Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw bedrijf aan kunt hebben.
Shopware
Er is nog een lange weg te gaan voordat de online shopervaring ook maar enigszins lijkt op de offline shopervaring: je mist toch dat persoonlijke praatje, het kunnen aanraken van de kleding, enzovoort.
Volgens Michel Willems, mede oprichter van Shopware partner H1 Webdevelopment maakt Shopware die afstand tussen virtueel shoppen en irl-shoppen echter steeds kleiner. Ze introduceerde de Digital Sales Rooms. Shopware laat je je hierin een interactieve live-video starten voor klanten, waardoor ze dat advies en dat praatje alsnog met iemand hebben.
Het voordeel is dat je online winkel zo alsnog voelt als een offline winkel waar het gaat om het contact met iemand om te kijken wat die van de outfit vindt. VIP-klanten kunnen bijvoorbeeld zelfs privé-consultaties krijgen op een wat meer shopping-assistent-achtige manier en er kunnen tot slot ook speciale koopavonden in die Sales-kamers worden georganiseerd, waar je dan bijvoorbeeld alleen klanten treft met een klantenkaart van je winkel.
Klant en verkoper gelinkt
Volgens Shopware betekent deze virtuele kamer een wereld van verschil in bijvoorbeeld tijd: zowel de klant als de verkopers zijn minder tijd kwijt omdat ze snel met elkaar kunnen schakelen en het zoeken daarmee wordt verminderd. En uiteindelijk biedt deze manier van adviseren ook de helpende hand in het terugdringen van het aantal retouren en de niet zo duurzame manier waarop er vaak met dit soort dingen wordt omgegaan.
Shopware laat weten: “Met Digital Sales Rooms kun je niet alleen live evenementen organiseren. Je kunt het ook gebruiken om gepersonaliseerde presentaties voor je klanten te maken, die ze via een link kunnen openen wanneer ze maar willen, door stap voor stap door je vooraf voorbereide productpresentatie te klikken. Als ze een product leuk vinden, kunnen ze het meteen toevoegen aan hun favorieten of winkelmandje.”
Goed advies
Je verkopers kennen je winkel het beste en die kunnen een klant bijvoorbeeld adviseren welke witte top het beste bij de broek past die ze al van plan zijn om te kopen. Je verkopers weten wel hoe een bepaald product voelt, welk materiaal het is, welke lengte het heeft, en dat betekent dat ze ook die meerwaarde van ‘voelen’ aan de stof meebrengen. De klant doet het weliswaar niet zelf, ze kunnen wel op meer afgaan dan op alleen een statisch beeld van een kledingstuk.
In de toekomst is Shopware van plan om nog meer toe te voegen aan de winkelervaring. Zo wil het tracking mogelijk maken binnen de kamer, zodat je als verkoper een product presenteert en direct ziet waar een klant op gericht is. Ook werkt het aan mogelijkheden om klanten automatisch uit te nodigen voor de kamer, zodat ze worden verleid om een kijkje te nemen als er bijvoorbeeld iets nieuws te bekijken is.
[Fotocredits – © YouraPechkin @ Adobe Stock]
Verder lezen over E-Commerce
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Online18.12.2023
CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinMarketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Nieuws21.11.2023
5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt
Online13.11.2023
In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?
Online06.11.2023
Fraude met online aankopen: de gemiddelde schade neemt toe
Verder lezen over Online Shop
Online26.04.2024
Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024
Klarna komt met abonnement op…. betalen?
Verder lezen over Retail
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinMarketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Online17.08.2023
4 handige tips voor het opzetten van een webshop
E-mail02.08.2023
Spotler Group neemt ook Shopping Minds over
en blijft uitbreiden als Commerce Experience PlatformVerder lezen over Toekomst
Technology17.04.2024
SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI
Technology17.04.2024
AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024
Technology15.04.2024
Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje
Dit is HyperScout H.Technology15.04.2024
Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek
Quantum wordt de volgende techrevolutieTechnology12.04.2024
2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij
En dit is waaromMarketing12.04.2024
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw
in de strijd tegen plasticTechnology27.03.2024
Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit
DC Business21.03.2024