DutchCowboys
  • Terug
    • SkyShowtime
    • AI
    • Technologie
    • Automotive
    • Business
    • Entertainment
    • Adverteren
    • Alle channels
      • Advertising
      • Automotive
      • Coffee corner
      • Cybercrime
      • Business
      • E-mail
      • Entertainment
      • Events
      • Gadgets
      • Gaming
      • Lifestyle
      • Marketing
      • Media
      • Metaverse
      • Mobile
      • Nieuws
      • Online
      • Search
      • Social Media
      • Startups
      • Tech in Asia
      • Technologie
      • Vacatures
      • Video
    Home » Blog » 6 basisprincipes waar populaire logo’s op gebaseerd zijn
    01.11.2016
    Marketing

    6 basisprincipes waar populaire logo’s op gebaseerd zijn

    By: Tedje van Gils

    BlogMarketing

    Merkcommunicatie en branding draaien om visuele communicatie. Een zorgvuldig ontworpen logo is daarom onmisbaar en ontzettend belangrijk. Het logo is hetgeen dat je naar buiten brengt en waar je mee communiceert, en het is ook het plaatje wat consumenten in hun hoofd zullen hebben als ze denken aan je merk. Denk maar aan McDonald’s, Apple en Starbucks.

    In het tijdperk van informatie en gegevens in overvloed is het belangrijk dat je en sterk logo hebt. Een logo geeft gezicht aan de communicatie van het bedrijf en vertelt soms een verhaal op zich.

    Het perfecte logo

    Een perfect logo moet tijdloos zijn, maar ook herkenbaar, niet snel te vergeten en het moet duidelijk het bedrijf vertegenwoordigen. DesignMantic maakte een infographic met 6 basisprincipes waar populaire logo’s op gebaseerd zijn en waar je aan kunt denken als er een logo ontworpen moet worden.

    Is het bedrijf mannelijk of vrouwelijk georiënteerd? Wil je traditioneel of modern uitstralen? Professioneel of persoonlijk? Wil je zachtheid of hardheid uitstralen? Hiermee kan allemaal rekening gehouden worden met de vormgeving en het lettertype. Bekijk de infographic hieronder!

    Marketing
    22.04.2016

    Deze logo's van bekende merken zijn wel heel eerlijk

    De grafische designer Viktor Hertz heeft een hilarische 'eerlijke logo serie' gemaakt. Bekende logo's zette hij om in de...

    Marketing
    24.09.2016

    De evolutie van 12 klassieke logo's

    Ben jij benieuwd hoe het eerste logo van Apple eruit zag? Of hoe het logo van Windows of Mercedes-Benz door de jaren...

    Marketing
    27.06.2016

    10 kale logo's van bekende merken: beter of slechter?

    Wat gebeurt er als je logo's van bekende merken helemaal stript naar de basis? De Engelse designer Mehmet Gozetlik...

    Tedje van Gils
    Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en...

    Share this post

    DutchCowboys

    Partners

    Redbanana Springbok Agency

    Leadinfo

    E-mail

    Hosted by

    partner-logo
    • Nieuws melden
    • Cookies
    • Colofon
    • Adverteren
    • Over ons
    • Sitemap
    © 2025 www.dutchcowboys.nl