OTTO.nl investeert in Insider's
AI-aangedreven marketingplatform

OTTO.nl investeert in Insider's AI-aangedreven marketingplatform

om gepersonaliseerde ervaringen aan te bieden

Vorig artikel Volgend artikel

OTTO.nl, een van 's werelds toonaangevende e-commerce merken heeft gekozen voor Insider, het Growth Management Platform voor het verhogen van de personalisatie en groei van haar digitale kanalen. Insider volgt de visie van OTTO.nl met het aanbieden van relevante klantervaringen door middel van haar AI-platform en het stimuleren van groei door effectieve klantsegmentatie en personalisatie.

Het door Sequoia ondersteunde Growth Management Platform van Insider wordt al gebruikt door meer dan 600 merken over de hele wereld, waaronder UNIQLO, Philips, Hunkemöller, Decathlon, Samsung, Toyota, Carrefour, MediaMarkt, Estee Lauder, Adidas, Levi's, Puma, GAP, Virgin, AVIS, Marks & Spencer, Avon, Nissan, BBVA, IKEA en CNN.

Samenwerking

OTTO.nl’s aankondiging over de samenwerking met het Growth Management Platform van Insider komt na een gestructureerde evaluatiefase waarin de platformen werden beoordeeld op basis van relevantie en operationele consistentie.

Een van de redenen waarom OTTO.nl heeft gekozen voor Insider is vanwege de digitale groeimogelijkheden en om de belangrijkste marketingmetrics (CAC, conversies, LTV, AOV, enz.) in kaart te krijgen. Daarnaast biedt Insider geavanceerde segmentatiemogelijkheden en een sterke data unification voor web en mobiel. Door de makkelijk te integreren structuur kan OTTO.nl ideeën omzetten naar zinvolle campagnes zonder ingrijpende IT-vereisten en met de ondersteuning van een breed scala aan ontwerpen en formats.

Personalisatie is een belangrijke drijfveer voor groei binnen OTTO.nl en cruciaal bij het leveren van een optimale winkelervaring. Insider is een partner die ons helpt bij het ontwerpen en aanbieden van relevantere producten en prettige ervaringen. Samen met Insider kunnen we de impact van verschillende personalisatie ideeën snel en continu testen op onze kanalen.
- Linda Mels, Team Manager Performance Marketing/ CRM.

AI en voorspellende technologie

Insiders geïntegreerde Growth Management Platform werkt door het samenvoegen van datapunten en het gebruik van AI en voorspellende technologie. Zo worden gebruikers gesegmenteerd en actief benaderd. Het cross-channel en tech-advanced platform van Insider richt zich op merkversterking en biedt op die manier persoonlijke ervaringen op basis van historische en voorspellende gegevens met betrekking tot web, mobiel, app, e-mail en meer, in real time.

Insider helpt marketeers het marketingverlies zo veel mogelijk te elimineren door het optimaliseren van de Customer Acquisition Costs (CAC), ROAS (Return On Ad Spend), Conversion Rate, AOV (Average Order Value) en LTV (Lifetime Value).

Ik heb OTTO.nl altijd bewonderd om hun succesvolle verschuiving van een gerespecteerd offline postorderbedrijf naar een van de toonaangevendste e-commerce bedrijven in Europa. OTTO.nl biedt een ruime keuze in mode- en lifestyleproducten voor een breed publiek. Dit partnerschap tussen twee merken die zich inzetten voor het herdefiniëren van het aanbod van klantervaringen, zal de basis vormen voor de verdere groei en uitbreiding in Europa.
- Bas Drogtrop, Manager Benelux bij Insider.
[Fotocredits © pattilabelle - Adobe Stock]
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies