Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Geen eindeloze invulformulieren of betaalstappen, maar je online bestelling gewoon in één klik afrekenen: dankzij de services van de Nederlandse scale-up AdUp verloopt het betaalproces voor klanten sneller, soepeler, persoonlijker én gebruiksvriendelijker. Met als resultaat? Tot 30 procent omzetverhoging voor online retailers.
Online afrekenen
De wereld van de online kassa’s verandert in rap tempo. Maar liefst 70% van de gevulde (online) winkelwagentjes wordt verlaten na het zien van omslachtige en tijdrovende betaalstappen, zo blijkt uit onderzoek van het Baymard Institute naar E-Commerce Checkouts in Amerika en Europa. Dat is een wereldwijd verlies van 11,6 biljoen dollar. Dat bedrag is enorm, maar het zorgt vooral voor de nodige frustraties bij zowel koper als winkelier. Zowel de mensen die iets online willen kopen als de online retailers hebben behoefte aan een soepelere checkout.
Tech-bedrijf AdUp speelt daar slim op in en maakt vanaf nu het afrekenen bij een webshop een stukje makkelijker met hun AI Checkout. AdUp-oprichter Maikel Snijders: “Door het afrekenproces sneller en persoonlijker te maken, krijgt de bezoeker op het juiste moment de juiste informatie te zien en kunnen online retailers een optimale customer journey bieden. We combineren lokale betaalmethoden met personalisatie, Fast Checkouts en AI, waardoor onze checkout eigenlijk altijd eenvoudiger, persoonlijker én sneller is. En dus meer omzet oplevert.”
Eigen AI
AdUp heeft zijn eigen AI ontwikkeld, die op basis van bezoekersinformatie de perfecte checkout aan de klant laat zien. Zo krijgt iedere shopper met de AdUp-tools een checkout op maat. Want elke klant is uniek en heeft zijn eigen voorkeuren. Zo wil de ene klant in een oogopslag de bezorgopties zien, en geeft de ander meer om reviews. “Een vrouw van 23 die make-up koopt vraagt om een andere beleving dan iemand die een tv wil kopen. Al dit soort data wordt meegenomen in onze AI Checkout en zo zorgen wij dat de shopper een optimale gebruikservaring krijgt en de webshop meer conversie,” zo legt Snijders uit.
Gat in de markt
Snijders begon zijn ondernemersmissie begin 2019. Na een studie communicatie aan de Hogeschool Arnhem, werkte hij bij verschillende Amsterdamse bureaus als social media-strateeg en growth hacker. Hij zette zich in voor menig webshop en zag een gat in de markt.
“50 tot 70 procent van de consumenten haakt binnen een betaalproces af. Niet zo gek; het kost ze te veel tijd of is omslachtig. En de checkout is voor iedereen hetzelfde. Ook als ik zelf iets kocht, merkte ik dat ik veel informatie moest invullen en meerdere stappen moest doorlopen voordat ik uiteindelijk een bestelling geplaatst had. Toen ben ik een plan gaan maken om het afrekenen gemakkelijker te maken.” Niet veel later was AdUp geboren en al snel groeide de interesse vanuit de markt.
Inmiddels werkt het bedrijf samen met onder andere Buckaroo, Pay, XXL Nutrition en ConvertCreator en is het uitgegroeid van een start-up naar een scale-up. AdUp biedt hun software via Payment Service Providers en platformen aan, en direct bij grote e-commerce-webshops. “Met onze software heb je zelfs niet eens meer een webshop nodig. Het is namelijk een zogenoemde ‘headless’ checkout, die ook los op marketinguitingen kan worden ingezet. We hebben diverse cases waarbij AdUp gemiddeld genomen 30 procent extra conversie opleverde.”
Verder lezen over E-Commerce
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Online18.12.2023
CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Nieuws21.11.2023
5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt
Online13.11.2023
In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?
Verder lezen over Kunstmatige Intelligentie
Online25.04.2024
Vage, oude video’s worden scherp door nieuwe tool Adobe
Social Media23.04.2024
Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen
Online22.04.2024
Een realistische video van jou is gemaakt met één foto
Online19.04.2024
AI organiseert eigen missverkiezing: wie wordt Miss AI 2024?
Gaming17.04.2024
AI is gearriveerd in gaming – hoe wordt de technologie gebruikt?
Technology17.04.2024
SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI
Technology17.04.2024
AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024
Mobile16.04.2024
Dit is de nieuwe edge generatie van Motorola
aangedreven door moto AIVerder lezen over Online Shop
Online26.04.2024
Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024