Advertising09.03.2010

Filmachtige mediacampagne Heavy Rain


filmachtige-mediacampagne-heavy-rain.jpg
filmachtige-mediacampagne-heavy-rain.jpg

Filmposters, een cinemaspotje, billboarding, een grote outdoor campagne (waaronder een spectacular op het Leidseplein in Amsterdam) en een première party doen vermoeden dat het om een film gaat, maar niets is minder waar.

Sony Computer Entertainment Benelux heeft voor de lancering van de nieuwste game Heavy Rain voor een brede media-inzet zoals we die kennen bij grote filmreleases. Heavy Rain is een game die de scheidingslijn tussen film en game doet vervagen en dat doet dus ook de marketingcampagne.

Deze campagne is anders opgezet dan een reguliere game-campagne. We volgen met Heavy Rain de aanpak van een high-profile film. Dit aspect op zich is reeds uniek en erg ambitieus voor een game. Ook wat betreft de doelgroepbenadering is deze campagne niet regulier. Zo werken we gesegmenteerd richting hardcore gamers en top-10 gamers/entertainment fans. Elk met hun eigen specifieke benadering“, aldus Robin Ceulemans, Productmanager Sony Computer Entertainment Benelux.

Centraal in de campagne staat de hoofdrolspeler uit de game, de origami killer. Hoogtepunten uit de campagne zijn de spectacular op het Leidseplein, de releaseparty in Club Rain in aanwezigheid van vele bekende Nederlandse acteurs en een PR stunt waarbij de origami killer de letters A en M uit het iconisch IAMsterdam logo verruilde voor een origami zwaan.

Ook in de dubbele Abri op het Amsterdamse Leidseplein kunnen voorbijgangers kennismaken met de nieuwe game. De combinatie van LCD-schermen en bestickering zorgen ervoor dat de dubbele Abri geheel in het teken staat van deze filmachtige game. Hiermee biedt exploitant JCDecaux Sony een ware eyecatcher en dominante aanwezigheid op een toplocatie die bijzonder in trek is bij de doelgroep. “Door te kiezen voor deze Spectacular kan JCDecaux Sony helpen dat unieke aspect bij een groot publiek onder de aandacht brengen“, aldus Marc van Amerongen, marketing manager van JCDecaux.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Campagne

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vak...

Online14.02.2023

Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

Verder lezen over Sony

Tijdmachine: de handycam werd vooral door vader gehanteerd

De Handycam was voor camcorders wat Chocomel is voor chocolademelk. Het was dé bekende camcorder, en hij werd gemaakt door Sony. De camcorder is nu vrijwel volledig verdwenen, op wat retrofans na, maar er zijn decennia...

Gadgets18.03.2024

Tijdmachine: de handycam werd vooral door vader gehanteerd

Ode aan de camcorder
​Sony: PlayStation 5 is bijna end of life

PlayStation 5 is een tegenvaller gebleken voor Sony. De console heeft de verkoopdoelen niet gehaald en voor Sony is het wel een beetje klaar met de console. Het wilde 25 miljoen PlayStation 5’s verkopen dit jaar (en di...

Gaming15.02.2024

​Sony: PlayStation 5 is bijna end of life

Sony presenteert heel veel games voor 2024 in State of Play

Een paar keer per jaar komt Sony met een grote streamingvideo waarin het vanalles laat zien wat eraan komt in de komende periode. Gisteren was het ook zover, en hoeveel er veel was gelekt, zijn er ook wat verrassingen te...

Gaming01.02.2024

Sony presenteert heel veel games voor 2024 in State of Play

​Tijdmachine: Sony robothond Aibo was een gewild apparaat

Aibo: zegt het jou iets? Waarschijnlijk heb je er wel eens eentje gezien. Aibo is de robothond van Sony. Hij werd geïntroduceerd in 1999, maar met de eerste Aibo was de kous niet af, er volgden er meer. We stappen in de...

Technology29.01.2024

​Tijdmachine: Sony robothond Aibo was een gewild apparaat

Maar hij is niet dood hoor
Tijdmachine: Betamax verloor de strijd, maar won harten

Bij sommige mensen roept het woord Betamax vooral vraagtekens op, maar mensen die het kennen weten vaak wel: dat was een soort videobandsysteem dat het uiteindelijk heeft afgelegd tegen VHS. Sommigen hadden thuis wel een...

Gadgets11.12.2023

Tijdmachine: Betamax verloor de strijd, maar won harten

​Betalen voor een smartphone-update? Sony doet ‘t al met camera’s

Sony is van plan om een nieuw soort abonnement te introduceren voor zijn camera’s. Het is vergelijkbaar met een season pass voor een game: je betaalt van tevoren een bedrag en daarmee weet je al dat je een x aantal upd...

Gadgets29.11.2023

​Betalen voor een smartphone-update? Sony doet ‘t al met camera’s

​Tijdmachine: Walkman was onze eerste draagbare muziek

Welke muziekspeler je als tiener gebruikte om onderweg muziek te luisteren zegt veel over uit welke generatie je komt: is het je smartphone, dan ben je waarschijnlijk erg jong. Heb jij nog met een discman rondgelopen, da...

Gadgets13.11.2023

​Tijdmachine: Walkman was onze eerste draagbare muziek

​PlayStation 5 krijgt nieuw design: kleiner, 4 plates, meer GB’s

Hij heet geen PlayStation 5 Slim of geen PlayStation 5 Lite, maar op een bepaalde hoogte is het dat wel. Sony komt -precies zoals de geruchten vanuit Microsoft maanden geleden al onthulden- met twee nieuwe PlayStation 5-...

Gaming10.10.2023

​PlayStation 5 krijgt nieuw design: kleiner, 4 plates, meer GB’s