Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Gaat TikTok YouTube achterna? Het social media slash videoplatform is zich steeds meer aan het bezighouden met advertenties en dat blijkt ook nu weer. TikTok toont nu namelijk ook reclame in de zoekresultaten.
Advertenties in de zoekresultaten
Het gaat hiermee eigenlijk vooral Instagram achterna, dat sinds een paar maanden ook advertenties in de zoekresultaten toont. De twee kopiëren voortdurend wat de ander doet en hierdoor lijken de twee enorm veel op elkaar. Het is dan ook geen verrassing dat TikTok ook nu in de voetsporen van Instagram volgt, met een vleugje YouTube, want dat heeft ook flink de voet op het gaspedaal waar het gaat om de hoeveelheid reclame waarmee je als gebruiker te maken krijgt.
Het is op TikTok wel extra vervelend, omdat TikTok nog meer dan Instagram door veel jongeren als een soort Google wordt gebruikt. Even kijken wat voor haarstijl je vandaag hebt, even een feitje opzoeken: jonge mensen schijnen daar TikTok voor te gebruiken, naast dat ze ook regelmatig worden verrast door bijvoorbeeld nieuwe merken en producten. Zo zouden er meer 1,5 keer meer gebruikt een nieuw merk of product op het platform ontdekken vergeleken bij andere platformen. 58 procent van de TikTok-gebruikers ontdekt nieuwe merken op TikTok.
Search Ads Toggle
In een blog schrijft TikTok: “Daarom zijn we verheugd de lancering aan te kondigen van de Search Ads Toggle, een nieuwe functie op TikTok Ads Manager waarmee merken advertenties kunnen weergeven in de zoekresultaten van TikTok. De Search Ads Toggle maakt gebruik van de bestaande In-Feed Ad-creaties van adverteerders om advertenties weer te geven naast organische zoekresultaten van relevante zoekopdrachten van gebruikers. Met de Search Ads Toggle kunnen merken het bereik van hun campagnes uitbreiden naar gebruikers met een hoge intentie die op zoek zijn naar informatie die relevant is voor hun bedrijf.”
Je kunt die zoekadvertentie-schakelaar inschakelen en dan worden er automatisch advertenties aangemaakt die iets te maken hebben met wat de gebruiker zoekt. Je kunt ze ook herkennen, want ze worden weergegeven als ‘gesponsorde’ inhoud. Zo worden advertenties nog beter getarget, maar zijn ze tegelijkertijd wel enigszins los te zien van de zoekresultaten omdat er die ‘gesponsord’-melding bij staat. Volgens TikTok hebben adverteerders er flink baat bij. “Het zorgt ook voor resultaten. Intern onderzoek van TikTok toont aan dat 70% van de advertentiegroepen met de Zoekadvertentieschakelaar “aan” efficiëntere prestaties zien in vergelijking met niet, als gevolg van efficiëntere conversies die afkomstig zijn van zoekadvertenties.”
Wanneer je als gebruiker op zoeken klikt, dan is de ad te zien in de TikTok-ervaring zelf, gewoon door de feed heen. Je kunt daarbij blijven scrollen zoals je gewend bent.
Verder lezen over Instagram
Social Media25.04.2024
Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers
Social Media11.04.2024
Instagram gaat gevraagd én ongevraagd naakt blurren
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media27.03.2024
Je kind van 13 op social media? Het is op deze plek verboden
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media20.03.2024
Threads toont eindelijk de trending topics
Verder lezen over Online Advertising
Advertising10.04.2024
Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?
DC Business06.03.2024
Eindhoven Airport heeft in Techonomy een nieuwe digitale partner
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Advertising10.01.2024
3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024
Video22.11.2023
Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden
Nieuws07.11.2023
Nieuwe regels voor politieke advertenties in de EU
Ze gelden echter nog niet voor de Nederlandse verkiezingen van 22 novemberSocial Media03.10.2023
Reclames kijken op TikTok? Je kunt het straks afkopen
Social Media02.09.2023
‘Advertenties op Instagram binnenkort weg door abonnement’
Verder lezen over Social Network
Nieuws27.04.2024
Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers
Social Media26.04.2024
TikTok is verboden in de Amerika als het niet wordt verkocht
Social Media25.04.2024
TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken
Social Media25.04.2024
Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers
Social Media24.04.2024
Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?
Social Media23.04.2024
Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen
Social Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Verder lezen over TikTok
Social Media26.04.2024
TikTok is verboden in de Amerika als het niet wordt verkocht
Social Media25.04.2024
TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Gaming11.04.2024
Fortnite en TikTok tegelijk: straks kan het
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Social Media06.04.2024