Gaming15.11.2023

Her Game, Her Era is een nieuw programma voor online talent


We Are Era en YouTube maken vandaag de lancering bekend van een nieuw ontwikkelingsprogramma voor online talent genaamd ‘Her Game, Her Era‘. In dit programma worden 10 vrouwelijke gamers gedurende 6 maanden intensief begeleid om hun YouTube-kanalen te professionaliseren. De vrouwelijke gamers zijn: Cohony, Deem_i, Jilleke, Lotte, Madestout, Mathia, Maxime MXM, Nouxy, Streamwithlien en Wela.

Gaming is mainstream

De Nederlandse game-industrie is booming. Alleen al in 2022 kreeg gaming-gerelateerde content op YouTube meer dan 2 miljard views, met in totaal meer dan 120 miljard kijkuren. Dat is in totaal meer dan 13 miljoen jaar lang. Bovendien trok gaming content wereldwijd maar liefst 500 miljoen dagelijkse actieve kijkers. De wereldwijde belangstelling onderstreept de verenigende en verbindende kracht van gaming, en bevestigt de status van gaming als een mainstream vorm van entertainment waarin gendergelijkheid van essentieel belang is.

her-game
her-game

Level up: voor gelijkheid in gaming

In de afgelopen 2 jaar zijn er een aantal positieve ontwikkelingen zichtbaar op het gebied van gendergelijkheid in gaming. Zo is in 2023 het aantal vrouwelijke gamers op YouTube in Nederland gestegen met 50%. Ook het aantal vrouwelijke kijkers van gamingvideo’s op YouTube is ook toegenomen: In 2023 is 45% van de kijkers van gamingvideo’s op YouTube vrouw. Desalniettemin is er nog altijd sprake van een ongelijke man-vrouwverhouding. Zo is slechts 16% van de top 100 YouTube-kanalen in Nederland van een vrouw. Een aantal factoren spelen een rol in de ongelijkheid, namelijk stereotype genderrollen, een vrouwonvriendelijke cultuur en een gebrek aan rolmodellen. We Are Era zet zich nu met een team van 10 creators in om hier verandering in te brengen, en vrouwelijke gamers hun eigen stem te geven op YouTube.

Coaching, creatie & optimalisatie

Deelnemers aan het programma ‘Her Game, Her Era’ krijgen persoonlijke coaching op het gebied van contentstrategie, creatie en inkomstenoptimalisatie. Ze leren alles over de functies van YouTube, het algoritme en hoe ze hun content effectief kunnen promoten. Daarnaast krijgen ze inspiratie van succesvolle YouTubers en ondernemers binnen de industrie.

[Fotocredits –  didiksaputra © Adobe Stock]

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Jong Talent

Uber opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam

Uber heeft vandaag zijn nieuwe internationale hoofdkantoor geopend in Tripolis Park, Amsterdam. Het kantoor is een van Uber’s grootste tech-centra buiten de VS. Uber telt momenteel meer dan 1.000 werknemers in Amsterda...

Nieuws07.06.2023

Uber opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam

En is op zoek naar tech-talent
​Het stagetekort is historisch laag, maar wel zorgen over nabije toekomst

Op dit moment kan de overgrote meerderheid van de mbo-studenten nog gewoon een geschikte stageplek vinden, blijkt uit nieuwe cijfers van Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs en Bedrijfsleven (SBB). Door corona ontst...

Nieuws04.10.2022

​Het stagetekort is historisch laag, maar wel zorgen over nabije toekomst

Deze sensor geeft ontwikkeling van voetballer een boost.

Deze innovatieve gebruiksvriendelijke sensor plaats je in de binnenzool van je schoen en meet meer dan 200 datapunten , 1000 keer per seconde. Hierdoor wordt allerlei informatie gezien van de speler wat inzicht geeft in...

Startups06.09.2021

Deze sensor geeft ontwikkeling van voetballer een boost.

LinkedIn Talent Insights geeft realtime inzicht in talent

LinkedIn introduceerde deze week de bètaversie van LinkedIn Talent Insights die ook direct in Nederland beschikbaar is. Het is de eerste analysetool van het bedrijf dat de gegevens van 575 miljoen professionals, 20 milj...

Social Media26.09.2018

LinkedIn Talent Insights geeft realtime inzicht in talent

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Inmiddels is alles al wel zo’n beetje gezegd over de millennial. En dus is het nu tijd voor Generatie Z om in de schijnwerpers te stappen. (Generatie Z is de groep jongeren die na 1992 zijn geboren.) Wat zijn de dromen...

Online13.04.2018

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Infographic
Generation Discover festival: 5 dagen gluren in de wereld van wetenschap

Op het Malieveld in Den Haag is vandaag de tweede editie van het Generation Discover festival van start gegaan. Tijdens dit vijfdaagse evenement willen Shell en een aantal partners jongeren spelenderwijs kennis laten mak...

Events05.10.2017

Generation Discover festival: 5 dagen gluren in de wereld van wetenschap

De Tweede Kelder​, een journalistiek experiment, staat in Europese schijnwerpers

Het VodafoneZiggo-project De Tweede Kelder is genomineerd voor een Digital Communication Award. Uit meer dan 750 inzendingen vanuit heel Europa zijn de beste campagnes en projecten geselecteerd op het gebied van digitale...

Media26.08.2017

De Tweede Kelder​, een journalistiek experiment, staat in Europese schijnwerpers

Dit zijn de beste jonge ondernemers van 2016

Onder het motto: 'Je kunt niet jong genoeg beginnen met ondernemen', stelt Sprout al tien jaar lang de '25 onder 25' samen. In deze lijst staan de meest veelbelovende jonge ondernemers van Nederland. De beste ondernemer...

Nieuws27.05.2016

Dit zijn de beste jonge ondernemers van 2016

Verder lezen over Streaming

Formule 1 blijft nog vele jaren bij Viaplay: prijs weer omhoog

Viaplay blijft rommelen met zijn prijzen. Nu wordt de streamingdienst weer duurder. De maandprijs gaat met maar liefst 2 euro omhoog.

Entertainment22.04.2024

Formule 1 blijft nog vele jaren bij Viaplay: prijs weer omhoog

Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt

Je weet hoe veel AI-chatbots werken: je schrijft een opdracht, een prompt, stuurt die in en wacht dan tot de AI-chatbot er iets mee doet. Spotify wil dat je dat nu ook gaat inzetten om playlists te maken. Uiteraard komt...

Online08.04.2024

Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt

Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark

Spotify heeft sinds het begin van de app in 2006 nog nooit zijn prijzen verhoogd, tot het jaar 2023 aanbrak. Toen werd het duurder. En nu we net gewend zijn geraakt aan 2024, gaan ook dit jaar de prijzen van de streaming...

Online05.04.2024

Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark

Disney+ verbiedt het straks ook om accounts te delen

Helaas, Netflix heeft een trend gezet in de wereld van streaming waar we niet zo op zitten te wachten: de strijd tegen accounts delen is er eentje die Netflix van zijn kijkers heeft gewonnen en waarmee het andere streami...

Entertainment05.04.2024

Disney+ verbiedt het straks ook om accounts te delen

Formule 1 gaat verhuizen: maar niet definitief

Het gonst van de geruchten over de uitzendrechten van de Formule 1: er wordt gezegd dat die eer straks aan Ziggo is, maar dat is nog niet definitief. Wel is er een kleine verhuizing: de Formule 1-uitzendingen zijn straks...

Entertainment02.04.2024

Formule 1 gaat verhuizen: maar niet definitief

HBO Max krijgt op 17 juni ook Discovery+: kortingsactie blijft

HBO Max wordt vanaf 17 juni samengevoegd met Discovery+. Dat is elders al gebeurd, maar onder andere in Nederland nog niet. In andere landen heet het ook Max, maar dat schijnt door onze eigen Omroep Max niet te kunnen....

Entertainment21.03.2024

HBO Max krijgt op 17 juni ook Discovery+: kortingsactie blijft

​Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken

Terwijl mensen inmiddels steeds vaker afhaken van Spotify omdat het zijn belofte op Hi-Fi maar niet waarmaakt, zien we dat Spotify wel met allerlei andere zaken blijft komen. Denk aan een medium om je levensvragen te bea...

Online13.03.2024

​Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken

​Dit geeft de gemiddelde Nederlander uit aan streaming

We houden van streamingdiensten en vraag de gemiddelde Nederlander of die een abonnement heeft op zo’n dienst en de kans is groot dat het antwoord ‘ja’ is. Maar hoeveel hebben we per maand over voor dat kunnen beki...

Entertainment13.03.2024

​Dit geeft de gemiddelde Nederlander uit aan streaming

Verder lezen over YouTube

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

De ruimte, gekke experimenten, de natuur, het menselijk lichaam: wetenschap is fantastisch. Gelukkig zijn er heel veel YouTube-kanalen die de populaire wetenschap nog populairder maken. We noemen 10 populaire wetenschap-...

Video08.04.2024

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

Deze week staat qua viral content vooral in het teken van de aardbeving in New York en Greta Thunberg. Maar er zat ook nog vanalles tussenin. Politie-agent wordt boos op buschauffeur In Seattle gaat het deze week over e...

Social Media06.04.2024

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis

Fans van de Metal Gear-reeks kunnen iets leuks kijken: een reeks die de geschiedenis van de gamefranchise induikt. In de eerste aflevering zien we hoe David Hayter het begin van de Metal Gear-franchise optekent, natuurli...

Gaming18.03.2024

YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis

Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken

Generatieve AI verandert de manier waarop Youtube creators zich uiten, van het ontwikkelen van ideeën tot het experimenteren met tools die het creatieve proces versterken. Als kijker wil je echter meer transparantie ove...

Video18.03.2024

Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

YouTube zet een nieuwe stap dichterbij social media: het gaat op zijn televisie-app nu een belangrijkere plek geven aan de reacties. Als je op de titel van een video tikt, dan krijg je rechts de reacties te zien en de be...

Video13.03.2024

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

​TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken

We zijn er inmiddels al helemaal aan gewend: de verticale video’s van TikTok. Echter blijkt dat allang niet meer ‘on trend’. TikTok wil zelf ook dat mensen meer horizontale video’s maken, die ook wat langer duren...

Social Media30.01.2024

​TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Heb je enig idee welke website er wereldwijd het meest wordt bezocht? Geen apps, maar website: dat is Google, dat had je vast al verwacht. Maar dat is niet de website waarop mensen de meeste tijd besteden. Het is geen Fa...

Online19.01.2024

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd