[SlideShare] What makes a great brand?

marketing De hamvraag voor veel bedrijven en startups. Welke factoren kunnen we optimaal inzetten om een merk op een juiste wijze te positioneren? In onderstaande SlideShare presentatie hebben medewerkers van We Are Social een aantal succesvolle merken met elkaar vergeleken. De overeenkomsten hebben geleid tot vijf elementen die helpen bij het neerzetten van een merklees meer

Tags: merk

marketing In de traditionele vormen van marketing stonden de diensten en producten van een bedrijf centraal. Maar door de huidige overkill aan informatie, verlangt de consument steeds meer naar relevantie en toegevoegde waarde. Zij zijn op zoek naar kwalitatieve content en zitten niet te wachten op een promotieverhaal. lees meer

Marketeer: content marketing mag entertainen
Interactieve visuele statistieken WK 2014 nu online beschikbaar

marketing MicroStrategy, normaal gesproken leverancier van analytics voor zakelijke toepassingen, biedt nu alle WK fans de mogelijkheid om in de kroeg eens verrassend uit de hoek te komen met originele WK-weetjes. Op een nieuwe site toont het bedrijf een dashboard waarin alle informatie over  de 32 landen en 700 spelers in kaarten, cijfers en grafieken beschikbaar is. Verras nu vriend en vijand in de WK kroeg met de meest waanzinnige WK-weetjes!
Maarreh... als het even kan, liever niet tijdens de wedstrijd... lees meer

[Video] Twitter gaat zich op verkiezingen richten

marketing Het bedrijf Twitter gaat zich meer richten op verkiezingen. Dit naar aanleiding van de grote rol die Twitter had bij de verkiezingen in India dit jaar. "In India, Twitter Inc worked closely with politicians including the victor Narendra Modi who used the platform for election campaigning, and also partnered with mobile and media firms to distribute tweets online and offline." Aldus het bericht op Reuters. India was een goede testmarkt gezien de enorme 'connected'-populatie met bijna 1 miljard mobiele internetverbindingen.

  lees meer

Growth Hacking, overgewaaid uit Amerika

marketing Afgelopen woensdag vond de 5de editie van ICT Ondernemerschap plaats bij ABN AMRO, met als thema Growth Hacking. We kunnen nu met zekerheid stellen dat Growth Hacking een hype is die uit Amerika is overgewaaid.

Juist nu, in deze gesegmenteerde samenleving, is het van belang dat bedrijven de mogelijkheden zien die Growth Hacking biedt. 99% van de Nederlanders weet niet wat Growth Hacking inhoudt, ondanks dat veel bedrijven in Nederland hier (onbewust) mee bezig zijn. Het is een innovatieve en kostenefficiënte vorm van marketing waar zowel startups als gevestigde bedrijven gebruik van kunnen maken om hun marketing uit te breiden en te ondersteunen. lees meer

Tags: technology
marketing Gisterenavond zijn tijdens de vijfde editie van de Dutch Interactive Awards de prijzen uitgereikt voor het beste interactieve werk van Nederland. Met dit jaar als grote winnaars 'a friend of mine' en opdrachtgever Philips. Beide bedrijven wisten twee awards in de wacht te slepen. Philips werd tevens uitgeroepen tot 'Company of the Year... lees meer
Dutch Interactive Awards 2014: Philips verkozen tot “Company of the Year”
Tags: philips
marketing Vorige week vond de Nederlandse finale van Brandstorm plaats: een door beautygigant L'Oréal georganiseerde marketinggame waarbij studenten hun vaardigheden kunnen toepassen in de praktijk. En dat deden ze massaal. Meer dan 9.000 masterstudenten van 360 universiteiten uit 45 landen namen dit jaar deel aan de 22ste editie. Een uitgelezen kans om... lees meer
Brandstorm: serious gamen voor ambitieuze studenten
Tags: innovatie
marketing Hieronder het laatste rapport van SoDA. Gemaakt in samenwerking met Econsultancy Bi-Annually met feedback van zo'n 736 respondenten wereldwijd. In deze editie van het rapport wordt er gekeken naar het concept van waarde. Hoe zijn bureaus, productie bedrijven, merken en technologieën bezig met het creëren en leveren van waarde? En verder komen... lees meer
Het einde van de cookies: wat betekent dit voor digitale marketing?
marketing [door Thierry Techy] Niet meer dan twee jaar geleden deed de cookiewet zijn intrede in Nederland en België, waardoor website-eigenaren verplicht werden hun bezoekers te informeren over en toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. En nu begint ook het grote publiek zich bewust te worden van het belang van gegevenstracking op het... lees meer
Tags: cookies
Marketeers ontwikkelen loyaltystrategie voor nieuwe doelgroep Air Miles
Veel organisaties kampen met de uitdaging hoe zij hun traditionele loyaltymodel meer in lijn krijgen met de huidige behoefte van de consument. De toestroom van een... lees meer
Laatste week voor inzendingen SpinAwards 2014
De aanloop naar de SpinAwards 2014 is de laatste week ingegaan. Nog tot en met vrijdag 28 februari 24.00 uur kunnen Nederlandse en Belgische bureaus, producenten en... lees meer
In aanloop naar Valentijnsdag en natuurlijk in het licht van de Olympische Spelen introduceert het AIDS Fonds met onderstaande video de Dutch Kiss. Deze kus moet een internationaal symbool worden voor het universele recht op respect, vrije... lees meer
Nederlandse online zoektrends naar wintersport vakanties
In 2013 werden er in Nederland ruim 397.200 aan wintersport gerelateerde zoekopdrachten uitgevoerd op Google (op basis van Google Trends). Gemiddeld 80% van de... lees meer
 “The Wolf of Wall Street” – 5 marketinglessen
De nieuwste film van het koppel Martin Scorsese en Leonardo di Caprio geeft de "the rise and fall" van Jordan Belfort op Wallstreet op een feitelijke en hedonistische... lees meer
Marketing in 2014: "Nieuwe koers, investeren noodzakelijk en hogere budgetten"
Ruim de helft van de marketeers (54%) zal in 2014 meer gaan investeren in hun marketingstrategie. Ook het budget voor dialoogmarketing kent bij 65% van de... lees meer
Online retail: good news, bad news?
Deze week was de week van de retail. Juwelier Siebel sluit al zijn winkels, inclusief de webshop; slechte berichten over Free Record Shop over totale verkoop van... lees meer
Dialogue Marketeer of the Year 2014
Christiaan Koenders (ING Nederland) is gisteren tijdens de jaarlijkse Dialogue Marketing Awards-uitreiking verkozen tot Dialogue Marketeer of the Year 2014. De... lees meer
Instagram Marketing [Slideshare]
Het afgelopen jaar was Instagram de snelst groeiende app. Maar Instagram haalde ook vaak de headlines. Zo werd recent Instagram Direct gelanceerd, scoren de Ads op... lees meer
Recommend on Google

Laatste reacties

Poll

Hoe begin jij je dag online?

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines