en andere cruciale marketingcriteria.
Insider biedt een zeer eenvoudige- en gemakkelijke integratie voor haar partners. Waar normaal gesproken complexe, multi-stage integraties noodzakelijk zijn met behulp van IT teams, behoort dit bij Insider tot de verleden tijd en kunnen de verschillende campagnes en personalisaties in zeer korte tijd worden opgezet.
Verder lezen over Consument
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Nieuws19.10.2023
Amazon moet naar de rechter voor schending privacy Nederlandse consumenten
Nieuws02.10.2023
Apple en ACM lijnrecht tegenover elkaar rondom datingapps
Verder lezen over Kunstmatige Intelligentie
Metaverse27.04.2024
Meta verliest elke maand weer miljarden euro’s door virtual reality
Online25.04.2024
Vage, oude video’s worden scherp door nieuwe tool Adobe
Social Media23.04.2024
Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen
Online22.04.2024
Een realistische video van jou is gemaakt met één foto
Online19.04.2024
AI organiseert eigen missverkiezing: wie wordt Miss AI 2024?
Gaming17.04.2024
AI is gearriveerd in gaming – hoe wordt de technologie gebruikt?
Technology17.04.2024
SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI
Technology17.04.2024
AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023