De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Molblog: Veel optimisme spreekt uit het jongste onderzoek van de American Advertising Federation (AAF) onder grote adverteerders in Amerika. Ze weten niet wat ze aanmoeten met weblogs en podcasts, maar stellen zich ten doel om de commerciële waarde van deze jongste media te ontdekken.
Internet komt er buitengewoon goed vanaf in deze enquête met een gemiddeld verwacht aandeel in het totale reclamebudget van reeds 18,7 procent in 2006. Voor 2005 was de verwachting nog gesteld op 14,1 procent en voor 2004 op 8,3 procent.
Dit betekent een ruime verdubbeling van het percentage in twee jaar tijd. Ten koste van welke nadere media dit budget nu gaat is niet duidelijk, mar het lijkt televisie te zijn.
Dat valt af te leiden uit de antwoorden op de vraag of digitale recorders, zoals Tivo, bedreigend zijn voor de reclame rond programma’s. Zo’n 22 procent, bijna hetzelfde percentage als in 2004, denkt dat dit de dood in de pot is voor de reclamespot. De meerderheid, 58 procent, veracht dat de 30 seconden spots zullen blijven, maar ze verschuiven wel meer naar non-spot adverteren en sponsoring. Nog 7 procent denkt dat de Dito’s geen invloed zullen hebben, nog eens 4 procent noemt het zelfs een ‘hype’.
Van de grote adverteerders in de VS zegt 42 procent zijn plannen niet te hebben bijgesteld vanwege de opkomst van deze DVR’s met wegzapmogelijkheid van reclame, 28 procent heeft dit wel gedaan en de resterende 30 procent verwacht dit nog te zullen doen.
Net als hun Nederlandse vakbroeders in het recent Marktonderzoek online Adverteren 2005 van de FD Mediagroep weten de Amerikaanse adverteerders zich nog geen raad met weblogs, podcasts en reclame op mobiele telefoons. Het ontdekken van het nut van deze jongste media zien adverteerders als een van hun grootste uitdagingen.
Ze mochten het vermoedelijke effect van de nieuwe media aangeven op een schaal van vijf en gokten maar wat: blogs kregen gemiddeld een 2,9, mobiele internettelefoons een 2,8 en podcasts een 2,6.
Verder lezen over Reclame
Advertising08.12.2024
Dit zijn de leukste kerstcommercials van 2024
Advertising27.11.2024
Kerstcommercials worden kerstfilms waarbij je spullen koopt via je tv
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Verder lezen over Televisie
Entertainment14.11.2024
Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25
Entertainment11.11.2024
ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?
Binnenkort op VideolandStartups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024
De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020