Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
In Diergaarde Blijdorp sta je oog in oog met veel van het moois dat de wereldwijde natuur te bieden heeft. Maar Blijdorp is zoveel meer dan alleen een dierentuin. Het heeft ook een sterke focus op soortbehoud en natuurherstel. En daarom hebben ze recent een vernieuwde missie aangekondigd. Hiermee positioneert Blijdorp zich nu als een impactvolle organisatie die actief bijdraagt aan het behoud van biodiversiteit en de bescherming van ecosystemen.
In lijn met deze koerswijziging naar een meer impact gerichte benadering, heeft Blijdorp het eveneens Rotterdamse bureau DPDK aangesteld als strategisch partner. Deze samenwerking markeert de focus van Blijdorp om niet alleen digitale innovaties te implementeren, maar ook om een alomvattende transformatie in positionering en branding te ondergaan.
Digitale strategie en customer experience
DPDK, met zijn diepgaande kennis op het gebied van digitale strategie en customer experience, speelt een cruciale rol in deze transitie. Hun expertise wordt ingezet om Blijdorp te helpen haar missie van duurzaamheid effectief over te brengen en te integreren in alle facetten van de organisatie. Dit houdt in het ontwikkelen van strategieën die bezoekers een intensere en educatieve beleving bieden en tegelijkertijd zorgen voor een sterkere personalisatie van interactieve ervaringen. Zo draagt DPDK bij aan het versterken van de inspanningen van Blijdorp op het gebied van soortbehoud en natuurherstel, en helpt het bij het creëren van dieper bewustzijn en grotere betrokkenheid bij het publiek.
De samenwerking zal ook gericht zijn op het aantrekken en betrekken van jongere generaties, alsmede het versterken van zakelijke relaties door het inzetten van innovatieve digitale oplossingen. Deze benadering omvat niet alleen projecten gericht op consumenten zoals de nieuwe merkidentiteit en positionering, een introductiecampagne, het vernieuwde digitale platform blijdorp.nl en een verbeterde mobiele app maar ook het initiëren en versterken van B2B-partnerships door middel van een geïntegreerd CRM-systeem. Deze strategische uitbreiding stelt Blijdorp in staat om haar netwerk van gelijkgestemde organisaties uit te breiden en samen te werken aan gedeelde doelstellingen op het gebied van natuurbehoud en duurzaamheid.
In de volgende fase zullen DPDK en Blijdorp zich richten op het verhogen van de betrokkenheid bij de vernieuwde missie van de dierentuin. Dit zal gebeuren door middel van innovatieve ontwerp- en content strategieën die gericht zijn op het actief betrekken van bezoekers, met als doel een grotere impact te realiseren, zowel binnen als buiten de dierentuin.
Een instituut voor soortbehoud en natuurbescherming
Diergaarde Blijdorp ambieert om hét instituut te worden voor soortbehoud en natuurbescherming. Daarom nemen ze ook actief deel aan vele initiatieven over de hele wereld om een betere toekomst te creëren voor de natuur op aarde. Met een toegewijd team van natuurbeschermers, wetenschappers, onderwijzers, dierenartsen, biologen en nog vele anderen, is deze geliefde dierentuin in Rotterdam een koploper op het gebied van soortbehoud en natuurherstel. Het beste van Blijdorp moet nog komen!
[Fotocredits – © Hans Adobe Stock]
Verder lezen over Digital
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnMarketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Startups16.11.2023
Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award
Online28.04.2023
Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!
Inspiratie om jouw digitale hygiëne aanzienlijk te verbeterenEvents07.04.2023
Emerce Digital Marketing Live! 2023: dé messcherpe update voor online marketing professionals
Metaverse17.03.2023
Second Life komt als app uit op smartphones
Een tweede leven voor Second Life?Online23.02.2023
Toegankelijkheid: er is nog steeds werk aan de webwinkel!
Technology17.01.2023
De digitale euro: de rol van blockchain binnen het financieel landschap
Verder lezen over Duurzaam
Nieuws24.04.2024
Dit is wat er gebeurt met microplastics die je eet en drinkt
Het is niet wat je denktNieuws22.04.2024
Earth Day 2024: Waarom zijn bijen eigenlijk zo belangrijk?
Technology12.04.2024
2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij
En dit is waaromMarketing12.04.2024
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw
in de strijd tegen plasticNieuws29.03.2024
Het nieuwe plastic-alternatief komt van dit verrassende materiaal
Nieuws22.03.2024
Zonneplan gaat je zonnepanelen uitschakelen op piekmomenten
DC Business21.03.2024
Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?
Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in NederlandTechnology20.03.2024
Nvidia maakt een tweede planeet aarde om levens te redden
Verder lezen over Toekomst
Technology17.04.2024
SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI
Technology17.04.2024
AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024
Technology15.04.2024
Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje
Dit is HyperScout H.Technology15.04.2024
Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek
Quantum wordt de volgende techrevolutieTechnology12.04.2024
2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij
En dit is waaromMarketing12.04.2024
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw
in de strijd tegen plasticTechnology27.03.2024
Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit
DC Business21.03.2024