Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
We Are Era en YouTube maken vandaag de lancering bekend van een nieuw ontwikkelingsprogramma voor online talent genaamd ‘Her Game, Her Era‘. In dit programma worden 10 vrouwelijke gamers gedurende 6 maanden intensief begeleid om hun YouTube-kanalen te professionaliseren. De vrouwelijke gamers zijn: Cohony, Deem_i, Jilleke, Lotte, Madestout, Mathia, Maxime MXM, Nouxy, Streamwithlien en Wela.
Gaming is mainstream
De Nederlandse game-industrie is booming. Alleen al in 2022 kreeg gaming-gerelateerde content op YouTube meer dan 2 miljard views, met in totaal meer dan 120 miljard kijkuren. Dat is in totaal meer dan 13 miljoen jaar lang. Bovendien trok gaming content wereldwijd maar liefst 500 miljoen dagelijkse actieve kijkers. De wereldwijde belangstelling onderstreept de verenigende en verbindende kracht van gaming, en bevestigt de status van gaming als een mainstream vorm van entertainment waarin gendergelijkheid van essentieel belang is.
Level up: voor gelijkheid in gaming
In de afgelopen 2 jaar zijn er een aantal positieve ontwikkelingen zichtbaar op het gebied van gendergelijkheid in gaming. Zo is in 2023 het aantal vrouwelijke gamers op YouTube in Nederland gestegen met 50%. Ook het aantal vrouwelijke kijkers van gamingvideo’s op YouTube is ook toegenomen: In 2023 is 45% van de kijkers van gamingvideo’s op YouTube vrouw. Desalniettemin is er nog altijd sprake van een ongelijke man-vrouwverhouding. Zo is slechts 16% van de top 100 YouTube-kanalen in Nederland van een vrouw. Een aantal factoren spelen een rol in de ongelijkheid, namelijk stereotype genderrollen, een vrouwonvriendelijke cultuur en een gebrek aan rolmodellen. We Are Era zet zich nu met een team van 10 creators in om hier verandering in te brengen, en vrouwelijke gamers hun eigen stem te geven op YouTube.
Coaching, creatie & optimalisatie
Deelnemers aan het programma ‘Her Game, Her Era’ krijgen persoonlijke coaching op het gebied van contentstrategie, creatie en inkomstenoptimalisatie. Ze leren alles over de functies van YouTube, het algoritme en hoe ze hun content effectief kunnen promoten. Daarnaast krijgen ze inspiratie van succesvolle YouTubers en ondernemers binnen de industrie.
[Fotocredits – didiksaputra © Adobe Stock]
Verder lezen over Jong Talent
Nieuws07.06.2023
Uber opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam
En is op zoek naar tech-talentNieuws04.10.2022
Het stagetekort is historisch laag, maar wel zorgen over nabije toekomst
Startups06.09.2021
Deze sensor geeft ontwikkeling van voetballer een boost.
Social Media26.09.2018
LinkedIn Talent Insights geeft realtime inzicht in talent
Online13.04.2018
Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles
InfographicEvents05.10.2017
Generation Discover festival: 5 dagen gluren in de wereld van wetenschap
Media26.08.2017
De Tweede Kelder, een journalistiek experiment, staat in Europese schijnwerpers
Nieuws27.05.2016
Dit zijn de beste jonge ondernemers van 2016
Verder lezen over Streaming
Entertainment22.04.2024
Formule 1 blijft nog vele jaren bij Viaplay: prijs weer omhoog
Online08.04.2024
Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt
Online05.04.2024
Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark
Entertainment05.04.2024
Disney+ verbiedt het straks ook om accounts te delen
Entertainment02.04.2024
Formule 1 gaat verhuizen: maar niet definitief
Entertainment21.03.2024
HBO Max krijgt op 17 juni ook Discovery+: kortingsactie blijft
Online13.03.2024
Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken
Entertainment13.03.2024
Dit geeft de gemiddelde Nederlander uit aan streaming
Verder lezen over YouTube
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024