MTV gaat zich richten op de gamesmarkt

Vorig artikel Volgend artikel
1187956312rockband

MTV Networks wil ongeveer 500 miljoen dollar gaan investeren in de gamesmarkt. Dat heeft Mika Salmi in een interview aan Reuters bekend gemaakt.

MTV, met name bekend van de muziekzender, wil de games meer gaan integreren met hun huidige media, televisie en internet. Dat houdt ondermeer in dat er games komen op basis van de shows die op hun tv-kanalen te zien zijn, zoals eerder al met Pimp my Ride.

De gamesmarkt moet voor MTV nieuwe deuren open, de jeugd is al jaren verslingerd aan het Amerikaanse entertainmentbedrijf, diezelfde groep is ook massaal aan het gamen dus wil MTV op die markt meer inbreng krijgen.

Het aankomende Rock Band voor de Xbox, PS3 en misschien ook voor de Wii van MTV Games staat al maanden in de picture. In samenwerking met Harmonix Music Systems heeft MTV een game ontwikkeld waarin gamers een virtuele band vormen en instrumenten kunnen bespelen.

"As we take our brands narrow and deep to serve our targeted, niche audiences, we're putting well over $500 million behind building our games business across all of the brands in our portfolio," MTV Chairman and Chief Executive Judy McGrath told Reuters.

"I'd like to see more game applications on some of our current big brands across the music group," McGrath said, referring to developing games based on the networks' range of shows.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies