Waar de echte toekomst van games zit [M-Column]

Vorig artikel Volgend artikel
Waar de echte toekomst van games zit [M-Column]

Ja hoor, het is weer raak. Epic toont screens van wat de Unreal engine 4 zal kunnen. Vooral grafische pracht en praal, leuk, maar niet nodig. Games verliezen in die grafische strijd hun inhoud. En als ze eenmaal een grote naam hebben verliezen ook die grafische pracht en praal, zoals ik eerder beschreef. Maar op dat grafische gebied is niet veel meer te halen. Ontwikkelaars zijn constant bezig over polygonen en HD textures. Ondertussen veranderen de games langzaam in één handeling die een paar minuten duurt en vervolgens over enkele - soms zelf tientallen - uren. Nee, waar echt iets te halen valt is op gebied van AI, verhaal en animaties. Nou goed dan, physics kan ook nog wel een tikje beter.

Ja, het kan beter. Dat grafische zal wel, games zullen games blijven. Maar een tegenstander die daadwerkelijk een uitdaging is, niet door zijn hoeveelheid levens of sterke wapens, maar door zijn intelligentie. Het wordt tijd dat de animaties van L.A. Noire de standaard worden. Tijd voor physics die de realiteit kunnen vertegenwoordigen. Tijd voor verhalen, echte verhalen zoals die van Max Payne 3 of de Mass Effect trilogie. Het wordt tijd dat games gaan over het esthetische, niet over grafische pracht en praal.

Marnix Suilen

Schrijft al jaren over games, van de kleine indie-games tot de grote najaarstitels. Liefhebber van Dota 2, twijfelt nog over Destiny.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies