MSN-wedstrijd voor online marketingconcepten

Vorig artikel Volgend artikel
1138977026top_page_graphic

MSN kondigt de MSN European Creative Awards 2006 aan: een wedstrijd voor digitale concepten. Met deze wedstrijd - tot en met vorig jaar bekend als de 'Emmessennys' - wil MSN creativiteit en innovativiteit binnen 'online advertising' stimuleren. Verwacht wordt dat marketing- en reclame¬bureaus uit heel Europa zullen meedingen met hun meest originele en innovatieve online campagnes van het afgelopen jaar.

De inzendingen worden op 28 april 2006 in Londen door een vakjury beoordeeld. Deze vakjury bestaat uit experts van een aantal vooraanstaande marketing- en reclamebureaus uit heel Europa. De voorzitter van het jurypanel is de creatieve directeur van FarFar, Nicke Bergström. Dagan Cohen, Creative Director van Draft en Mark Chalmers, Creative Director en partner van StrawberryFrog vertegenwoordigen Nederland .

15 finalisten winnen een geldprijs voor hun organisatie en worden beloond met een inschrijving voor de 2006 Cannes Cyber Lions Awards, die dit jaar voor het vijfde achtereenvolgende jaar door MSN worden gesponsord.

De MSN European Creative Awards 2006 zijn onderverdeeld in vijf categorieën:

* Consumentenproducten (FMCG) * Automotive * Non-government organisaties * Financiële dienstverlening * Telecom, media en entertainment.

Een zesde award voor de 'Best in Show' campagne, wordt toegekend aan de allerbeste online campagne.

Organisaties kunnen zich aanmelden voor deelname aan de MSN European Creative Awards 2006 via www.europe.advertising.msn.com/awards. Inzendingen kunnen worden ingediend van 1 februari tot en met 31 maart 2006. De winnaars worden in mei 2006 bekendgemaakt.

De inzendingen worden beoordeeld aan de hand van de volgende criteria:

* Creativiteit - is het een zeer onderscheidende campagne met de belangrijke 'x-factor'? * Innovatie - bereikt deze campagne iets unieks, bijvoorbeeld door een frisse benadering van interactie met de doelgroep? * Strategische aanpak - is de campagne opgezet volgens een weloverwogen strategie en is de creatief ontwerper voortdurend betrokken bij overige marketingactiviteiten?

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies