Mobiele telefoonproviders profiteren nog altijd van de ondoorzichtigheid van mobiele kosten. De consument heeft geen idee hoeveel hij precies waarvoor betaalt, maar schikt zich in deze onduidelijkheid vanwege gebrek aan...
Mobiele telefoonproviders profiteren nog altijd van de ondoorzichtigheid van mobiele kosten. De consument heeft geen idee hoeveel hij precies waarvoor betaalt, maar...
Het voelt niet meer dan eerlijk; de gebruiker betaalt voor wat hij gebruikt. Maar is dat eigenlijk wel zo logisch, en wat mag een minuutje extra gebruik dan kosten? Ik...
Kuddegedrag haalt de prik uit de colaMarketeers vieren dit jaar hun crisislustrum. Al 5 jaar boksen ze tegen een economische crisis aan die hun budgetten continu onder...
We leven in een connected wereld, miljoenen mensen hebben toegang tot persoonijke informatie vanaf verschillende locaties en devices, 24 uur uur per dag, 7 dagen per...
Het Amerikaanse Coca-Cola is het meest gekozen merk ter wereld. Aldus een rapport van consulent Kantar over de consumptie in tweeëndertig landen. De onderzoekers stellen...
De Europese consument hecht een grote waarde aan online media. Zo blijkt uit een onderzoek van The Boston Consulting Group onder zevenduizend Europese consumenten....
Voor veel merken is brand loyalty, oftewel merkentrouw, het ultieme streven. Maar uit verschillende hoeken blijkt dat consumenten steeds minder trouw zijn aan merken. Hoe...
Iedereen heeft tegenwoordig overal een mening over. Door de komst van het internet is het gemakkelijker geworden deze mening te uiten. Voor onderzoeksbureaus is dit een...
De consument heeft maar weinig geduld met online video. Zo blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Conviva, aanbieder van technologie voor video-optimisatie, naar 22,6...
De introductie van het consumenten handboek ‘Grip op reclame’ heeft ervoor gezorgd dat de Nederlandse consument zich bewuster is geworden van de controle die hij kan...
In de loop van volgend jaar zal het aantal mobiele verbindingen hoger liggen dan de omvang van de wereldbevolking. Die evolutie wordt gedragen door de groeiende...
Morgen is het thanksgiving, en traditiegetrouw is het de dag erna Black Friday in Amerika. De dag dat bij alle retailers de 'holliday shopping sales' beginnen. Als je nou...
De hoeveelheid data binnen bedrijven en instellingen neemt een steeds grotere vlucht. Niet alleen in omvang, maar ook in diversiteit en omloopsnelheid. Voorbeelden zijn...
De Oostenrijkse smart home-specialist Nuki speelt razendsnel in op Apple’s nieuwste software-update. Met de introductie van iOS 26 kunnen iPhone-gebruikers hun Nuki...
De superheldenserie van Daredevil, die niet meer op Netflix te zien is, maar op Disney+, krijgt een derde seizoen. Hij is dus met recht Born Again.
De strijd om kijkers verschuift van series naar sport. Waar streamingdiensten jarenlang concurreerden met exclusieve films en blockbusters, verleggen ze nu hun pijlen op...
Een nieuw TRUSTe privacy-onderzoek laat zien dat bedrijven in heel Europa op grote schaal via 'tracking' het online gedrag van consumenten volgen, dat consumenten zich terdege bewust zijn van deze activiteit en dat ze ve...
Een nieuw TRUSTe privacy-onderzoek laat zien dat bedrijven in heel Europa op grote schaal via 'tracking' het online gedrag van consumenten volgen, dat consumenten zich...
Bij consumenten bestaat veel onduidelijkheid wat hun rechten zijn bij het toesturen van reclame of het doen van aanbiedingen door bedrijven. Om de consument hier meer...
De afgelopen 12 maanden zijn wereldwijd ruim 550 miljoen mensen het slachtoffer geworden van cybercriminaliteit zoals computer-virussen en email-scams. Zo blijkt uit een...
Volgens onderzoeksbureau Wave Collapse houden tablets en andere mobiele devices consumenten in de avond langer wakker als dat de televisie en de computer dat doen. Wave...
Waar consumenten de stap naar online retailers makkelijk maken, omarmen veel winkeliers deze veranderingen traag. Retailers die tijdig doorhadden dat er fundamentele...
Het wel of niet aandoen van een jas, het pakken van de fiets of de auto en het al dan niet meenemen van een paraplu. Dit is zomaar een greep uit de dagelijkse dilemma’s...
In 2020 zullen vrouwen in opkomende economieën meer spenderen dan geheel Europa, vormen senioren de grootste groeimarkt in de VS en Europa, eten wij gezonder voedsel en...
The Beatles of The Rolling Stones. Democraten of Republikeinen. Kop of munt. Zwart of wit. In het leven is er echter vaak sprake van verschillende tinten grijs. Waar...
In 2012 zullen er in Europa vier nieuwe type consumenten te herkennen zijn: de Cheerleaders, de Loyalisten, de Opportunisten en de Outsiders. Deze nieuwe targetgroepen...
Een nieuw wereldwijd onderzoek in opdracht van Webershandwick heeft aangetoond dat de onderneming achter het merk van cruciaal belang is voor aankoopbeslissingen van...
Sociale media dwingen bedrijven zichzelf als ecosysteem te zien, binnen=buiten, en daarmee de buitenkant met de binnenkant van een onderneming te verbinden. Ze zetten...
In 2006 was Patagonia het eerste kledingmerk dat haar klanten opriep hun oude Capilene Baselayers terug te brengen zodat kledingstukken gerecycled konden worden. Dat was...
Merken van eigen bodem hebben een ijzersterke positie bij de Nederlandse consument. Maar liefst driekwart van de merken in de Nederlandse 'onmisbaarheidstop 100' is van...