De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bij gemengde reclamecampagnes vertegenwoordigt televisie meer dan de helft van de totale impact van de marketing. Dat blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse Television Bureau of Advertising. De onderzoekers stellen dat televisie het voordeel heeft om in alle fases van het reclameproces – van merkbewustzijn, interesse, aankoopoverweging en aankoopbereidheid tot winkelbezoek en aankoop – een belangrijke impact te hebben op de consument.
Volgens het rapport wordt daarmee de stelling tegengesproken dat traditionele media en dan vooral televisie de grootste impact hebben op het merkbewustzijn, maar dat interactieve media toonaangevend zijn op het vlak van de aankoopbeslissing. Na televisie heeft het internet de grootste impact op de consument.
“In het rapport van het Television Bureau of Advertising wordt gesteld dat televisie op het vlak van merkbewustzijn een impact heeft van 43% tegenover 37% voor alle andere media samen,” aldus het magazine TVWeek. “20% van de consumenten geven aan dat de media helemaal geen invloed hebben op het merkbewustzijn. Op het vlak van aankopen zou televisie 26% bijdragen tot de beslissing van de consument, tegenover 27% voor alle andere media samen. Hier zegt 47% van de consumenten dat media helemaal geen impact hebben. Over alle fases heen hebben media de hoogste impact op het vlak van merkbewustzijn (80%) en het laagste op het vlak van aankopen (53%).”
Na televisie heeft internet van alle media de grootste impact, met een aandeel van 14% op het vlak van merkbewustzijn, 13% op het vlak van aankoopoverweging, 13% op het vlak van merkvoorkeur en 12% op de aankoopbeslissing.
Op het vlak van merkbewustzijn heeft televisie in de sectoren van gezondheid en entertainment een bovengemiddelde impact. Het internet heeft een bovengemiddelde impact in de sectoren automotive, onderwijs en entertainment. E-mail presteert het beste bij reclame voor levensverzekeringen en autopolissen. Kranten hebben de grootste impact in campagnes voor de retailsector en het onderwijs, terwijl magazines hun topscore halen in de sectoren van gezondheid en automotive. Radio scoort het beste in campagnes voor restaurants, onderwijs en meubelzaken. Via
Verder lezen over Internet
Online25.04.2024
Reddit pakt zijn app aan: meer focus op reacties
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Online28.12.2023
Hoe Google in 2024 strijdt tegen third party cookies
Online25.12.2023
Tijdmachine: CU2 was hoe we leerden HTML’en
Online19.12.2023
Glasvezel nu op negen van de tien Nederlandse adressen
Alleen in 2023 kwamen er al 1,5 miljoen bijVerder lezen over Televisie
Entertainment28.03.2024
4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet
Gadgets15.03.2024
Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Gadgets12.03.2024
Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Entertainment02.03.2024