Online16.11.2020

​Operation Pandora: eerste levensechte science-fiction experience ter wereld


Next level Storytelling

Er is vier jaar gewerkt aan de ontwikkeling van Operation Pandora. Wat begon als een interessant ideetje, waar door een eenling in de avonduren aan werd gewerkt, is uitgegroeid tot een ambitieus megaproject, gedragen door een breed team van professionals uit de film en entertainment industrie.

Nieuwe belevenis

Met een productie die niet zou misstaan op menig Hollywood filmset, leidt Operation Pandora de weg van traditionele escaperoom naar een volledig nieuwe belevenis. Door gebruik te maken van state-of-the-art technologieën, aangevuld met de kennis en ervaring van professionals uit de filmindustrie, weet Operation Pandora een grensverleggende ervaring te creëren.

Het is qua spektakel vergelijkbaar met de beleving van een moderne high-end attractie in een pretpark, maar dan vertaald naar een persoonlijk en meeslepend verhaal binnen een zéér realistische science-fiction wereld. Er wordt géén gebruikgemaakt van virtual reality. Alles wat je ziet en meemaakt is 100% echt. Operation Pandora test jouw survival skills, jij en vijf van je vrienden moeten zich staande houden in een bloedstollend en levensecht verhaal. Je hoeft geen code te kraken of puzzel op te lossen.Het is geen spel, het is een film — met jou in de hoofdrol! Dat maakt Operation Pandora tot een hele bijzondere en grensverleggende ervaring.

<i>Impressie Operation Pandora</i>
Impressie Operation Pandora

Sciencefiction film

Voor meer dan anderhalf uur stap je in een wereld zoals je die alleen uit Hollywood sciencefiction films kent. Het verhaal speelt zich af in een gigantische research facility, meer dan 2.000 meter onder de grond. Daar wordt allerlei topgeheim onderzoek gedaan maar de afgelopen 36 uur is het contact met de research facility verloren. Jij en je team zijn de ‘civilian intel unit’, onderdeel van een militaire missie met de codenaam Pandora, die gaat kijken wat er aan de hand is.

Crowdfunding

De plannen zijn inmiddels tot in detail uitgewerkt en het team hoeft eigenlijk alleen nog de financiering rond te krijgen om te kunnen beginnen. Maar aan een ambitieus plan hangt natuurlijk een stevig prijskaartje. In totaal is er 2,8 miljoen euro nodig om Operation Pandora te realiseren. Het meeste daarvan wordt door private investeerders ingelegd, maar een gedeelte van de financiering zal worden opgehaald door middel van crowdfunding via het platform Crowd About Now.

Investeren kan al vanaf € 100,- in de vorm van een lening met een rente van 6% op jaarbasis. Het totaalrendement bedraagt daarmee 24 procent. Afhankelijk van je inleg zijn er diverse beloningen, zoals gratis tickets om Operation Pandora als een van de eerste te kunnen ervaren! Als alles volgens plan gaat zal Operation Pandora begin 2022 haar deuren openen!

Het team achter Operation Pandora

Het is een team van zeven professionals uit de film en entertainment industrie. Het begon allemaal met een idee van Joeri Holsheimer, filmregisseur met ruim 17 jaar ervaring. Hij wordt bijgestaan door Lex Szanto (executive filmproducer met jaren ervaring als managing partner bij diverse internationale filmproductie bedrijven), Nick Moran (voormalig creatief directeur van prijswinnende Engelse escaperoom ‘Time Run’), Diederik Veelo (founding partner van Ambassadors Labs, een creatieve technologie studio), Justus Verbrugge (projectmanager Kloosterboer Decor), Erik Lely (roboteer) en Erik Hillenbrink (special effects en animatronics). Met dit team van creatieve, technische en commerciële talenten maken ze van een zeer ambitieuze droom een haalbaar en realistisch plan.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Storytelling

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

Even een paar dagen helemaal ondergedompeld worden in de wondere wereld van Disney. Het is voor velen een bijzondere beleving. Herinneringen ophalen aan vroeger (als kind?), of nieuwe herinneringen maken (met kinderen?)....

Entertainment06.04.2024

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

Storytel lanceert eigen e-reader in Nederland

Vandaag introduceert Storytel haar eigen e-reader in Nederland: de Storytel Reader. Een device waarop gebruikers voor een vast bedrag per maand hun favoriete boeken onbeperkt kunnen luisteren en lezen. Uniek aan het devi...

Gadgets12.07.2021

Storytel lanceert eigen e-reader in Nederland

​Zo gebruik je LinkedIn Stories (7 tips voor content)

LinkedIn heeft afgelopen week een nieuwe functie uitgerold: LinkedIn Stories. En omdat in Nederland het percentage dat een LinkedIn account heeft ten opzichte van de beroepsbevolking het grootste is in Europa, zijn wij d...

Social Media28.05.2020

​Zo gebruik je LinkedIn Stories (7 tips voor content)

​Greetz​ kiest voor verhalen van echte mensen in nieuwe merkcampagne

Greetz, het online platform voor persoonlijke verrassingen, introduceerde deze week een nieuwe merkcampagne. Een campagne waarbij is gekozen voor een andere aanpak. Geen uitgebreide scripts of op pad met een groep acteur...

Marketing22.03.2019

​Greetz​ kiest voor verhalen van echte mensen in nieuwe merkcampagne

Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco

Het is niet veel automerken gegeven om de gebaande paden voor de marketing van een nieuwe auto te verlaten. Niet dat alles op de autopilot gaat, dat zeker niet maar er worden toch wel zekerheden ingebouwd in campagnes. S...

Automotive04.03.2019

Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco

Drie Nederlandse mini-docu’s: Why Not Now
Een succesvol eerste jaar voor het allereerste spoken word-agency van Nederland

Het eerste spoken word-agency van Nederland, Clubspoken, bestaat vandaag precies één jaar. Tot een jaar geleden waren er alleen agency’s voor sprekers en artiesten, maar gezien toenemende interesse in creative storyt...

DC Business21.06.2018

Een succesvol eerste jaar voor het allereerste spoken word-agency van Nederland

Nederlands Film Festival brengt het beste op gebied van Interactive

Het Nederlands Film Festival (NFF) zet dit jaar een aantal grote stappen in het verder uitbreiden en verdiepen van het in 2015 geïntroduceerde Interactive programma. Hiermee speelt het festival in op de snel veranderend...

Entertainment25.07.2017

Nederlands Film Festival brengt het beste op gebied van Interactive

Buiten het Binnenhof, scrollytelling over hoe het gaat met Nederland

De verkiezingen staan voor de deur. Kieswijzers waarvan niemand exact weet hoe nauwkeurig deze zijn, actualiteiten programma's waar de lijsttrekkers wel en niet verschijnen, beloften door politici waarvan ook niemand wee...

Media21.02.2017

Buiten het Binnenhof, scrollytelling over hoe het gaat met Nederland

Nieuwsuur maakt multimediale portretten met verhalen van kiezers

Verder lezen over Visual Storytelling

Stories doen hun intrede in de mobiele app van Xbox

De mobiele app van Xbox krijgt een flinke upgrade. Je kunt er straks Stories mee delen zoals je kent van Snapchat en Instagram. Uiteraard draaien die Stories niet om wat je hebt gegeten of op welk festival je bent: ze dr...

Gaming04.05.2022

Stories doen hun intrede in de mobiele app van Xbox

Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco

Het is niet veel automerken gegeven om de gebaande paden voor de marketing van een nieuwe auto te verlaten. Niet dat alles op de autopilot gaat, dat zeker niet maar er worden toch wel zekerheden ingebouwd in campagnes. S...

Automotive04.03.2019

Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco

Drie Nederlandse mini-docu’s: Why Not Now
Hoe beïnvloedt het weer ons dagelijks leven?

Het weer is misschien wel een van de meest besproken onderwerpen in onze dagelijkse gesprekken. Na de lange en behoorlijk warme zomer krijgen we nu langzaamaan wat meer te maken met bewolking gepaard met veel regen. Maar...

Online06.09.2018

Hoe beïnvloedt het weer ons dagelijks leven?

Visual storytelling apps voor iedereen: Adobe Spark!

Adobe introduceerde vandaag Adobe Spark, een geïntegreerde oplossing voor mobiel en web voor het creëren en delen van indrukwekkende visuele verhalen. Het is gratis en speciaal ontworpen voor alledaagse communicatie....

Mobile19.05.2016

Visual storytelling apps voor iedereen: Adobe Spark!

Nu gratis beschikbaar voor iedereen.
Hoe zet je visual storytelling succesvol in binnen jouw organisatie?

Storytelling is al een tijdje hot en happening en wordt alleen maar groter in 2016. Maar hoe zet je visual storytelling succesvol in in jouw bedrijf? Het antwoord: MyAlbum. MyAlbum is een visual storytelling platform waa...

Online10.02.2016

Hoe zet je visual storytelling succesvol in binnen jouw organisatie?

MyAlbum is hét antwoord!
​Emerce eDay leert ons over Storytelling

In dit artikel een korte terugblik op een volle Emerce eDay in Amsterdam. Met drie verhalen van mensen die ieder op een geheel eigen, originele en creatieve manier het concept storytelling benaderen. Eén van mijn favor...

Events13.10.2015

​Emerce eDay leert ons over Storytelling

Adobe lanceert Visual Storytelling App

Adobe lanceerde gisteren een nieuwe App: Slate, speciaal ontwikkeld voor de iPad. Slate is een dynamische visual storytelling applicatie die gratis gedownload kan worden op de iPad. Het stelt gebruikers in de gelege...

Mobile03.04.2015

Adobe lanceert Visual Storytelling App

Nutshell: Storytelling in 3 stappen

Een sfeerimpressie maken door film, foto's en animatie te combineren; dat is de nieuwe app Nutshell. Een app als zovele of écht een vernieuwende dynamische manier om je verhaal te vertellen? Nutshell is een app van...

Mobile10.02.2015

Nutshell: Storytelling in 3 stappen