Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vakantie te zijn, al is het alleen al omdat je de boot moet nemen om er te komen. Maar …. het gaat niet goed met de Wadden.
Als je het allemaal hoort, geloof je je oren niet. Het is eigenlijk bizar dat in de Wadden, een van onze mooiste Unesco Werelderfgoedgebieden, de schadelijke activiteiten zich op blijven stapelen. En dat allemaal omdat we de economie op één zetten, in plaats van de natuur.
Tijdens een dagje weg op de Wadden merk je er misschien niets van, maar het gaat erg slecht met de natuur. De Waddenvereniging luidt daarom nu de noodklok met een campagne die mensen aan het denken moet zetten.
- Defensie voert precisieaanvallen uit op Vlieland. Dat is echt waar.
- Garnalen en andere waterdiertjes zijn aan de antidepressiva door medicijnresten in het zeewater. Klopt!
- In een deel van de Wadden is er door overvloedig baggeren geen leven meer op de zeebodem. Wederom waar.
Schokkend…
De door de Waddenvereniging ontwikkelde campagne ‘Echt?!’ zet bovenstaande nieuwsfeiten centraal. Echt nieuws dat zo bizar is, dat je denkt dat het niet waar is.
Er worden een aantal schokkende feiten onder de aandacht gebracht. Niet met de lieflijke natuurbeelden van het waddengebied die we allemaal zo graag zien. Maar een aantal ongelofelijke nieuwsfeiten die op een grafische manier opvallend worden gepresenteerd. Met de afsluiter ‘Echt?!’ geven ze uitdrukking aan de verbijstering.
Al die schadelijke activiteiten zijn funest voor het mooie waddengebied. Als we op deze voet verder gaan, is het op den duur gebeurd met de natuur. Het is tijd dat we dat gaan beseffen.
Van urgentie naar verdieping
“Met de extreme berichten en vormgeving prikkelen we mensen en zetten we ze aan het denken. Met radiocommercials, outdoor en een online en social campagne zorgen we voor een groot bereik. Wie getriggerd wordt door de verbijsterende nieuwsfeiten kan op de campagnesite waddenvereniging.nl/echt ontdekken dat het inderdaad echt waar is allemaal.” Aldus een woordvoerder van de Waddenvereniging.
Met ‘gefactcheckte’ artikelen kan iedereen zich verdiepen in de problematiek.
Meer besef
Met de campagne wil de Waddenvereniging vooral duidelijk maken dat de natuur van de Wadden onder druk staat. Dat het besef groeit dat de natuur van de Waddenzee betere bescherming nodig heeft. En dat de natuur voorop moet staan.
Wil je mee helpen dit breder onder de aandacht te brengen? Klik op een van de share koppen!
Verder lezen over Campagne
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefDC Business19.12.2022
Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander
Verder lezen over Nederland
Entertainment09.04.2024
Alles wat je moet weten over het casino zonder Cruks
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Nieuws26.03.2024
Witte Donderdag, Pasen, Pinksteren: zo zit het met de feestdagen
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Nieuws07.03.2024
Drones & AI helpen boeren bij het voldoen aan Europese milieuregels
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
Nieuws04.03.2024
Het einde van een tijdperk: het luchtalarm verdwijnt
Verder lezen over Toekomst
Technology17.04.2024
SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI
Technology17.04.2024
AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024
Technology15.04.2024
Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje
Dit is HyperScout H.Technology15.04.2024
Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek
Quantum wordt de volgende techrevolutieTechnology12.04.2024
2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij
En dit is waaromMarketing12.04.2024
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw
in de strijd tegen plasticTechnology27.03.2024
Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit
DC Business21.03.2024