Vanochtend keek ik vol verbazing naar het reclameblok tijdens Goedemorgen Nederland. Daar kwam namelijk een commercial voorbij van Marco Klein + Partners. En die ging over reclame. Tijdens straatinterviews werd aan versc...
Vanochtend keek ik vol verbazing naar het reclameblok tijdens Goedemorgen Nederland. Daar kwam namelijk een commercial voorbij van Marco Klein + Partners. En die ging...
Het was slechts een zinnetje dat Léon Bouwman (inmiddels de kersverse hoofd-redacteur van Adformatie) er tijdens een paneldiscussie uitgooide om het publiek wat uit te...
Aanstaande maandag wordt in het televisieprogramma Radar de Loden Leeuw uitgereikt; de prijs voor de meest irritante televisiereclame. Via de site kan gestemd worden op:...
TvM: Internet groeit sneller dan tv en radio ooit gedaan hebben. Ook de online reclamebestedingen stijgen. Maar lang niet zo snel als het bereik. Dat heeft een aantal...
Vandaag met de hamer mogen spelen op een congres over Elektronische Formulieren , een terrein waar veel communicatie-experts omheen lijken te lopen, terwijl in het...
De Nederlandse Spoorwegen starten vandaag met korte tv-uitzendingen en draadloos internet in de trein. Wie een laptop of pda op zak heeft kan vanuit de coupé draadloos...
Gijs Staverman en wegwerker Cock Verleun uit Bodegraven hebben de langste lontjes van Nederland. Zij zijn de winnaars geworden van de ‘lange lontjes’ uitdaging van...
Wat gebeurt er in Nederland op het gebied van mobile marketing? Niet zo gek veel, als je tenminste afgaat op de artikelen die verschijnen op de diverse Nederlandse mobile...
Uit onderzoek van online onderzoeksbureau Multiscope onder 803 voetbalkijkers blijkt dat 70% van de voetbalkijkers zich wel eens stoort aan voetbalprogramma’s op TV....
De Stichting De Kinderconsument roept in een open brief het bedrijf Scarlet op om de huidige campagne van het nieuwe abonnement met gratis kindermobiel met onmiddellijke...
Tijdschrift voor de Marketing schrijft: Iets meer dan een vijfde van de Belgen (22 procent) staat open voor reclame via de gsm en wil best betalen voor mobiele info. Dat...
Deze week is SIRE (Stichting Ideële Reclame) gestart met de ‘Lange Lontjes’ uitdaging. Een aantal bekende en onbekende Nederlanders probeert een week lang hun lontje...
Molblog: Veel optimisme spreekt uit het jongste onderzoek van de American Advertising Federation (AAF) onder grote adverteerders in Amerika. Ze weten niet wat ze...
Je kiest zelf van wanneer tot wanneer de clip (het Moment) moet duren en dan kun je het later nog eens kijken of met vrienden delen.
Google heeft vandaag Gemini 2.5 Flash Image met de interne codenaam Nano Banana gelanceerd. Een beeldmodel dat het genereren én bewerken van beeldmateriaal in één flow...
Ondernemers investeren graag in de nieuwste technologieën en gadgets. Logisch, de impact ervan is meteen duidelijk. De resultaten van AI en automatisering vertalen zich...
Vorige week heb ik samen met Ilse Media en ARA Interactive een presentatie over Weblogs en RSS gegeven voor de leden van de VEA. Als de opkomst representatief is voor de blogdrang van de VEA-leden, mogen we de komende ma...
Vorige week heb ik samen met Ilse Media en ARA Interactive een presentatie over Weblogs en RSS gegeven voor de leden van de VEA. Als de opkomst representatief is voor de...
Met 8.300 bezoekers en meer dan 230 exploitanten is de Ad:Tech uitgegroeid tot de grootste interactieve marketingconferentie van de wereld. De keuze aan sessies, sprekers...
Tijdschrift voor de Marketing schrijft: Volgens onderzoek van eMarketer blijkt dat de beste dagen van word of mouth marketing nog moeten komen, maar nu al onderkennen...
Tijdschrift voor de Marketing: commercials zullen in de toekomst niet meer alleen op tv te zien zijn, maar ook op internet en via de mobiele telefoon. De consument is er...
Hoewel de marketeers van Scarlet absoluut waardering verdienen voor de manier waarop zij Nederland kennis hebben laten maken met Scarlet One, lijkt het de nieuwkomer niet...
Uit de STIR-cijfers van augustus blijkt dat Startpagina nog steeds koploper is als het gaat om bereik (51,2%). Opvallend is RTL.nl die van 18 naar 32% stijgt. Talpa is...
Enkele jaren geleden werd Peer Mascini in Nederland uitgeroepen tot reclameheld van de eeuw (ik zeg nog zo, geen bommetje). In Amerika worden dit soort helden per jaar...
'Internet krijgt drie keer zoveel van Unilever', schreven we in het maartnummer van Tijdschrift voor Marketing. Het kon natuurlijk niet anders of dat moest ten koste gaan...
Het Parool weet te melden dat een panel van kijkers, geselecteerd door Maurice de Hond, beoordeelt of een commercial goed genoeg is om op Talpa uitgezonden te worden. De...
Molblog gaat als een speer!! De magische gerens van 1.000 berichten is gepasseerd en er zijn drie nieuwe bloggers: Er hebben zich op ons verzoek de afgelopen week heel...
Stap voor stap je eigen creatief concept voor een commercial samenstellen? Het kan! Kijk maar op de site van The Ad Conceptor. Via een paar clicks tonen twee creatieven...
Internetgebruikers zien de online reclame die ze tegen gekomen, in veel gevallen aan voor reclame die bedoeld is voor een andere leeftijdsgeneratie. Dat blijkt uit een...
Heeft Tjeerd het eerste interview met de opvolger van Jeroen? In ieder geval leuk om meer te lezen over de nieuwe MD van Qi! Iwan Hullegie, de nieuwe managing director...