Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Het omstreden plan van BMW om je een abonnement te laten afsluiten om je billen te verwarmen, is van de baan. Het heeft besloten om de abonnementsvorm voor je auto uit de winkel te halen.
Abonnement op stoelverwarming
BMW was een van de eerste automakers die het introduceerde, en we verwachten ook niet dat we nu helemaal off the hook zijn, maar de billenwarmersabonnementen gaan eruit. Blijkbaar werd er toch niet zo goed op gereageerd, op deze optie om voor 8 euro per maand de optie te krijgen om je stoelverwarming aan te zetten. Het idee dat je een auto koopt, maar nog apart abonnementen moet afsluiten voor dingen, dat ziet het publiek -nog- niet zitten.
Het zal ons niets verbazen als dit over tien jaar helemaal anders is. Het klinkt namelijk een beetje als een Google Glass-achtig idee. Toen die gadget ruim tien jaar geleden verscheen, vonden mensen dat idee van een bril met camera maar niets. Nu heb je van Facebook en Ray-Ban, maar ook van Snapchat, al jaren brillen op de markt die precies dat hebben. Het grote publiek lijkt nog niet klaar voor een abonnement op een optie in een auto die jouw eigendom is. Het is alleen de vraag hoe lang dat nog zal zijn.
De auto als bezit
Kijken we naar een verre toekomst, dan zien we dat sommige mensen denken dat we helemaal geen auto’s meer bezitten, maar meer gaan delen of auto’s ‘op afroep’ bestellen. In dat geval zou een abonnement al een stuk normaler zijn. Maar als je een flink bedrag neertelt om de eigenaar te zijn van een BMW (en laten we wel wezen, die zijn niet goedkoop), dan voelt het op dit moment nog als een brug te ver om dan binnen dat eigendom nog een abonnemenet te moeten afsluiten voor bepaalde diensten.
BMW zou het slechts als een experiment met microtansacties hebbn gezien en het geeft aan dat het dan toch niet zo’n geslaagd experiment was. Tegen Autocar zegt Nota, boardmember van BMW: “We dachten dat we de klant een extra service zouden bieden door de kans te bieden dat later te activeren, maar de gebruikersacceptatie is niet zo hoog. Mensen hebben het gevoel dat ze dubbel hebben betaald – wat eigenlijk niet waar was, maar perceptie is realiteit, zeg ik altijd. Dus dat was de reden dat we daarmee zijn gestopt.”
Het is niet de eerste keer dat BMW flirtte met abonnementsvormen. Het wilde ook al geld vragen voor het gebruik van Apple CarPlay. Mensen hebben op dit moment liever gewoon een optie waar ze eenmalig voor betalen. Ook als het gaat om warme billen, zo blijkt. BMW mag dus even op de blaren gaan zitten.
Verder lezen over Auto
Automotive19.04.2024
Helaas: je krijgt geen subsidie meer voor een tweedehands elektrische auto
Maar er komt iets voor terugLifestyle09.04.2024
De toekomst van ultrasoon reinigen in de automotive industrie
Innovatieve producten voor een grondige schoonmaakAutomotive29.03.2024
5 tips als je een auto wil gaan kopen
Automotive29.03.2024
Deze zelfrijdende auto kan ook autonoom driften
DC Business21.03.2024
Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?
Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in NederlandAutomotive11.03.2024
Tijdmachine: de praatpalen van de ANWB waren een geel berm-icoon
Automotive29.02.2024
Elon Musk stelt dat Tesla Roadster van 0-100 gaat in 1 seconde
Sneller dan geluidOnline28.02.2024
Oude auto’s op een dystopische sloperij: AI of echt?
Verder lezen over BMW
Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Automotive28.08.2023
Politie ruilt Mercedes in voor Ford en BMW
Automotive15.06.2023
BMW’s mogen als eerste autonoom rijden op Duitse Autobahn
Entertainment02.05.2023
Bundesliga kijken op het scherm in je BMW
Automotive02.05.2023
10 auto-roadtrips uit films die je prima na kunt doen
Automotive12.04.2023
BMW XM Label Red, ahum, is dit echt?
Events25.02.2023
Motorbeurs na 2 jaar weer in Utrecht: volop elektrisch
Automotive04.02.2023