Het einde van de cookies: wat betekent dit voor digitale marketing?

marketing [door Thierry Techy] Niet meer dan twee jaar geleden deed de cookiewet zijn intrede in Nederland en België, waardoor website-eigenaren verplicht werden hun bezoekers te informeren over en toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. En nu begint ook het grote publiek zich bewust te worden van het belang van gegevenstracking op het internet. Maar toch...hebben de cookies nu al afgedaan als trackingtool?

Een legitieme vraag als je moet constateren dat cookies niet optimaal werken op mobiele apparaten, zoals tablets of smartphones, waar een deel van het webverkeer via apps verloopt en daardoor ontkomt aan doelgroepgerichte reclame. lees meer

Tags: cookies
Marketeers ontwikkelen loyaltystrategie voor nieuwe doelgroep Air Miles

marketing Veel organisaties kampen met de uitdaging hoe zij hun traditionele loyaltymodel meer in lijn krijgen met de huidige behoefte van de consument. De toestroom van een nieuwe generatie van spaarders zorgt ervoor dat zaken als sociale herkenning, persoonlijke relevantie, intimiteit en urgentie op een andere wijze moeten worden ingericht. Want hoe maak je sparen voor deze nieuwe, relatief jonge doelgroep interessant? 

Om antwoord te krijgen op deze vraag kregen afgelopen maandag 12 junior dialoogmarketeers de kans om hun jongeren-loyaltystrategie voor Air Miles te pitchen. De uitkomsten waren verrassend voor zowel de vakjury als opdrachtgever Air Miles. lees meer

marketing De aanloop naar de SpinAwards 2014 is de laatste week ingegaan. Nog tot en met vrijdag 28 februari 24.00 uur kunnen Nederlandse en Belgische bureaus, producenten en opdrachtgevers hun beste digitale werk inzenden voor deze jaarlijks verkiezing van de vakprijzen voor digitale media. Daarna gaat het inzendgedeelte van de site op slot.

Voor de inzenders staan op spinawards.nl speciale inzendformulieren klaar. Om de formulieren in te vullen, is een (gratis) SpinAwards-ID nodig dat direct online kan worden aangemaakt. De SpinAwards-IDs van de afgelopen jaren zijn nog gewoon te gebruiken. lees meer

Laatste week voor inzendingen SpinAwards 2014
Tags: spinawards

marketing In aanloop naar Valentijnsdag en natuurlijk in het licht van de Olympische Spelen introduceert het AIDS Fonds met onderstaande video de Dutch Kiss. Deze kus moet een internationaal symbool worden voor het universele recht op respect, vrije partnerkeuze en zorg.

Wereldwijd heeft slechts een op de tien mannen die seks hebben met mannen toegang tot voorlichting, hiv-tests en behandeling. Door anti-homowetten en stigmatisering wordt hun recht op gezondheidzorg bedreigd, terwijl juist zij een hoog risico lopen op hiv. Het Aids Fonds komt op voor dat recht en lanceert uit solidariteit met LHBT'ers over de hele wereld de #DutchKiss. Ze roepen het publiek in de video op mee te doen en deze Valentijns boodschap te delen. 

Tags: dutchkiss, video

marketing In 2013 werden er in Nederland ruim 397.200 aan wintersport gerelateerde zoekopdrachten uitgevoerd op Google (op basis van Google Trends). Gemiddeld 80% van de Nederlanders boekt zijn vakantie inmiddels via het internet. Online zijn er dan ook erg veel aanbieders van wintersport vakanties. Hierdoor moet je als aanbieder opvallen tussen je concurrenten. In de maanden waarin de wintersport geboekt wordt is het dus essentieel om online goed zichtbaar te zijn. Door deze infographic krijg je inzicht in de belangrijkste trends en komt u te weten hoe u hier het beste op kunt inspelen. lees meer

Nederlandse online zoektrends naar wintersport vakanties
Tags: marketing, online marketing, wintersport
 “The Wolf of Wall Street” – 5 marketinglessen
marketing De nieuwste film van het koppel Martin Scorsese en Leonardo di Caprio geeft de "the rise and fall" van Jordan Belfort op Wallstreet op een feitelijke en hedonistische wijze weer. En of je er nu een verhaal met een waarschuwing in ziet of een vrolijke fabel, je krijgt in ieder geval een kijkje in de wondere wereld van Wall Street. Naast een... lees meer
Tags: film, marketing
marketing Ruim de helft van de marketeers (54%) zal in 2014 meer gaan investeren in hun marketingstrategie. Ook het budget voor dialoogmarketing kent bij 65% van de organisaties dit jaar een stijgende lijn. Waarbij 71% van de organisaties dit jaar vooral meer gaat investeren in social marketing (in vergelijking met 2013). Dit zijn enkele resultaten uit... lees meer
Marketing in 2014: "Nieuwe koers, investeren noodzakelijk en hogere budgetten"
Online retail: good news, bad news?
marketing Deze week was de week van de retail. Juwelier Siebel sluit al zijn winkels, inclusief de webshop; slechte berichten over Free Record Shop over totale verkoop van winkelvooraden tegen afbraakprijzen, ECI failliet. Politici en ambtenaren die roepen dat het met de crisis bijna over is leven blijkbaar op een andere planeet. Maar ook goed nieuws... lees meer
Tags: direct marketing, online retail
Dialogue Marketeer of the Year 2014
marketing Christiaan Koenders (ING Nederland) is gisteren tijdens de jaarlijkse Dialogue Marketing Awards-uitreiking verkozen tot Dialogue Marketeer of the Year 2014. De vakjury was vooral onder de indruk van de wijze waarop hij een complexe organisatie als ING Nederland heeft ondersteund bij het verleggen van de koers naar een dialoog waarin de klant... lees meer
Instagram Marketing [Slideshare]
Het afgelopen jaar was Instagram de snelst groeiende app. Maar Instagram haalde ook vaak de headlines. Zo werd recent Instagram Direct gelanceerd, scoren de Ads op... lees meer
Marketeers willen beter inzicht in return-on-investment
De helft van de Europese adverteerders zegt volgend jaar zijn inspanningen in digitale reclame verder te zullen opdrijven, maar tegelijkertijd blijkt 40% bijzonder... lees meer
Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65
Af en toe kom je op sites waar je mond weer van open valt. Fiverr.com is er zo een. Ik weet niet eens meer hoe ik er kwam, maar als je eenmaal op de site zit -... lees meer
Digital Marketing Professional van het jaar: Isabel Thijssen
Isabel Thijssen, E-marketeer bij Oxxio, is eind vorige week tijdens ‘Digital Marketing in 1 Day’ uitgeroepen tot Digital Marketing Professional van het jaar. Thijssen... lees meer
Zijn marketeers voorbereid op de verwachte data-explosie?
Marketingverantwoordelijken voelen zich niet optimaal voorbereid op de explosie van data-stromen die in de nabije toekomst moet worden verwacht. Zo blijkt uit een... lees meer
Lancering e-book Vananaloognaardigitaal.nu
Hoe kan het toch dat sommige ondernemers gigantische successen boeken in de digitale wereld terwijl anderen er aan onder door gaan? Deze week lanceerden Denis Doeland... lees meer
ING wint Customer Data Award 2013
ING heeft gisteren de Customer Data Award 2013 in ontvangst genomen. De revolutionaire wijze waarop ING haar klantgegevens op operationeel en strategisch niveau heeft... lees meer
De aandacht voor loyalty marketing is groot, maar de strategie ontbreekt
70% van de bureaus ervaart meer aandacht voor loyalty marketing in de branche. Bij 69% van de opdrachtgevers staat loyalty marketing dan ook hoog op de agenda, toch... lees meer
Waarom je je op vrouwen zou moeten richten als (online) marketeer [infographic]
Volgens onderzoek van Women's Marketing Inc. zijn vrouwen verantwoordelijk voor 85% van de inkopen (in de Verenigde Staten). Goede reden om deze doelgroep extra... lees meer
Recommend on Google

Poll

Hoe begin jij je dag online?

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines