Digitale trends: 45% geeft data voor juiste prijs

Vorig artikel Volgend artikel

Microsoft heeft onlangs een wereldwijd onderzoek uitgevoerd naar hoe mensen zich online gedragen. Mascha Driessen van Microsoft vertelt wat haar drie belangrijkste conclusies waren met betrekking op online advertising. 

De digitale ontwikkelingen gaan snel. Het gebruik ervan verandert even snel mee. Reden voor Microsoft om een wereldwijd onderzoek te houden onder 8000 mensen naar hoe zij omgaan met nieuwe ontwikkelingen. Waar hebben ze behoefte aan? Hoe zien zij advertising? Zijn ze bereid om gegevens te geven in ruil voor voordeel?

Conclusie: alle ballen op profiling

Mascha Driessen is Regional lead advertising & online van Microsoft en vertelt in 180 seconden welke drie conclusies uit het onderzoek zij het belangrijkst vindt. Enkele opzienbarende cijfers:

- 45% van de ondervraagden is bereid om persoonlijke data te geven aan merken

- 54% verwacht van merken dat zij alleen communiceren op het juiste moment en de juiste plaats

- Steeds meer (jonge) mensen willen zelf een rol spelen bij de ontwikkelen van een product

Meer info:

Meer informatie over het onderzoek vind je op: http://advertising.microsoft.com/en-us/digital-trends.

Meer content

Robin Klaassen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies