Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
In een nieuwe campagne voor Barbie richt Mattel zich op de vaders. Mattel heeft vanaf de NFL-playoffs een nieuwe campagne gestart die vaders moet aanspreken om hun mannelijke trots te laten voor wat het is en met dochterlief te spelen. #dadswhoplaybarbie
Hoge stemmetjes
Om die te versterken hebben ze een video gemaakt waarin zes vaders met hun dochters de hoofdrol spelen, letterlijk. Ze spelen samen met barbiepoppen en het resultaat is precies de juiste balans van grappig en aandoenlijk. De stoere vader die met een hoog stemmetje Barbie bij de dokter speelt is zo’n scène die zich vermoedelijk in veel gezinnen afspeelt.
Gender
In de video wordt ook benadrukt dat dochters later alles kunnen worden wat ze maar willen, een belangrijk onderdeel van de campagne. Tot voor kort werd Barbie nog als genderbevestigend en ouderwets aangemerkt, maar daar probeert Mattel vanaf te komen. In 2015 figureerde voor het eerst in de geschiedenis van het merk een jongen in een commercial en nu zijn we hier. Met de verschillende barbiepoppen in alle maten, stijlen en huidskleuren wil Mattel alle meisjes ter wereld laten zien dat ze later kunnen worden wie ze willen zijn – elk beroep, elke stijl en elk type vrouw.
Volgens Isabel Ferrer, Marketing Director Barbie, is samen spelen met je dochter een investering voor haar toekomst ook al is het soms lastig om extra tijd vrij te maken: “Door deel te nemen aan de belevingswereld van je dochter, laat je als vader zien hoe betrokken je bent en dat alles wat zij doet belangrijk is. Dit is de reden waarom we in onze nieuwe campagne voor Barbie ons richten tot de vaders.”
[Afbeelding © Mattel]
Verder lezen over Campagne
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefOnline14.02.2023
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne
Verder lezen over Online Advertising
Advertising10.04.2024
Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?
DC Business06.03.2024
Eindhoven Airport heeft in Techonomy een nieuwe digitale partner
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Advertising10.01.2024
3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024
Video22.11.2023
Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden
Nieuws07.11.2023
Nieuwe regels voor politieke advertenties in de EU
Ze gelden echter nog niet voor de Nederlandse verkiezingen van 22 novemberSocial Media03.10.2023
Reclames kijken op TikTok? Je kunt het straks afkopen
Social Media02.09.2023