Ook Samsung is bezig met connected cars en autonoom rijden

Ook Samsung is bezig met connected cars en autonoom rijden

Vorig artikel Volgend artikel

Samsung kondigde tijdens de CES in Las Vegas samen met Harman een aantal nieuwe oplossingen aan voor connected cars en autonoom rijden. Zo geeft het nieuwe digitale cockpitplatform auto-interieurs een slimme make-over en bouwt Samsung telecomoplossingen voor de eerste 5G-verbindingen in de auto. Daarnaast lanceert het Zuid-Koreaanse bedrijf een open, modulair en schaalbaar platform voor zelfrijdende auto’s, genaamd DRVLINE.

Autonoom rijden

Autonoom rijden zal een enorme impact hebben,” aldus Menno van den Berg, President van Samsung Benelux. “Niet alleen de manier waarop we ons verplaatsen gaat veranderen, ook onze straten en zelfs de samenleving zullen er anders uitzien. Tegelijkertijd worden onze wegen veiliger. Vanuit onze wens om het leven te veraangenamen met technologie, ligt hier een prachtige mogelijkheid. Door intensieve samenwerking met verschillende industrieën halen we het optimale uit deze revolutionaire ontwikkeling. Met de lancering van ons open platform DRVLINE nodigen we partijen uit mee te denken. Zo geven we samen vorm aan de auto van de toekomst.

samsung-auto

Harman

Een jaar geleden heeft Samsung Harman overgenomen en ontwikkelden de twee bedrijven de Strategic Business Unit voor automotive. Ook werd het Samsung Automotive Innovation Fund opgericht, waarvan DRVLINE het eerste resultaat is. Dit open platform zorgt ervoor dat software door verschillende partijen kan worden aangepast, uitgebreid en verbeterd.

Door deze flexibele benadering is het platform automatisch toekomstbestendig, hetgeen essentieel is in de snel veranderende auto-industrie.

DRVLINE

DRVLINE is ontwikkeld om autonoom autorijden Level 3 op te schalen naar de Levels 4 en 5. Daarbij ligt de focus op engineering, computing, sensortechnologie, algoritmes en AI, gecombineerd met cloud- en connectiviteitsoplossingen. Hoewel Level 5, 100% zelfrijdende auto’s, nog niet in zicht is, is het eerste door HARMAN en Samsung ontwikkelde Advanced Driver Assisted Systemproduct (ADAS) wel in de loop van 2018 beschikbaar.

Dit bestaat uit een voorwaartsgericht camerasysteem met rijbaanwaarschuwingen, adaptive cruise control, waarschuwingen voor voorwaartse botsingen, een automatische noodrem en voetgangersdetectie. Het systeem is zo gemaakt dat het voldoet aan de New Car Assessment Program (NCAP) standaarden.

samsung-car

Digital Cockpit

Ook werkt Samsung samen met Harman aan de ontwikkeling van een Digital Cockpit. Daarin zal een belangrijke rol weggelegd zijn voor IoT. De reiservaring kan worden gepersonaliseerd voor zowel de chauffeur als de passagier met diensten zoals virtuele personal assistants, profielen en augmented reality. Android OS is geïntegreerd op vier displays, dat is nog nooit vertoond is in de industrie.

5G

Voor Level 5 zelfrijdende auto’s is 5G essentieel. Daarom werken de bedrijven aan een antenne voor veilige, snelle en betrouwbare dataoverdracht. Omdat 5G honderd keer sneller is dan de huidige 4G-standaard worden cloud-based applicaties in rijdende auto’s mogelijk. Er is al een toongevende Europese autofabrikant die heeft gekozen voor deze oplossing.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies