Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
In een mix van kunst, milieubewustzijn en cartografie, heeft sneeuwkunstenaar Simon Beck zich ingezet om ’s werelds grootste en duurzaamste kunstwerk te creëren, in de strijd tegen microplastics en plastic verpakkingen. Gelegen in de Franse Alpen, streeft dit recordbrekende kunstwerk niet alleen naar het vestigen van een wereldrecord, maar ook naar het zenden van een urgente maatschappelijke boodschap over het maken van plasticvrije keuzes.
“Dit zijn de enige voetafdrukken die we achter willen laten. Geen plastic. Geen vervuiling. Crush, Brush, Smyle.”
Door een combinatie van zijn creativiteit en milieubewustzijn heeft kunstenaar Simon Beck op een bevroren en besneeuwd meer, in zijn woonplaats Les Arcs, Frankrijk, met 135.000 voetstappen de boodschap als kunstwerk tot leven gestampt. Met een indrukwekkende oppervlakte van 13.625 vierkante meter, is het kunstwerk in twee dagen met Beck’s voetstappen gecreëerd, met een minimale ecologische ‘footprint’.
Een duurzame toekomst
Het Nederlandse Smyle initieerde de samenwerking met Simon Beck en deze gaat verder dan het vestigen van records; het is een oproep tot actie voor zowel consumenten als bedrijven om hun ecologische voetafdruk – oftewel hun ‘footprint’ – te heroverwegen. Het kunstwerk is in twee dagen gecreëerd, en op de derde dag weer met een laag van 12 centimeter bedekt.
Door gebruik te maken van de natuurlijke sneeuw in de Franse Alpen, streven Simon en het bedrijf ernaar een wereldwijde discussie op gang te brengen over de plastificering van mens en natuur. “Met dit kunstwerk willen we de gevestigde orde uitdagen, daadwerkelijk anders te denken en te doen. Onze innovatieve producten, zoals tandpasta in tabletvorm en deze boodschap in de sneeuw, is daar het bewijs van.” aldus oprichter Almar Fernhout. Zijn bedrijf is een pionier in duurzame mondverzorging, met de missie om effectieve producten te leveren die zowel goed zijn voor de gebruiker als voor de planeet.
Verder lezen over Duurzaamheid
Mobile02.12.2024
Waarom een Sim Only-abonnement een goede keuze is
Automotive25.11.2024
Bestelbusjes mogen langer de zero-emissiezone in
Automotive20.11.2024
COMIN: De Franse Ride-Hailing Startup die de markt op wil schudden
Nieuws16.11.2024
Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling
DC Business14.11.2024
Ericsson Nederland verplaatst hoofdkantoor naar Breda
voor groei, innovatie en duurzaamheidAdvertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Technology04.11.2024
Steeds meer negatieve geluiden over de thuisbatterij
Lifestyle31.10.2024
Refurbished iPhones: slimme keuze voor 2024
Verder lezen over Toekomst
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Technology04.09.2024
Challenge: Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Nieuws04.07.2024
Merganser: een Offshore Floating Solar platform in de Noordzee
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Artificial Intelligence26.06.2024
Symposium ‘Artificial Intelligence’ door het Jeroen Bosch Ziekenhuis
Gadgets20.06.2024