Betrouwbare bedrijven

Vorig artikel Volgend artikel
1099291568ebay

Het Ponemon Institute ondervroeg 6300 Amerikanen om te achterhalen waarom het ene bedrijf wel en het andere niet te vertrouwen is. Volgens de onderzoekers bepalen drie factoren of een consument gemakkelijk gevoelige informatie afstaat. Allereerst is de algemene reputatie en het serviceniveau van het bedrijf doorslaggevend. Vervolgens ervaart de consument verzoeken om (te) veel informatie als storend - overmaat schaadt . En tot slot: bedrijven die expliciet respect tonen voor de privacy van de consument kunnen rekenen op veel vertrouwen.

In de top 10 van meest betrouwbare bedrijven waar men zijn emailadres en creditcardnummer aan wil geven behoren voert E-bay de lijst aan, Dell, American Express en Procter & Gamble volgen op de voet.

Of bedrijven misbruik maken van dit vertrouwen is onbekend. Wel is het percentage consumenten dat geplaagd wordt door ongewenste e-mail het laatste jaar gestegen naar 58 procent. Een verdubbeling ten opzichte van 2003. Toch iets te goed van vertrouwen geweest? (Bron: Inspiratienet)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies