Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Instagram schuurt weer iets dichter tegen TikTok aan: het komt nu met nieuwe inzichten voor Instagram Reels. Het gaat om inzichten voor creators, zoals nieuwe giften en een plek om inspiratie te vinden door de trending hashtags en de op dat moment populaire audio op Insta te tonen.
Instagram-creators
Meta laat weten in een blog: “Creators zoeken altijd naar nieuwe, verse contentideeën en dus voegen we een plek toe waar je je kunt laten inspireren door de laatste trends. Je ziet hoe vaak bepaalde audio is gebruikt en je kunt er simpelweg op tikken om het zelf ook in een video te gebruiken. Je ziet ook wat de trending hashtags zijn. Zo zagen we dat mensen hun #coachella-content al voor het festival ook maar begon deelden. Door dit soort inzichten kun je makkelijker meesurfen op nieuwe trends.”
Daarnaast wordt het makkelijker om Reels op een leukere manier te monteren. Je kunt clips, audio, stickers en tekst nu op één scherm vinden. Hierbij kun je makkelijker elementen op elkaar afstemmen en je video visueel aantrekkelijker maken. Meta belooft met nog meer mogelijkheden te komen om je video te monteren, maar voor nu is dit het nieuws dat ze over dit gedeelte van Reels hebben.
Inzichten in Reels
Er is nog wel een ding nieuw, namelijk nieuwe inzichten over Reels. Zo kunnen creators beter zien hoe hun content presteert. Hoeveel is de video in totaal bekeken, dat wordt nu duidelijk, plus hoe lang mensen gemiddeld blijven kijken. Zo kun je bedenken of je misschien een bepaald moment te lang uitrekt. Meta legt uit: “Als de gemiddelde kijktijd 17 seconden is, dan is het van iedereen die je Reel heeft bekeken gemiddeld 17 seconden. De kijktijd wordt gecalculeerd door het aantal keer afspelen te delen door het aantal kijkers gecombineerd met de gemiddelde hoeveelheid tijd die op je Reel is gespendeerd. Zo kun je beter begrijpen waar mensen je video wel blijven kijken en waar ze afhaken.” Ook krijg je nu te zien welke mensen je zijn gaan volgen op basis van je Reel en krijg je hier een melding van. Zo kun je sneller anticiperen als je denkt dat een Reel het niet zo goed doet.
Voor mensen in Engelssprekende landen, Frankrijk en Mexico geldt bovendien dat giften naar meer creators komen. Je weet nu welke fans je een gift hebben gestuurd, zodat je weet aan wie je je succes onder andere te danken hebt. Je kunt het hartje naast de persoon aantikken om diegene te laten weten dat je hun gift hebt ontvangen en waardeert. En dat zullen zij op hun beurt weer heel erg waarderen: een beetje aandacht van iemand waar ze fan van zijn.
Concurrentie van TikTok
Instagram komt niet voor niets met zoveel nieuwe mogelijkheden: het wil zijn grote creators niet verliezen aan de concurrent die zorgde dat Reels bestaan: TikTok. Dat introduceerde het kleine videoformat inclusief het algoritme dat zo goed in elkaar zit, dat mensen regelmatig veel meer tijd op het platform spenderen dan ze van plan waren. Instagram heeft dat iets minder sterk dan TikTok, maar ook Reels zijn wel al van het begin af aan een groot succes waar veel creators wel aan bijdragen. Nu kunnen creators dus ook beter zien wat hun kijkers aan hen bijdragen.
Verder lezen over Influencers
Social Media06.03.2024
Je kunt meer geld verdienen met lange video’s op TikTok
Social Media16.01.2024
5 tips voor als je een OnlyFans-account wil beginnen
Social Media01.01.2024
Influencers worden te duur, maar er is een oplossing
Gaming25.10.2023
KPN blijft voorlopig partner van de eDivisie
Gadgets25.10.2023
Een pop-up barber op tramstation Leidseplein
Social Media03.10.2023
Werken met influencers? “Je moet weten waar de influencer enthousiast over is”
In gesprek met #sponSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Video08.03.2023
Creators op TikTok kunnen volgers nu direct geld vragen
Verder lezen over Instagram
Social Media25.04.2024
Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers
Social Media11.04.2024
Instagram gaat gevraagd én ongevraagd naakt blurren
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media27.03.2024
Je kind van 13 op social media? Het is op deze plek verboden
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media20.03.2024
Threads toont eindelijk de trending topics
Verder lezen over Social Network
Nieuws27.04.2024
Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers
Social Media26.04.2024
TikTok is verboden in de Amerika als het niet wordt verkocht
Social Media25.04.2024
TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken
Social Media25.04.2024
Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers
Social Media24.04.2024
Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?
Social Media23.04.2024
Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen
Social Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Verder lezen over TikTok
Social Media26.04.2024
TikTok is verboden in de Amerika als het niet wordt verkocht
Social Media25.04.2024
TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Gaming11.04.2024
Fortnite en TikTok tegelijk: straks kan het
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Social Media06.04.2024