Bellen, sms’en en mailen met Ryanair

Vorig artikel Volgend artikel
Bellen, sms’en en mailen met Ryanair

De Ierse low-budget luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft deze week technologie geïntroduceerd die passagiers moet toelaten mobiele telefoongesprekken te maken tijdens hun vlucht.

Ryanair zorgt daarmee voor een primeur want het is de eerste budgetvlieger die deze dienst aanbiedt. Telefoongesprekken, sms en e-maildiensten zullen voortaan worden aangeboden op een twintigtal toestellen die voornamelijk op Ryanair's Ierse thuisbasis, Dublin, zijn gestationeerd. De komende 18 maanden zal de dienst in alle 170 vliegtuigen worden geïntroduceerd.

Passagiers zullen hun gesprekken als een oproep in internationale roaming gefactureerd krijgen via hun operator. Dat maakt de tarieven wel prijziger: 50 cent voor een sms, tussen 2 en 3 euro per minuut voor een telefoongesprek en 1 tot 1,50 euro voor een e-mail.

Het inschakelen van het toestel en het ontvangen van sms'en zullen gratis zijn, aldus Ryanair dat met het opzet nieuwe inkomsten wil genereren naast de ticketverkoop.

"Mobile OnAir is the most advanced in-flight communications service in the world and this European fleet-wide rollout marks a real milestone in aviation. We are proud to work with Ryanair, the world’s largest international scheduled airline, and to provide their 67 million passengers with access to this new technology which will enable them to send and receive emails, text messages, download attachments and make and receive calls just as they would on the ground." Aldus Benoit Debains, CEO van OnAir.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies