Dutchcowboys goes DC

Vorig artikel Volgend artikel
Dutchcowboys goes DC

In samenwerking met de Adobe User Group Nederland is DutchCowboys op zoek naar een nieuw design voor het DC logo. Het klopt, je hoort het goed, wij zijn op zoek naar een nieuw logo en jij kan ons daar bij helpen. Denk je dat jij die kan ontwerpen? Kijk dan hier voor de briefing en de voorwaarden.

DutchCowboys bestaat inmiddels al meer dan 5 jaar en we zijn door de jaren fors gegroeid. Waar de naamsbekendheid van DutchCowboys online en offline toeneemt zo neemt ook de need voor een compactere visuele uiting van DutchCowboys toe.

Vooral door het veelvuldig gebruik van Twitter en andere snelle compacte media waar het aantal karakters beperkt is wordt DutchCowboys nog al eens gereduceerd tot DC. En dat is prima! Sterker nog, we doen het zelf ook. Veelvuldig. Maar dit houdt wel in dat DC ondertussen een net zo bekende uiting voor DutchCowboys is. (Het hierboven gebruikte logo is ontworpen door Erwin Vrensen en stond op de eerste ontwerpen van DC)

Daar willen we wat mee! De DC scull is sinds de nieuwe site (feb 2008) een symbool voor onze site maar het wordt tijd voor iets nieuws. Daar willen we jullie graag bij betrekken, denk jij dat je het in je hebt om het nieuwe beeldmerk voor DC te ontwerpen, voel jij aan waar DutchCowboys voor staat? Dan zien we graag je ontwerp. Het nieuwe logo IS DC en daarom zullen we het ook in al onze uitingen en publiciteit gaan gebruiken, van billboards tot stickers van iPhone tot widgets.

De winnaar ontvangt naast de Adobe Creative Suite CS4 Master Collection, een jaar lang free publicity op de sites van DutchCowboys - iedere maand mag de winnaar een nieuw project onder de aandacht brengen. Maar ook de winnaar van de tweede en derde prijs worden in het zonnetje gezet, met Photoshop CS4 en Flash CS4 Professional.

De 3 winnende ontwerpen worden bekend gemaakt door een vakjury tijdens het Adobe XL event op 3 December in de Meervaart. Op het XL event zullen de beste logo's door de winnaars on stage worden gepresenteerd en de prijzen worden uitgereikt. Maar dat is niet alles - er wordt ook nog een video over de makers gemaakt! Meer dan genoeg publiciteit te winnen dus...

Alle inzendingen worden beoordeeld door een brede vakjury, geleid door voorzitter Jurriënne Ossewold (the Creative Media Consultancy). De leden bestaan verder uit Henk de Hooge (DutchCowboys), Marjolijn Kamphuis (DutchCowgirls), Bert Hagendoorn (Adobe Benelux), Niels de Keizer (Adobe User Group), Sjoerd Eikenaar (Freshheads) en Daan de Vogel (Art Director Lemon Crush). Sjoerd en Daan zijn respectievelijk ontwerper van DC 5.0 (huidige site) en DC 3.0 (vorige site). De projectcoördinatie is in handen van Esther Gons (@wilg).

De deadline voor het inleveren van het logo is 25 november 2009. Lees de voorwaarden, download de briefing en get started!

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies