KLM komt met zakelijk WhatsApp-account

KLM komt met zakelijk WhatsApp-account

Vorig artikel Volgend artikel

WhatsApp en KLM zijn gestart met een nieuwe service op de berichtendienst. Klanten van KLM over de hele wereld kunnen nu ook via WhatsApp hun boekingsbevestiging, incheckmelding, instapkaart en vluchtupdates ontvangen en in 10 verschillende talen vragen stellen.

KLM is hiermee een van de eerste bedrijven en zelfs de allereerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die over een officieel zakelijk WhatsApp-account beschikt.

In samenwerking met een aantal bedrijven is WhatsApp manieren aan het testen waarop bedrijven met klanten kunnen communiceren. WhatsApp wil zo toegevoegde waarde creëren voor klanten en ze verbinden aan de bedrijven waarmee zij in het dagelijks leven graag zaken doen. Als onderdeel van dit project heeft WhatsApp een zakelijke applicatie gebouwd waarmee bedrijven zoals KLM op een snelle en persoonlijke manier contact kunnen onderhouden met hun klanten.

In een beperkt aantal landen is deze dienst al uitgerold. De komende tijd zal de dienst in meer landen worden geïntroduceerd.

Beveiligde berichten

De berichten zijn beveiligd, zodat ze alleen door de klant en door KLM kunnen worden gelezen. WhatsApp zelf kan de berichten ook niet lezen. Klanten kunnen heel eenvoudig geverifieerde bedrijven herkennen die gebruikmaken van de zakelijke app van WhatsApp. Zo is er bij het KLM-account een groen vinkje te zien.

Deze unieke samenwerking met WhatsApp onderstreept onze positie als pionier binnen de luchtvaartsector. Wij willen aanwezig zijn op de platformen waar onze klanten zijn; met 1 miljard gebruikers is het daarom logisch om als bedrijf een WhatsApp-account te hebben. Met een officieel en beveiligd WhatsApp-account kunnen we onze klanten van over de hele wereld dag en nacht en op een betrouwbare wijze van vluchtinformatie voorzien. Daarnaast hebben zij de gelegenheid om 24/7 vragen te stellen. Dit is echt een grote volgende stap in onze sociale media strategie.
- Pieter Elbers - KLM President & CEO

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies