Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Tesla is op sommige vlakken een enorm modern type auto, maar tegelijkertijd is het op andere gebieden weer best ouderwets. De meest complexe dingen zijn voor veel Tesla’s een peuleschil, terwijl iets eenvoudigs als het goed laten werken van de ruitenwissers tot nu toe een grote uitdaging bleek. Tot nu toe, want er gaat iets veranderen.
Ruitenwissers van Tesla
Het probleem komt niet bij alle Tesla’s voor, alleen bij de nieuwere bolides. De automatische ruitenwissers zijn iets te passief. Waar automatische ruitenwissers al decennia werken in combinatie met regensensoren om waar te nemen of er gewist moet worden, waren die van Tesla nooit zo actief. De reden hiervoor is dat Tesla’s geen regensensoren gebruiken: het tempo van de ruitenwisser wordt gebaseerd op wat camera’s zien aan regen of sneeuw.
De ruitenwissers van een Tesla zijn trouwens niet altijd passief. In sommige gevallen gaan ze juist aan als er geen nattigheid is. Ook blijkt het baseren van de snelheid van ruitenwissers op basis van camerabeelden niet ideaal, omdat dit helemaal niet goed blijkt te passen bij de hoeveelheid druppels of vlokken. Een Tesla-medewerker meldt op een klacht van een Tesla-rijder dat het er binnenkort aankomt.
Autopilot-problemen en kleine lettertjes
Wanneer je dit soort dingen leest, dan kun je je wel voorstellen dat er laatst 2 miljoen Tesla’s werden teruggeroepen door problemen met de Autopilot-functies, waarmee de auto zelf bepaalde belangrijke activiteiten van de automobilist kan overnemen, al moet de automobilist hier altijd bewust zelf toezicht op houden.
Ook moest er laatst al een recall uit die gelukkig met een over-the-air-update kon worden verholpen, namelijk het te kleine lettertype voor de remalarmsystemen. Never a dull moment met Elon Musk en zijn auto’s dus, al moet erbij worden gezegd dat Tesla als hoge EV-boom uiteraard wat meer wind vangt dan anderen. En daarin heeft de uitgesproken topman ook zeker een rol.
Vandaag werd ook bekend dat er in januari 28,9 procent meer elektrische auto’s werden geleverd in de EU dan in januari 2022. In Nederland was dat zelfs nog veel hoger: 72,2 procent maar liefst. Echter is dat wel goed om in context te plaatsen: het totaal aantal nieuw geleverde elektrische voertuigen in de EU was in januari 92.741 stuks.
Verder lezen over Elektrische auto
Automotive19.04.2024
Helaas: je krijgt geen subsidie meer voor een tweedehands elektrische auto
Maar er komt iets voor terugAutomotive18.04.2024
Elektrische auto-maker Polestar komt met een smartphone
Automotive17.04.2024
Alfa Romeo Milano, de lat ligt heel hoog
Automotive17.04.2024
Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]
ANWB zegt van welAutomotive29.03.2024
5 tips als je een auto wil gaan kopen
Automotive26.03.2024
Nissan wil in 3 jaar tijd 16 elektrische auto’s lanceren
DC Business21.03.2024
Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?
Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in NederlandAutomotive20.03.2024
Ford wil het met twee auto’s opnemen tegen Chinese makers
Verder lezen over Tesla
Automotive24.04.2024
Tesla komt met nieuwe Model 3 Performance: dit is er nieuw
Automotive16.04.2024
Tesla gaat niet lekker: dikke prijsverlagingen en ontslaggolf
Technology13.03.2024
Deze 8 rare dingen hebben we als mensheid de ruimte ingeschoten
Automotive08.03.2024
Mensen nemen hun Tesla Cybertruck overal mee naartoe
Automotive29.02.2024
Elon Musk stelt dat Tesla Roadster van 0-100 gaat in 1 seconde
Sneller dan geluidAutomotive18.01.2024
Tesla Model Y wordt veel goedkoper in Nederland
Automotive10.01.2024
Zoveel subsidie krijg je in 2024 voor een elektrische auto
De subsidiepot is nu geopendAutomotive05.01.2024