De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Tijdschrift voor de Marketing: commercials zullen in de toekomst niet meer alleen op tv te zien zijn, maar ook op internet en via de mobiele telefoon. De consument is er klaar voor. Nu de adverteerders en bureaus nog.
Televisie staat als reclamemedium al geruime tijd onder druk. Consumenten zappen weg, slaan met hun videorecorder de reclameblokken over of kijken helemaal niet naar tv. Op de langere termijn heeft dit ook gevolgen voor de commercial. Commercials zullen meer en meer worden uitgezonden via internet, mobiele telefoon of games.
Reclamemakers zouden dit niet moeten zien als bedreiging, maar als, jawel, uitdaging. Want het opent nieuwe creatieve mogelijkheden. Het Duitse bureau Nordpol won in Cannes een Grand Prix met een commercial die in verschillende versies op tv te zien was, maar dan zonder het slot.
Dat werd op internet getoond, en rond een miljoen tv-kijkers gingen online. Er zijn inmiddels ook heel wat virale commercials die op sites en weblogs te vinden zijn en via e-mail worden rondgestuurd. Regelmatig ontstaan er rond dit soort commercials regelrechte hypes. Een mooi voorbeeld is de Nederlandse Yo Oma-commercial van Douwe Egberts, die een paar keer op tv werd uitgezonden, maar z’n bekendheid vooral dankt aan internet.
De reclamebranche ziet dit soort ontwikkelingen nog als marginaal, omdat het bereik te beperkt is en het effect onvoorspelbaar. Maar adverteerders en bureaus zouden deze vorm van reclame juist moeten omarmen. Het biedt het vak nieuwe kansen. En wie die kansen het eerst grijpt, heeft meteen een voorsprong op de rest.
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Verder lezen over Viral
Social Media29.09.2024
Deze Week Viral: triest Bridgerton-event en tenenkrommende Gen Z-taal
Social Media17.09.2024
Wie is Ravi en waarom heeft het hele internet het over hem?
Social Media15.09.2024
Deze week viral: wandelende tafel en BBQ-boot
Social Media25.08.2024
Deze Week Viral: very demure, very mindful uitgelegd
Social Media18.08.2024
Deze week viral: komkommer, raw dogging en giga-zendmast
Social Media11.08.2024
Deze Week Viral: breakdancers, synchroonzwemmers en meer
Social Media04.08.2024
Deze Week Viral: heel veel Olympische Spelen en.. zeehonden
Social Media14.07.2024
Deze Week Viral: bitcoin omhoog door Trump, spaghetti-mation en Messi
Verder lezen over Weblog
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020
Met deze basis marketingmiddelen scoor jij altijd!
Nieuws08.06.2020