KPN start met geheel Nederlandse clouddienst

Vorig artikel Volgend artikel
KPN start met geheel Nederlandse clouddienst

KPN is gisteren, onder de naam CloudNL, met een volledig Nederlandse clouddienst gestart. CloudNL wordt beheerd vanuit Nederland en draait in Nederlandse datacenters, KPN verzekert dat klanten die diensten van CloudNL afnemen hiermee voldoen aan de voor hun branche geldende wet- en regelgeving. 

De eerste diensten die worden aangeboden vanuit CloudNL is Microsoft Exchange Server 2010 (e-mail en agenda's), SharePoint Server 2010 (documenten delen en beheren) & Lync Server 2010 (chat, video en online vergaderen).

KPN garandeert dat de data wordt opgeslagen in meerdere Nederlandse datacenters om hoge beschikbaarheid te kunnen bieden. Inloggen kan vanaf elk willekeurig device, of dit nu een smartphone, laptop of tablet is en vanuit kantoor, onderweg of thuis.

"We zien een toenemende zorg van klanten over compliance in relatie tot clouddiensten, KPN onderkent deze zorg en investeert nu in clouddiensten waarmee klanten eenvoudiger de risico's kunnen managen wanneer zij confidentiële informatie naar de cloud brengen," zegt Hans Bootsma, cloud assurance leader bij Deloitte.

UWV eerste klant op Nederlandse cloud

CloudNL is ook uitermate geschikt voor grotere organisaties met minimaal 500 gebruikers die belang hechten aan de zekerheid van data in Nederland onder Nederlands beheer. Zoals bijvoorbeeld organisaties in de zorg, de financiële sector of de overheid. Het UWV is de eerste klant met zo'n 20.000 gebruikers.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies