De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Ze brengt hit na hit uit, speelt in Hollywood films en heeft een groot aantal Grammy’s op haar naam staan: superster Beyoncé zit niet stil. Ook op het gebied van fashion timmert ze hard aan de weg. Recentelijk heeft het wereldberoemde sportmerk Adidas de zangeres gestrikt voor een nieuw label; hiermee wordt ze creatief partner van het populaire sportmerk.
Herlancering voormalig Topshop merk
Niet alleen zal Beyoncé een nieuwe collectie kleding en schoenen ontwerpen, ook zal ze haar eigen sportlabel Ivy Park nieuw leven inblazen. Vorig jaar zette ze haar samenwerking met Topshop stop, nadat eigenaar Philip Green veelvuldig werd beschuldigd van seksueel misbruik en racisme. Met deze nieuwe samenwerking hoopt ze het succes van haar lijn voort te zetten, zij het onder een andere merknaam.
Sociale thema’s
In de collectie zullen female empowerment, shared ownership en collaboration de leidraad vormen. In een persbericht vertelt Beyoncé over de partnership: “Voor mij is dit de samenwerking van mijn leven. Adidas heeft enorm veel succes gehad met het verleggen van creatieve grenzen. We delen een visie die creativiteit, groei en sociale verantwoordelijkheid voorop stelt. Ik kijk ernaar uit om Ivy Park wereldwijd opnieuw te lanceren en nog verder uit te breiden met een bewezen, dynamische leider.”
De nieuwe producten zullen gericht zijn op zowel performance als lifestyle, en er wordt een uniek programma opgezet voor de empowerment van een nieuwe generatie atleten, creators en leiders. Hier zal gebruik gemaakt worden van betekenisvolle storytelling, waarbij (sport)stereotypes worden vermeden en thema’s als diversiteit en inclusie een centrale rol spelen.
Tegen de status quo
“Adidas is een creator sportmerk en daagt daarbij de status quo uit. Het zoekt creatieve grenzen op met een open source benadering. Beyoncé is een iconische creator maar ook een sterke zakenvrouw. Samen kunnen we de volgende generatie creators inspireren en positieve verandering waarmaken,” aldus Eric Liedtke, Executive Board Member bij Adidas.
Verder lezen over adidas
Gadgets17.08.2022
Adidas koptelefoon met kunstlicht zonnecellen
Nieuws15.06.2022
Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers
Nieuws29.09.2021
Adidas vs. Puma; hoe een familieruzie twee grote sportmerken voortbracht
En een dorp verdeelde!Gadgets06.05.2021
Adidas 4DFWD: een futuristische hardloopschoen met 3D-print technologie
Lifestyle13.09.2020
Droomsamenwerking: adidas en LEGO komen met exclusieve sneaker
Gadgets10.03.2020
Adidas GMR: een smart zooltje dat voetbalschoppen telt
Technology29.05.2019
Hoe tech en sneakers een perfecte match zijn
Gadgets11.02.2019
Adidas Ultraboost 19, een schoen voor het nieuwe hardlopen
Rethought. Recoded. Reboosted.Verder lezen over Music
Online08.04.2024
Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt
Online05.04.2024
Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark
Gadgets26.03.2024
Vinyl blijft het winnen van CD’s: dit is waarom
Lekker analoogEntertainment15.03.2024
Fans van Taylor Swift zorgen voor aardbeving
Online13.03.2024
Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken
Entertainment08.03.2024
Spotify wordt veel duurder in Frankrijk: ook bij ons?
Hoeveel is nog onbekendOnline01.03.2024
10 tips om concertkaartjes te kopen via Ticketmaster
Tips tegen ticketstressNieuws29.02.2024
Live muziek doet meer met je dan Spotify
Verder lezen over Sport
Gaming16.04.2024
Max Verstappen wederom op cover EA SPORTS F1 24
Nieuws04.04.2024
Verhoogt Basic-Fit abonnementsgelden zonder vooraankondiging?
Stuur Basic-Fit dan onderaan een email!Technology03.04.2024
De eerste voetbalwedstrijd die je in VR kunt kijken: PSV – AZ
Entertainment02.04.2024
Formule 1 gaat verhuizen: maar niet definitief
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Automotive16.02.2024
Formule 1: Dit is de nieuwe Red Bull-auto van Max Verstappen
Entertainment08.02.2024
Usher maakt zich op voor de halftime show van Super Bowl LVIII
Gadgets06.02.2024