Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren genoeg? Deze merken bewijzen dat een stapje extra zetten de moeite waard is op Snap.
Tele2’s Valentijnsdag
Niet iedereen houdt van Valentijnsdag, maar zelfs de haters hebben de Tele2-Love Grills-AR-lens waarschijnlijk wel gebruikt. Hiermee kon je gezichtstattoos bij jezelf aanbrengen en een grill in je mond laten zetten. Heel stoer, maar allemaal om de boodshcap van liefde te verspreiden: ‘Let’s Love Louder’. Het is op zich niet heel bijzonder, een lens, maar toch wisten 1,1 miljoen mensen de lens te vinden, mede omdat hij ook veelvuldig werd gedeeld.
Basic-Fit wil dat je fit je basis wordt
Sportschoolketen Basic-Fit, bekend van zijn oranje kleuren, heeft dit jaar duidelijk als missie gesteld om niet alleen de gymrats aan te spreken, maar juist de mensen die zich daar wat minder mee identificeren. Het heeft de eerste augmented reality-sportschool gebouwd waarin je een week lang augmented reality-takeovers kon gebruiken om fit je basis te maken. Denk aan jumping jacks op maandag, squats op dinsdag, maar bijvoorbeeld ook ademhalingsoefeningen en yoga. Er uiteindelijk door alle deelnemende Snapchatters 2,5 jaar bij elkaar getraind.
Bol’s kerst
Bedrijven hangen graag campagnes op aan feestdagen en zo ook Bol, dat op een heel toffe wijze de typische dingen die we doen met Kerstmis op de hak nam. Bol heeft een Snapchat Lens gemaakt waarin je allemaal onmogelijke kerstsituaties tegenkomt, zoals slechte moppen van je neef en die luidruchtige tante die veel te hard in je oor schreeuwt. De campagne werd groots aangepakt: inclusief Boomerang-kaarten met de Snap-codes erop. Heel tof bedacht en zeer enthousiast gebruikt.
Heinekens 150ste verjaardag
Het Nederlandse biermerk Heineken is natuurlijk internationaal bekend, maar het komt uit ons land en dat deed het eer aan op Snapchat. Het kwam met een lens waarin je je hoofd naar links of rechts kunt kantelen en dan verschillende bijnamen kon kiezen voor hoe wij een Heineken (of eerlijker: een biertje) noemen. Een goudgele rakker, een kouwe kletser of gewoon een biertje. Elke keer vult het glas zich wat meer en uiteindelijk kwam er een grappige AI-glimlach op je gezicht. Heel feestelijk. Het deed het vooral heel erg goed onder 35+’ers, want ja, ook die zijn op Snap te vinden.
Naar het stemlokaal
Snapchat heeft met de Nederlandse overheid samengewerkt om te zorgen dat meer jonge mensen op 22 november richting de stembus gingen. Stickers, filters en zelfs een AR-lens werden ingezet om dit voor elkaar te krijgen. Je ziet hierbij een stemhokje in je kamer en krijgt allemaal stellingen te zien, waarbij je meer leert over de verkiezingen. Heel tof, en een keer niet zo sturend. Verfrissend en innovatief, al kan hiervan natuurlijk niet direct worden gemeten hoeveel succes het uiteindelijk had in de verkiezingen.
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjesOnline17.08.2023
4 handige tips voor het opzetten van een webshop
Verder lezen over Snapchat
Social Media04.04.2024
Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken
Gadgets02.02.2024
Snap roept alle drones die het ooit maakte terug
Gevaarlijke drones…Social Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media12.01.2024
Snapchat gaat een beetje anti-AI: ditmaal voor veiligheid
Social Media09.11.2023
Snap Lens Fest: nieuwe mogelijkheden voor filtermakers
Entertainment08.11.2023
Haal de Rolling Stones in je huiskamer met Snapchat
Mobile19.10.2023
Snapchat geeft nieuwe kijk op de Egyptische oudheden van het Louvre
dankzij augmented realitySocial Media09.10.2023
Snapchat-gebruikers zijn boos om totaal veranderde Bitmoji
Verder lezen over Social Network
Social Media26.04.2024
TikTok is verboden in de Amerika als het niet wordt verkocht
Social Media25.04.2024
TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken
Social Media25.04.2024
Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers
Social Media24.04.2024
Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?
Social Media23.04.2024
Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen
Social Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media17.04.2024