Marketing14.03.2024

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal


House of Treats is het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool en biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Het bureau is in 2018 opgericht door Fleur Ditzel – Runhardt om merken in verbinding te brengen met early adopters.

Fleur: “Ik zag dat veel grote onderzoeksbureaus niet representatief zijn voor deze doelgroep. Terwijl dat voor marketeers juist dé groep is waar je je merk mee bouwt. “Onze wereldwijde community wordt handmatig gesourced. Leden krijgen een premium merkervaring in ruil voor hun eerlijke mening. Door de dialoog met de early adopter aan te gaan, krijgen merken waardevolle inzichten en weten ze hoe ze een duurzame emotionele verbinding met deze groep aan kunnen gaan.”

Groei van de community

De community is sinds 2018 enorm gegroeid, in zowel Nederland als in andere landen zoals Duitsland, Frankrijk en Noord-Amerika. Om de community te kunnen blijven faciliteren en nog meer te verbinden met merken gaat het bureau een volgende fase en haar community breder inzetten voor ook merkstrategie en activaties. Voor deze uitbreiding is Estelle Goldman Peek als partner aangetrokken. Zij specialiseerde zich in earned gedreven campagnes en werkte hiervoor bij verschillende reclamebureaus en bij modemerk G-Star waar ze verantwoordelijk was voor activaties en partnerships wereldwijd.

Estelle: “Met grote mediabudgetten ben je als merk zichtbaar, maar je maakt veel meer impact als er organisch over je gesproken wordt door de juiste mensen. Ik geloof in de kracht van onze community in combinatie met earned media om deze gesprekken op gang te brengen en buzz te creëren. Door te luisteren naar early adopters creëer je niet alleen relevante activaties, maar ook ambassadeurs die je helpen met het activeren van je boodschap. Inzicht leidt tot resultaat en impact”

<i>Estelle Goldman Peek & Fleur Ditzel - Runhardt.</i>
Estelle Goldman Peek & Fleur Ditzel - Runhardt.

Over het adoptie model van Rogers

Het adoptiemodel van Rogers is een marketingmodel omtrent de levenscyclus van een dienst of product. De early adopter in dit model is het type consument dat graag voorop wil lopen met nieuwe producten en technologieën. De acceptatiegraad van nieuwe producten of diensten ligt bij deze mensen hoger dan bij de gemiddelde consument.

Early adopters kunnen worden gezien als de eerste klanten in de productlevenscyclus van een product. Een goede ontvangst van een nieuw product bij early adopters is vaak een voorbode voor commercieel succes. In marketing wordt daarom heel erg nauwlettend gekeken naar deze groep.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Community

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Ook digitale voetbalcommunity FC Urban ontvangt Fit for the Future-certificaat

Gamification: veel bedrijven gebruiken het, maar slagen er lang niet altijd in om het een passend onderdeel te maken van een langdurige strategie. Dat lukt FC Urban wel. De online voetbalcommunity heeft door zijn stappen...

DC Business28.06.2023

​Ook digitale voetbalcommunity FC Urban ontvangt Fit for the Future-certificaat

Harper’s Bazaar Business Club voor vrouwen gelanceerd

Harper’s Bazaar lanceert de Harper’s Business Club voor vrouwen. Met een lidmaatschap voor een jaar kunnen vrouwen genieten van: Toegang tot vijf exclusieve (digitale) bijeenkomsten per jaar, met inhoudelijke talk...

DC Business14.09.2021

Harper’s Bazaar Business Club voor vrouwen gelanceerd

​Reddit denkt dat het 10 miljard dollar waard is

Reddit is nog niet begonnen, maar het is van plan om een investeringsronde te houden. Het denkt daarin 700 miljoen dollar (een kleine 600 miljoen euro) binnen te kunnen krijgen. Als dat lukt, dan zou Reddit meer dan 10 m...

Technology13.08.2021

​Reddit denkt dat het 10 miljard dollar waard is

De voors en tegens van een Tiny House

Sommige mensen noemen het een veredelde stacaravan, anderen lijkt het een hel om extreem te minderen met spullen. Maar, er zijn ook die mensen die juist uitkijken naar leven met wat minder, of die het geweldig vinden om...

Lifestyle08.07.2019

De voors en tegens van een Tiny House

Facebook doet een nieuwe investering in communityleiders

Tijdens de Facebook Communities Summit Europa, die vandaag plaats vindt, is het Facebook Community Leadership-programma onthuld: een wereldwijd initiatief waarbij Facebook gaat investeren in de mensen die community's opb...

Social Media09.02.2018

Facebook doet een nieuwe investering in communityleiders

En komt met nieuwe tools voor groepsbeheerders
Deze website laat lezers eerst test maken voordat ze commentaar mogen geven

Een Noorse website heeft een hele interessante manier gevonden om de commentaren die onder een bericht geplaatst mogen worden door lezers beleefd en on-topic te houden. Voordat je een bericht mag achterlaten onder een ar...

Online02.03.2017

Deze website laat lezers eerst test maken voordat ze commentaar mogen geven

Reddit lanceert eigen tool om foto’s te uploaden

Reddit neemt afscheid van Imgur en lanceert zijn eigen upload tool voor foto's. Dat meldt een van de werknemers in een bericht op de website. De nieuwe tool kun je deze week voor het eerst gebruiken in een geselecteerd a...

Online28.05.2016

Reddit lanceert eigen tool om foto’s te uploaden

Verder lezen over Merken

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Het is weer bijna 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men Apri...

Nieuws01.04.2024

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Misschien heb je ze zelf, zijn ze ooit cadeau gedaan of kennen ze alleen van anderen. Muchachomalo, het is een bekend merk voor boxers, maar weet je ook waar het voor staat? Dit is wat je moet weten over dit oer-Nederlan...

Lifestyle16.10.2023

​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Al sinds 2015 is Bol punt com het strekste retailmerk van Nederland. Dat is althans volgens de 40 factoren waarop in totaal 100 retailmerken door 15.000 respondenten beoordeeld worden. Die 40 factoren bestaan uit merkkra...

Marketing28.04.2023

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goed
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

Vandaag is het weer 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men A...

Online01.04.2023

1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

Schoenen maken de man. Toch? Kijk naar beneden en ik kan je vertellen wat voor exemplaar er voor je staat. Want jouw schoenen vertellen veel meer over jou dan je denkt. En ik snap echt dat je gewone sneakers, zwarte sch...

Lifestyle03.02.2023

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander

Vanaf 1 januari 2023 gaat LifeHunters een aantal nieuwe activatiecampagnes voor Maaslander ontwikkelen. De samenwerking komt voort uit een ‘proefperiode’ in 2022, waarin LifeHunters een aantal campagneconcepten heeft...

DC Business19.12.2022

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander

Tien manieren om je merk met merchandise groot te maken

Een USB-stick of een keycord zijn het allang niet meer. Er zijn veel nieuwe, toffe manieren om je merk aan de man te brengen. Met deze tien producten komen jij en je merk goed beslagen ten ijs. Plus iedereen die deze wan...

DC Business28.07.2022

Tien manieren om je merk met merchandise groot te maken