Succesvolle Facebook-campagne van Renault Nederland

Vorig artikel Volgend artikel

Renault Nederland zocht een originele manier om hun Facebook-pagina te promoten. Met de laatste campagne is dat gelukt, met behulp van het bedrijf Dorst & Lesser. De Facebook-campagne ging over het leven van oma Hilda en haar Renault 4.

Het idee van het verhaal was dat Hilda stapelgek is op haar Renault 4 maar dat ze nu te oud is om te gaan rijden, waardoor haar auto nutteloos in de garage stond. Mocht ze willen rijden, dan kon het sowieso niet, gezien het feit dat ze haar sleutels kwijt is.

Facebook-gebruikers werden gevraagd om in haar huis aan te wijzen waar de sleutel zou moeten liggen. De persoon die een tag het dichtst bij de sleutel zet, wint de auto. 10.293 gebruikers plaatsten een tag en de Facebook-pagina kreeg er zo'n 27.930 likes bij.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies