Philips lanceert interactieve Facebook-campagne: Red een Hart!

Vorig artikel Volgend artikel
Philips lanceert interactieve Facebook-campagne: Red een Hart!

Snelle en doeltreffende hulp tijdens de eerste 6 minuten bij een hartstilstand is van levensbelang. Als omstanders naast hartmassage en beademing gebruikmaken van een AED, dan kan de overlevingskans van het slachtoffer oplopen tot 50%. Philips wil daarom het bewustzijn over reanimeren en het gebruik van AED’s vergroten en ontwikkelde in samenspraak met de Hartstichting het nieuwe Facebook-campagne “Red een Hart”. Deelnemers maken sinds deze week kans op één van de zes AED’s met reanimatietraining die Philips als hoofdprijs weggeeft. De AED’s krijgen een plek op een openbare plek naar keuze van de winnaar, die zo zijn eigen buurt, sportclub of school veiliger kan maken.

De hoofdprijzen zullen bijdragen aan het realiseren van de 6-minutenzones van de Hartstichting. In die zones kan binnen 6 minuten de juiste hulp worden gegeven, doordat er voldoende AED’s en getrainde mensen aanwezig zijn die via een reanimatie-oproepsysteem kunnen worden ingezet. 

Facebook campagne
De Facebook-campagne kent een competitief spelelement. Het draait erom wie het snelst de juiste beslissingen maakt en alle hartpunten verzamelt. Mensen worden zo online en spelenderwijs bewust gemaakt wat te doen als iemand plotseling een hartstilstand krijgt. Deelnemers krijgen de mogelijkheid eenvoudig, maar heel concreet bij te dragen aan de veiligheid in hun sociale omgeving. “Red een Hart” kan gespeeld worden op desktop, tablet of mobiele telefoon.

Bekijk ook: Vinnie Jones' hard and fast Hands-only CPR

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies