Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Als je met je hebberige tengeltjes geklikt hebt omdat je dat baantje ook wel wil hebben: pech. De job is al vergeven en zelfs al gedaan. Door wie? Niemand minder dan Sorelle Amore, een 28-jarige vlogger uit Australië. Ze versloeg daarmee een luttele 17.000 andere kandidaten die deze klus – niet verrassend – ook wel zagen zitten.
De kans werd gegeven door Third Home, een ‘Luxury property and travel club’ die een wel hele goede deal had: twaalf weken in twaalf van hun beste en mooiste luxueuze huizen overnachten, daarover vloggen, en dan nog 10.000 dollar per maand toe. Geen wonder dat er zo veel aanmeldingen waren.
Maar goed, het werd Amore, en die heeft haar tripje voltooid. Ze is daarvoor op allerlei plekken geweest, waaronder de Bahamas, Costa Rica, Kroatië, de Dominicaanse Republiek en Schotland. Doet geen pijn, en het is dik betaald natuurlijk, maar je moet dan wel ook meenemen dat Amore al meer dan 100.000 Instagram-volgers had toen ze deze klus kreeg.
Gek genoeg zijn het er nu, twaalf weken later, maar 2000 meer. Je hebt er als vlogger dus misschien niet per se heel veel aan om dit soort dingen te doen, want het lijkt haar behalve de gewéeeeeldige ervaring (en de pieken) niet heel veel te hebben opgeleverd. Je bent als social media-ster dan ook echt wel een tool voor merken om hun boodschap naar buiten te krijgen.
Het inhuren van social media-talent om bekendheid voor een merk te genereren is nog steeds goedkoper dan het inhuren van een reclamebureau, of het kopen van advertenties. Als de 1% van de bevolking die de huizen van Third Home kan betalen er nu van op de hoogte is hebben ze die bekendheid voor een schijntje gekregen.
En Amore zelf is natuurlijk maar wat blij. Ze mocht namelijk ook altijd iemand anders meenemen en heeft die gelegenheid aangegrepen om een vriendin in één van de plekken te laten invliegen en heeft in Bali ook haar vriend laten langskomen. Die heeft haar in die drie maanden verder wel moeten missen, want ze was grotendeels alleen. Geen probleem, zo zegt ze tegen Business Insider: “je komt als solo traveller zó veel mensen tegen en iedereen is super vriendelijk.”
Iedereen blij dus, behalve de 16.999 andere vloggers en Instagrammers die dit niet mochten doen. Misschien dat daarom het aantal volgers niet zo omhoog is gegaan…
[Afbeeldingen © Sorelle Amore]
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjesVerder lezen over Social Network
Social Media26.04.2024
TikTok is verboden in de Amerika als het niet wordt verkocht
Social Media25.04.2024
TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken
Social Media25.04.2024
Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers
Social Media24.04.2024
Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?
Social Media23.04.2024
Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen
Social Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Verder lezen over Vloggen
Gadgets25.05.2023
Vloggen als een filmster met de Sony ZV-1 II
DC Business06.09.2021
Nieuw online platform voor de zakelijke vlogger
Vacatures02.08.2021
Google is op zoek naar een vlogger met ‘levenservaring’
Nieuws31.03.2020
Grootste influencer van de afgelopen 100 jaar gaat vloggen. “Hallo ik ben Anne Frank”
Video18.02.2020
Hoe foodvloggers de boel voor de gek houden
It's more clickableVideo08.11.2019
YouTube heeft de homepage een make-over gegeven
Minder video's, grotere thumbnailsVideo16.10.2019
Deze docu over vloggende kinderen gaat veel losmaken
en de rol van de ouders...Entertainment10.10.2019