Marketing15.11.2017

Droomklus: 12 weken in 5-sterren resorts vloggen voor 30.000 dollar


Social media paying off

Als je met je hebberige tengeltjes geklikt hebt omdat je dat baantje ook wel wil hebben: pech. De job is al vergeven en zelfs al gedaan. Door wie? Niemand minder dan Sorelle Amore, een 28-jarige vlogger uit Australië. Ze versloeg daarmee een luttele 17.000 andere kandidaten die deze klus – niet verrassend – ook wel zagen zitten.

De kans werd gegeven door Third Home, een ‘Luxury property and travel club’ die een wel hele goede deal had: twaalf weken in twaalf van hun beste en mooiste luxueuze huizen overnachten, daarover vloggen, en dan nog 10.000 dollar per maand toe. Geen wonder dat er zo veel aanmeldingen waren.

Maar goed, het werd Amore, en die heeft haar tripje voltooid. Ze is daarvoor op allerlei plekken geweest, waaronder de Bahamas, Costa Rica, Kroatië, de Dominicaanse Republiek en Schotland. Doet geen pijn, en het is dik betaald natuurlijk, maar je moet dan wel ook meenemen dat Amore al meer dan 100.000 Instagram-volgers had toen ze deze klus kreeg.

Gek genoeg zijn het er nu, twaalf weken later, maar 2000 meer. Je hebt er als vlogger dus misschien niet per se heel veel aan om dit soort dingen te doen, want het lijkt haar behalve de gewéeeeeldige ervaring (en de pieken) niet heel veel te hebben opgeleverd. Je bent als social media-ster dan ook echt wel een tool voor merken om hun boodschap naar buiten te krijgen.

Het inhuren van social media-talent om bekendheid voor een merk te genereren is nog steeds goedkoper dan het inhuren van een reclamebureau, of het kopen van advertenties. Als de 1% van de bevolking die de huizen van Third Home kan betalen er nu van op de hoogte is hebben ze die bekendheid voor een schijntje gekregen.

En Amore zelf is natuurlijk maar wat blij. Ze mocht namelijk ook altijd iemand anders meenemen en heeft die gelegenheid aangegrepen om een vriendin in één van de plekken te laten invliegen en heeft in Bali ook haar vriend laten langskomen. Die heeft haar in die drie maanden verder wel moeten missen, want ze was grotendeels alleen. Geen probleem, zo zegt ze tegen Business Insider: “je komt als solo traveller zó veel mensen tegen en iedereen is super vriendelijk.”

Iedereen blij dus, behalve de 16.999 andere vloggers en Instagrammers die dit niet mochten doen. Misschien dat daarom het aantal volgers niet zo omhoog is gegaan…

[Afbeeldingen © Sorelle Amore]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes

Verder lezen over Social Network

TikTok is verboden in de Amerika als het niet wordt verkocht

TikTok en de Verenigde Staten liggen al jaren overhoop, maar nu is er ook echt een wet aangenomen die het TikTok moeilijk moet gaan maken.

Social Media26.04.2024

TikTok is verboden in de Amerika als het niet wordt verkocht

TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken

Helaas, het betaalt krijgen om te TikTokken is weer verdwenen. Wij hadden het sowieso nog niet, maar het is de vraag of we het ooit krijgen.

Social Media25.04.2024

TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken

Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers

Threads is een vrij nieuw social medium, maar het telt al 150 miljoen gebruikers die maandelijks actief zijn. Dat is een flinke prestatie.

Social Media25.04.2024

Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers

Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?

'Look between T and O on your keyboard': je ziet het heel vaak op socials voorbijkomen, maar wat betekent het?

Social Media24.04.2024

Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?

Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen

Uit onderzoek blijkt dat veel mensen zich zorgen maken over nepnieuws in het kader van verkiezingen. Iets wat veel voorkomt op social media.

Social Media23.04.2024

Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen

Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed

Twitch gaat de social media kant op. Het kopieert een functie van TikTok waarmee je waarschijnlijk aanzienlijk meer streams ontdekt.

Social Media18.04.2024

Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Elon Musk wil nog meer geld vragen voor het gebruik van X. Maar het is niet wat je denkt. Het is een keer per jaar, een dollar, en mogelijk alleen voor nieuwe gebruikers.

Social Media17.04.2024

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken

Wil je geld verdienen met TikTok, maar wil je niet zelf video's maken? Dat hoeft ook niet. Mogelijk komt binnenkort de TikTok Coin-app naar Nederland, waarmee je 0,36 euro kunt verdienen voor 1 uur kijken.

Social Media17.04.2024

TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken

Verder lezen over Vloggen

Vloggen als een filmster met de Sony ZV-1 II

Vloggen, het is nog altijd populair. Hoewel heel veel vloggers daarvoor gewoon hun smartphone gebruiken, zijn er natuurlijk ook speciale zogenoemde vlogcamera's op de markt. Sony heeft deze week een nieuw modelletje gepr...

Gadgets25.05.2023

Vloggen als een filmster met de Sony ZV-1 II

Nieuw online platform voor de zakelijke vlogger

Wil je als bedrijf met je vlogs niet verzanden in alle grappige, leuke, drukke, overweldigende video’s die je in alle kanalen terug kunt vinden dan is hier een nieuwe mogelijkheid om met jouw bedrijf professioneel naar...

DC Business06.09.2021

Nieuw online platform voor de zakelijke vlogger

Google is op zoek naar een vlogger met ‘levenservaring’

Google heeft dit weekend een opvallende vacature geplaatst. Het bedrijf is op zoek naar een vlogger in spé met bij voorkeur 65 jaar aan levenservaring die staat te springen om avonturen te beleven en deze vast te leggen...

Vacatures02.08.2021

Google is op zoek naar een vlogger met ‘levenservaring’

Grootste influencer van de afgelopen 100 jaar gaat vloggen. “Hallo ik ben Anne Frank”

Eind maart hebben De Anne Frank Stichting en Every Media het Anne Frank videodagboek gelanceerd. De initiatiefnemers willen op deze moderne wijze jongeren wereldwijd het levensverhaal van Anne Frank laten zien. Het video...

Nieuws31.03.2020

Grootste influencer van de afgelopen 100 jaar gaat vloggen. “Hallo ik ben Anne Frank”

Hoe foodvloggers de boel voor de gek houden

Foto’s van eten, eigenlijk weten we het al jaren. Niets is wat het lijkt en zelden ziet eten er in de werkelijkheid hetzelfde uit als op de foto’s. Als die Big Mac er in het echt net zo uit zou zien, wow, dan willen...

Video18.02.2020

Hoe foodvloggers de boel voor de gek houden

It's more clickable
YouTube heeft de homepage een make-over gegeven

Videosite YouTube heeft de homepage een make-over gegeven. Je ziet er nu minder video's en grotere thumbnails. Het bedrijf liet weten dat ze hiervoor hebben gekozen zodat er meer ruimte is voor relevante video's en titel...

Video08.11.2019

YouTube heeft de homepage een make-over gegeven

Minder video's, grotere thumbnails
Deze docu over vloggende kinderen gaat veel losmaken

Morgen wordt op de VPRO een 3LAB Docu uitgezonden over de wereld van kindvloggers en hun ouders. Een indringend tijdsbeeld dat laat zien hoe menselijk gedrag wordt beïnvloed door sociale media en wat dat teweeg kan bren...

Video16.10.2019

Deze docu over vloggende kinderen gaat veel losmaken

en de rol van de ouders...
Kindvloggers te zien in documentaire

Volgende week kun je op NPO 3 en, uiteraard, YouTube, kijken naar de documentaire 'Mijn dochter de vlogger'. In de docu worden een aantal kindvloggers en hun ouders gevolgd. En sommige vloggers blijken al heel jong te be...

Entertainment10.10.2019

Kindvloggers te zien in documentaire

'Mijn dochter de vlogger' volgt jonge kinderen met YouTube-carrière