Merken bang voor de consument

Vorig artikel Volgend artikel
Merken bang voor de consument

Merken moeten niet bang zijn om consumenten meer controle te geven. Adverteerders moeten beseffen dat zij niet meer aan de touwtjes trekken in de relatie met klanten.

Voorheen waren merken de machthebbers. Tegenwoordig zijn merken als kinderen tijdens een gymles, die maar moeten hopen dat ze in het team worden gekozen.

Media en merkbeleving zijn veranderd, en worden gedomineerd door digitale technologieën. User-generated content was een tijdje geleden nog een hype waar alleen veel over werd gesproken, maar tegenwoordig is het een belangrijk onderdeel van het onlinegedrag van consumenten.

Marketeers moeten een manier vinden om ingang te vinden bij deze consumenten, die zo verknocht zijn aan interactiviteit. Daartoe moeten ze rekening houden met de wens van consumenten om te creëren, controleren en delen.

Apple heeft tijdig ingespeeld op de behoefte van consumenten om zichzelf te uiten en producten te personaliseren. De naam van producten als I-Pod, I-Tunes, I-Mac geeft aan waar het om draait: niet het merk maar `I`, de individuele consument. Nike laat consumenten zelf schoenen ontwerpen via nikeid.com, en Procter and Gamble luistert naar de wensen van moeders via www.vocalpoint.com. [Bron: allaboutbranding.com]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies