Online18.01.2012

70% van consumenten vermijdt producten als zij niet gesteld zijn op het moederbedrijf


70-van-consumenten-vermijdt-producten-al.jpg
70-van-consumenten-vermijdt-producten-al.jpg

Een nieuw wereldwijd onderzoek in opdracht van Webershandwick heeft aangetoond dat de onderneming achter het merk van cruciaal belang is voor aankoopbeslissingen van consumenten. 70% van de ondervraagde consumenten koopt geen producten als ze niet gesteld zijn op het moederbedrijf. Leidinggevenden zijn het hiermee eens – 87% zegt dat “een sterk bedrijfsmerk net zo belangrijk is als sterke productmerken.

In Reputation We Trust illustreert het uitdagende consumentenlandschap van waar marketing- en communicatieprofessionals vandaag de dag mee te maken hebben. Het onderzoek identificeert 6 belangrijke inzichten die een wereld onthullen waar consumenten niet langer alleen maar producten kopen op basis van producteigenschappen, maar ook winkelen op basis van bedrijfsreputatie.

Consumenten geven hun euro’s, als blijk van waardering, aan bedrijven die ze vertrouwen“, aldus Weber Shandwick’s Chief Reputation Strategist Leslie Gaines-Ross. “Zoals ons onderzoek bevestigt zijn bedrijfsreputaties en merkreputaties  bijna niet meer van elkaar te onderscheiden. Het bedrijf achter het merk verzekert de consument dat ze kunnen vertrouwen op de kwaliteit, de ethiek en de veiligheid van de merken die ze kopen.

Het belang van bedrijfsreputatie is belangrijker dan ooit en wanneer verenigd met de reputatie van haar productmerken creëert dit een krachtig bedrijfsmerk. Zoals Micho Lente, Global Corporate Chair bij Weber Shandwick, zei: “Een sterke bedrijfsreputatie is essentieel voor het ontsluiten van de volledige waarde van de onderneming met versterking van haar merken, producten en diensten als gevolg.

Weber Shandwick ’s onderzoek onthult zes nieuwe realiteiten over de onderlinge afhankelijkheid van bedrijfs- en merkreputatie:

1. Bedrijfsmerk is net zoals belangrijk als productmerk(en).
2. Bedrijfsreputatie verzekert productkwaliteit garantie.
3. Elke ontkoppeling tussen bedrijfs- en productreputatie brengt een sterke consumentenreactie op gang.
4. Producten zorgen voor discussie, nauw gevolgd door reputatie. Wandaden overschaduwen positieve daden.
5. Consumenten schapen reputatie meteen.
6. Bedrijfsreputatie draagt bij aan de markwaarde van een bedrijf. Prestige weegt zwaarder dan financiële inkomsten.

inrepwetrust-infographic.jpg
inrepwetrust-infographic.jpg
...

Verder lezen over Bedrijven

5 redenen waarom Nederlandse startups verdwijnen

In Nederland schijnen steeds meer startups te verdwijnen. Ze pakken hun biezen en wel om deze vijf redenen.

Startups10.12.2024

5 redenen waarom Nederlandse startups verdwijnen

Het belang van teambuilding voor een sterk team

Teambuilding is cruciaal voor het succes van een bedrijf. Het gaat verder dan alleen maar een leuke dag samen doorbrengen; het versterkt de banden tussen collega's, verbetert de communicatie en verhoogt de algehele productiviteit. Door gezamenlijke activiteiten te ondernemen buiten de kantooromgeving, krijgen teamleden de kans om elkaar op een andere manier te leren kennen. Dit kan verborgen talenten en sterke punten aan het licht brengen die normaal niet zichtbaar zijn tijdens de dagelijkse werkzaamheden.

DC Business09.12.2024

Het belang van teambuilding voor een sterk team

Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt

Stel je voor, je runt een broodjeszaak of een sportschool. Lekker lokaal, waardoor je vrienden en kennissen kunt optrommelen om naar jouw zaak te komen. Nu is dat altijd een goed idee en mond-tot-mond-reclame kan ver komen, maar je kunt eigenlijk niet zonder het internet. Misschien associeer je een lokale winkel op de straathoek niet zozeer met het grote wereldwijde web, maar het is toch wel verstandig om dat wel te doen.

Search22.11.2024

Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt

4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt

Een verjaardag, een babyshower, een huwelijk, een tijdelijke oefenzaal met je koor, een zakelijke bijeenkomst: er kunnen talloze redenen zijn om een zaaltje te huren. Het is vaak best een overweging, want het kost geld en er is veel mogelijk. Zo zorg je dat je er geen hoofdpijn van krijgt, maar vooral van profiteert. Dit zijn 4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt.

Lifestyle20.11.2024

4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

Het kabinet heeft voor 2025 plannen voorgesteld om de regeldruk voor mkb-bedrijven te verlagen. Doel is dat ondernemers meer tijd hebben voor het ondernemerschap, innovatie en digitale ontwikkeling. Deze tijd is hard nodig voor de digitale ontwikkeling van ondernemers en hun bedrijven.

Technology18.11.2024

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

gebrek aan kennis en expertise
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Hun cloudtechnologie voor bedrijven in de hospitalitysector resulteerde in een ongekende groei voor Mews – en dit is nog maar het begin. Nadat het bedrijf begin 2024 de unicorn-status behaalde, is Mews nu uitgeroepen tot het snelst groeiende bedrijf van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Erasmus Centre for Entrepreneurship. 

Nieuws06.11.2024

Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Winnaar van de Top 250 Golden Scaler Award
5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf

Post is door e-mail iets minder belangrijk geworden voor privépersonen, maar voor bedrijven is het nog steeds belangrijk. Nu is dat al een reden om te kiezen voor een zakelijk postadres, maar er zijn meer voordelen die kleven aan zo’n adres.

DC Business11.10.2024

5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Backbase, de ontwikkelaar van het Engagement Banking Platform, opende vandaag zijn wereldwijde hoofdkantoor aan de Oosterdoksstraat 114 in Amsterdam. Deze verhuizing is meer dan alleen een adreswijziging; het is een nieuwe stap voorwaarts in de missie van het bedrijf om bankieren opnieuw vorm te geven en de klant centraal te stellen.

DC Business07.10.2024

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Verder lezen over Consument

Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling

De Consumentenbond presenteert een alternatief voor de salderingsregeling. Het gaat om een zonnestroomsubsidie.

Nieuws16.11.2024

Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv

Op welk moment is de opbrengst van je zonnepanelen het hoogst? Hoeveel energie leveren al onze windmolens vandaag? Wanneer kan je het beste thuis een wasje draaien? Hoe kan jouw groene stroom zo optimaal mogelijk worden...

Media06.03.2024

RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv

Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security

In heel Nederland, maar ook in de rest van Europa, zorgen de toenemende kosten van levensonderhoud en de inflatie voor sombere economische vooruitzichten voor het komende jaar. Met als logisch gevolg dat we wat meer gaan...

Cybercrime05.02.2024

Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk

Lexus mag zich een jaar lang het meest betrouwbare automerk van Nederland noemen. Uit groot onderzoek van de Consumentenbond onder eigenaars komt Lexus als meest betrouwbare automerk naar voren met een ongekend hoge scor...

Automotive24.01.2024

Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk

scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoek
​Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht

Je krijgt misschien geld terug als je een televisie hebt gekocht tussen 2013 en 2018. De Consumentenorganisaties zijn al een tijdje bezig met een juridische procedure tegen Samsung, dat prijsafspraken maakte met webwinke...

Gadgets22.12.2023

​Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht

Met vriendelijke groet, Samsung?
​ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps

Apple wil veel geld verdienen, de ACM wil vooral dat consumenten een eerlijke prijs betalen. Het strijd dan ook al jaren voor een wereld waarin je niet die enorm hoge commissies hoeft te betalen die dating-apps moeten be...

Mobile01.11.2023

​ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps

Verder lezen over Merken

Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam

Decathlon en Premier Padel Rotterdam zijn onlangs een samenwerking overeengekomen die het sportmerk 3 jaar lang als naamgever zal verbinden aan het grootste padeltoernooi op de Nederlandse kalender. De eerste editie van Decathlon Premier Padel Rotterdam heeft plaatsgevonden van 9 tot en met 15 september 2024 in Rotterdam Ahoy. En men kan terugkijken op een succesvolle eerste editie.

Events03.10.2024

Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam

Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’

Deze zomer staat in het teken van verschillende sportevenementen zoals het EK, de Olympische Spelen en de Tour de France. Naast dat het ons als samenleving druk bezighoudt, houdt de Tour de France in het bijzonder ook het merkenrecht bezig. De organisatie heeft namelijk oppositie ingesteld tegen de merkregistratie ‘TOUR DE X’ op grond van haar eigen merk ‘TOUR DE FRANCE’. Hoe het EU Gerecht (hierna: het Gerecht) hierover oordeelde, lees je in deze blog.

Online22.07.2024

Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Het is weer bijna 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men Apri...

Nieuws01.04.2024

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

House of Treats is het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool en biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Het bureau is in 2018 opgeri...

Marketing14.03.2024

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Misschien heb je ze zelf, zijn ze ooit cadeau gedaan of kennen ze alleen van anderen. Muchachomalo, het is een bekend merk voor boxers, maar weet je ook waar het voor staat? Dit is wat je moet weten over dit oer-Nederlan...

Lifestyle16.10.2023

​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Al sinds 2015 is Bol punt com het strekste retailmerk van Nederland. Dat is althans volgens de 40 factoren waarop in totaal 100 retailmerken door 15.000 respondenten beoordeeld worden. Die 40 factoren bestaan uit merkkra...

Marketing28.04.2023

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goed
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

Vandaag is het weer 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men A...

Online01.04.2023

1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen