DutchCowboys
  • Terug
    • SkyShowtime
    • AI
    • Technologie
    • Automotive
    • Business
    • Entertainment
    • Adverteren
    • Alle channels
      • Advertising
      • Automotive
      • Coffee corner
      • Cybercrime
      • Business
      • E-mail
      • Entertainment
      • Events
      • Gadgets
      • Gaming
      • Lifestyle
      • Marketing
      • Media
      • Metaverse
      • Mobile
      • Nieuws
      • Online
      • Search
      • Social Media
      • Startups
      • Tech in Asia
      • Technologie
      • Vacatures
      • Video
    Home » Blog » Verborgen betekenissen in 9 logo’s
    20.08.2016
    Marketing

    Verborgen betekenissen in 9 logo’s

    By: Tedje van Gils

    BlogMarketing

    We weten allemaal wel hoe logo’s van bekende merken eruit zien. Maar heb je wel eens nagedacht over de betekenis van een logo? Wij zetten 9 logo’s voor je op een rijtje met een verborgen betekenis die je waarschijnlijk nooit hebt opgemerkt. Kende jij deze verborgen betekenissen?

    1. Hyundai

    Dacht jij dat het logo van Hyundai gewoon een H was? Dan heb je het fout! Het logo van de Zuid-Koreaanse autofabrikant staat symbool voor twee personen die elkaar de hand schudden. En dan komt het natuurlijk heel mooi uit dat de eerste letter van het merk overeenkomt met dit symbool.

    hyundai-logo
    hyundai-logo

    2. Adidas

    De naam Adidas is afgeleid van de oprichter: Adolf Dassler. Het logo van Adidas is veranderd in de loop der tijd, maar één belangrijk element dat altijd behouden is: de drie strepen. In het actuele logo vormen de drie strepen een driehoek. Deze driehoek symboliseert een berg, een berg die alle sporters moeten overwinnen.

    adidas-logo
    adidas-logo

    3. Apple

    Rob Yanov is de ontwerper van het wereldberoemde Apple-logo. Hij legt uit hoe hij op het idee kwam: “Ik kocht een hele zak appels, legde de appels in een schaal en ik heb er een week over gedaan om dit beeld na te tekenen. Ik nam een hap uit de appel en toen realiseerde ik me dat een ‘bite’ precies hetzelfde klinkt als de computerterm byte.

    apple-store-5th-avenue
    apple-store-5th-avenue

    4. Vaio

    Hoewel het merk Vaio van Sony niet meer bestaat, achter het logo zit nog wel een verhaal verborgen. De eerste twee letters van het logo symboliseren een golf van een analoog symbool. De laatste twee letters zijn vergelijkbaar met de nummers 1 en 0: de symbolen an een digitaal signaal.

    vaio-logo
    vaio-logo

    5. Toyota

    Veel mensen vergelijken het logo van Toyota met een man met een cowboyhoed. In feite vertegenwoordigt het logo het beeld van het oog van een naald met een draad er doorheen. Dit is een verwijzing naar het verleden van de onderneming, naar de weefmachines van het bedrijf. De afzonderlijke delen van het logo kun je ook gebruiken om de letters van Toyota achter elkaar te zetten. Grappig!

    toyota-logo
    toyota-logo

    6. Beats

    Beats, het merk van audio-apparatuur, maakt gebruik van een logo waarbij de letter B eruit ziet als een persoon die een koptelefoon draagt. Zie jij het?

    beats
    beats

    7. Toblerone

    Toblerone, wie kent het niet, is een beroemd chocoladebedrijf in Bern, Zwitserland. In het logo zie je een silhouet van een beer verstopt, omdat Bern ook wel de stad van de beren wordt genoemd.

    toblerone-logo
    toblerone-logo

    8. BMW

    Vaak wordt er gedacht dat het logo van BMW de roterende bladen van een vliegtuig symboliseren, aangezien het bedrijf een geschiedenis heeft in de luchtvaarttechniek. Niets is minder waar, want het is een deel van de Beierse vlag, het gebied in Duitsland waar BMW is ontstaan.

    bmw-logo
    bmw-logo

    9. Coca-Cola

    Is jou dit ooit opgevallen? In het wereldberoemde logo van Coca-Cola, tussen de letters O en L kun je de Deense vlag zien. Puur toeval schijnt, maar Coca-Cola heeft dit feit toch ingezet als onderdeel van marketingcampagnes in Denemarken.

    coca-cola
    coca-cola

    Via Brightside

    Marketing
    19.05.2016

    Zoveel kostten de logo's van bekende merken

    Logo's van merken zijn iconisch. Je herkent het meteen. Zie jij een rode achtergrond en witte kronkelige letters? Grote...

    Marketing
    27.06.2016

    10 kale logo's van bekende merken: beter of slechter?

    Wat gebeurt er als je logo's van bekende merken helemaal stript naar de basis? De Engelse designer Mehmet Gozetlik...

    Tedje van Gils
    Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en...

    Share this post

    DutchCowboys

    Partners

    Redbanana Springbok Agency

    Leadinfo

    E-mail

    Hosted by

    partner-logo
    • Nieuws melden
    • Cookies
    • Colofon
    • Adverteren
    • Over ons
    • Sitemap
    © 2025 www.dutchcowboys.nl