Events22.04.2013

Generatie X & Y over de toekomst van beurzen en evenementen


generatie-x-y-over-de-toekomst-van-beurz.jpg
generatie-x-y-over-de-toekomst-van-beurz.jpg

Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit. Of toch liever co-creatie, guided tours en kennis delen. Beurzen en evenementen zijn volop in ontwikkeling. De Amsterdam RAI onderzocht de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generatie beursbezoekers.

De uitkomsten laten zien hoe Generatie X (leeftijd: 35-50 jaar)  en Generatie Y (leeftijd: 20-35 jaar) evenementen beleven en wat zij er zoeken. ‘Experience’ is het sleutelwoord, ‘event’ het woord van de toekomst; en elke generatie geeft daar z’n eigen invulling aan.

Samen met TrendsActive en Ruigrok | NetPanel zette Amsterdam RAI de kenmerken en voorkeuren op een rij. Ter inspiratie voor alle professionals in het evenementenvak en interessant voor iedereen die (zich in) X of Y herkent. Het medium beurs / evenementen is volop in ontwikkeling. Begonnen als handelsplaats en plek voor productpresentaties, ontwikkeld het medium zich razendsnel tot de plaats waar fysieke communities gecreëerd worden. Zeker met de opkomst van virtuele ontmoetingen en toepassingen, lijkt de juiste vorm en inhoud van evenementen interessanter dan ooit. Organisatoren van beurzen, congressen en  evenementen  kijken nadrukkelijk naar de mogelijkheden om aan te sluiten op de technologische en maatschappelijke trends.

Generatie X&Y
De evenementbezoeker van vandaag wordt met name vertegenwoordigd door Generatie X en steeds meer door Generatie Y. Twee generaties die door hun opvoeding en maatschappelijke context zeer specifieke eigen ideeën, levensopvattingen en behoeften hebben.

“Generatie Y verwacht een experience als ze naar een beurs gaan. Naast informatie ontvangen, willen ze vooraf, tijdens en na het evenement meedenken. Meedoen, co creatie en zichzelf kunnen verrijken en ontwikkelen, is het parool voor Generatie Y. Ze willen daarnaast zeker weten dat een bezoek de moeite waard is.

Ook Generatie X heeft specifieke wensen met betrekking tot een evenementbezoek. Ze willen van te voren weten wat ze tijdens het evenement kunnen verwachten. Vertrouwen is belangrijk voor Generatie X. Ze willen transparante, eerlijke informatie en het liefst zo persoonlijk mogelijk. Waar betalen ze precies voor en wat krijgen ze daar precies voor terug?”

Het hele rapport ‘How can you best tune your exhibition / event to the needs of generation X & Y‘ is hier te downloaden.

Verder lezen over Beurs

​Bitcoin ETF’s zijn goedgekeurd: ‘Geen oké voor Bitcoin zelf’

Er is nu een officiële manier om geld te verdienen met een onofficieel betaalmiddel. Bitcoin heeft nu zijn eigenlijk exchange traded fund: Bitcoin ETF. Het betekent dat je ook als je geen Bitcoin wil bezitten, toch geld...

Online11.01.2024

​Bitcoin ETF’s zijn goedgekeurd: ‘Geen oké voor Bitcoin zelf’

​Bitcoin-koers stijgt en daalt razend snel door nepnieuws

Bitcoin-liefhebbers zitten al een paar dagen met geknepen billen, want vandaag zou de SEC bekend gaan maken of de Bitcoin ETF er mocht komen. Echter was het wel de SEC op X/Twitter die zei dat de EFT’s waren goedgekeur...

Online10.01.2024

​Bitcoin-koers stijgt en daalt razend snel door nepnieuws

​Wat is een Bitcoin ETF en wat doet het met de koers?

Bitcoin gaat mogelijk nieuwe fase in met Bitcoin ETF. Het lijkt erop dat de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC met vermogensbeheerders om tafel is om de ETF aan te gaan bieden. Maar wat is zo’n ETF en wat kan het voor...

Online09.01.2024

​Wat is een Bitcoin ETF en wat doet het met de koers?

RIP E3: over uit met de gamebeurs – de 10 leukste E3-momenten

E3 is niet meer. We hebben eerder al besproken hoe het toch komt dat E3 al jaren kwakkelde: een vervelende cocktail van meerdere dingen: van het coronavirus, van online mogelijkheden, van andere events en van een in het...

Gaming12.12.2023

RIP E3: over uit met de gamebeurs – de 10 leukste E3-momenten

De vijf gekste gadgets van IFA 2023

Techbeurs IFA is in volle gang en daar kom je wel eens wat bijzondere gadgets tegen. Natuurlijk zijn er de standaard televisies, wasautomaten en hoofdtelefoons die over het algemeen alle ruimte innemen, maar als je goed...

Gadgets01.09.2023

De vijf gekste gadgets van IFA 2023

E3 gaat niet door: dit is wat dat eigenlijk betekent

E3 2023 gaat niet door. Een daarmee gaan waarschijnlijk E3 2024, E3 2025 en ga zo maar door ook geen doorgang vinden. De Electronic Entertainment Expo was ooit een van de grootste game-evenementen ter wereld. De grootste...

Gaming31.03.2023

E3 gaat niet door: dit is wat dat eigenlijk betekent

Motorbeurs na 2 jaar weer in Utrecht: volop elektrisch

Het motorseizoen staat weer voor de deur. Voorheen betekende dit altijd dat we aftrapten met de Motorbeurs in de Jaarbeurs in Utrecht. Dat was echter na twee jaar corona niet het geval. Dit jaar weer wel, als vanouds: va...

Events25.02.2023

Motorbeurs na 2 jaar weer in Utrecht: volop elektrisch

Iedereen skipt: wat blijft er over van de grote gamebeurs E3?

Na jaren niets -of probeersels- is er eindelijk weer een echte Electronic Entertainment Expo. E3 strijkt dit jaar weer als vanouds neer in Los Angeles voor dagen aan game-aankondigingen, demo’s en schreeuwerige stands....

Gaming31.01.2023

Iedereen skipt: wat blijft er over van de grote gamebeurs E3?

Verder lezen over Co Creatie

Wij hebben het vaccin tegen eenzaamheid bedacht

In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Waarom? Omdat een waardevol idee, waar niks mee gebeurt, waardeloo...

Marketing15.06.2020

Wij hebben het vaccin tegen eenzaamheid bedacht

Factor 13: “Een gelijkwaardige samenwerking tussen merk en klant is essentieel”

'Content is king' is een uitdrukking die we veelvuldig voorbij horen komen, veelal gevolgd door bijvoeglijke naamwoorden zoals boeiend, grappig, uitlokkend of interactief. Tijdens Factor13, een event georganiseerd door F...

Marketing25.02.2013

Factor 13: “Een gelijkwaardige samenwerking tussen merk en klant is essentieel”

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

De McMood burger van James Zeelenberg uit Utrecht is de winnende burger van de eerste en tevens zeer succesvolle co-creatiecampagne van McDonald’s Nederland. Martijn Krabbé, jurylid en presentator van de finale, maakt...

Online18.09.2012

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

Theater, maar dan met je mobieltje

Waar je normaal in het theater verzocht wordt je mobieltje uit te zetten, vraagt theatermaker Lotte van van den Berg je juist 'm van tevoren even helemaal op te laden. Want bij haar nieuwe voorstelling Pleinvrees ga je'm...

Events26.07.2012

Theater, maar dan met je mobieltje

Redesignme lanceert community research tool

Na meer dan 8 maanden ontwikkeling lanceerde Redesignme afgelopen week een nieuwe tool ontwikkeld voor het houden van online marktonderzoek door bedrijven en bureaus. De tool heet Ideations2 en bundelt 5 jaar ervaring op...

Online12.05.2012

Redesignme lanceert community research tool

Redesignme introduceert partnerprogramma

Vandaag heeft Redesignme haar partnerprogramma gelanceerd. In 4 jaar tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een belangrijke speler in het bedenken en ontwikkelen van tools voor crowdsourcing, co-creatie en community onderzo...

Online14.10.2011

Redesignme introduceert partnerprogramma

Verder lezen over Jongeren

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

Er is een klein mirakel gebeurd. Meta-CEO Mark Zuckerberg heeft zijn excuses aangeboden voor de geestelijke problemen die social media kunnen veroorzaken bij vooral jongeren. Sowieso is het vrij uniek dat hij überhaupt...

Social Media02.02.2024

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

Veel jongvolwassenen betalen niet meer met een fysieke betaalpas

Met contant geld ergens betalen is al flink afgenomen. Want met je pinpas is toch veel makkelijker. Maar ook dat gebruik begint nu in rap tempo af te nemen. Zeker onder jongeren. Uit nieuw onderzoek blijkt dat jongvolwas...

Mobile17.11.2023

Veel jongvolwassenen betalen niet meer met een fysieke betaalpas

gebruiken we de betaalpas over vijf jaar nog?
Jongeren zien regelmatig misinformatie over het klimaat op TikTok

Het klimaat blijft een flink discussie punt. Het is iets dat uiteraard ook weer op de agenda staat richting de nieuwe verkiezingen. Want nog altijd werken we in Nederland toe naar de doelstelling om in 2050 klimaatneutra...

Search30.10.2023

Jongeren zien regelmatig misinformatie over het klimaat op TikTok

TikTok onderneemt actie
​Solliciteren doe je tegenwoordig gewoon via TikTok

Vroeger als je in een vacature las dat je een video van jezelf moest maken, dan zou je er bijna de baan van je dromen voor opgeven: het was allemaal wat ongemakkelijk. Tegenwoordig leven we in een wereld die aan elkaar h...

Social Media25.09.2023

​Solliciteren doe je tegenwoordig gewoon via TikTok

Minderjarigen kunnen nu ook een Uber bestellen

Uber kun je alleen gebruiken als je 18 jaar of ouder bent. Tenminste, dat was altijd de regel. Nu introduceert het bedrijf ook profielen voor mensen van 13 tot 17 jaar. Zo kunnen jongeren bijvoorbeeld veilig thuiskomen n...

Online18.05.2023

Minderjarigen kunnen nu ook een Uber bestellen

Niet overal even welkom
Dit is de ideale headset voor jonge leerlingen & onderwijsinstellingen

Logitech heeft voor de Benelux de Logitech Learn uitgebracht: dat zijn bedrade headsets die op maat zijn gemaakt voor jonge leerlingen. Vooral om hen te helpen gefocust te blijven, langdurig te studeren en optimaal klaar...

Gadgets05.04.2023

Dit is de ideale headset voor jonge leerlingen & onderwijsinstellingen

Snapchat komt met nieuwe ‘content controls’ voor ouders

Snapchat geeft ouders meer mogelijkheden om te zorgen dat hun tieners geen zaken op Snapchat zien die niet voor tieners bestemd zijn. Tieners krijgen wel een melding wanneer hun ouders gebruik willen maken van deze conte...

Social Media15.03.2023

Snapchat komt met nieuwe ‘content controls’ voor ouders